FILMUL DIESELGATE: CAZUL Volkswagen
18 septembrie: VW Group este acuzat cu probe de Autoritatea de Protecţie a Mediului din SUA (EPA) că a manipulat testele de emisii şi de consum pentru modelele diesel vândute peste Ocean.
Background: Cum s-a descoperit că Volkswagen frauda testele de emisii. Ce soluţii există pentru repararea problemei.
21 septembrie: Acţiunile VW Group scad cu 20%, cea mai mare scădere într-o singură zi din istoria companiei. CEO-ul VW Group răspunde acuzelor și își cere scuze, anunţând că va coopera cu autorităţile din SUA.
22 septembrie: Cazul Volkswagen primește numele Dieselgate și stârnește reacții la nivel înalt. Casa Albă s-a arătat îngrijorată de comportamentul acestei companii, iar guvernul german va ordona o serie de teste similare pentru modelele vândute de Volkswagen în Europa. Apare și întrebarea dacă Martin Winterkorn, șeful VW, știa despre această problemă.
REVIEW: Şefii Alfa Romeo acuzau încă din 2010 cifrele de emisii oferite de unele modele ale Grupului VW: "Sunt miraculoase, magice si extraterestre"
22 septembrie: CEO-ul Volkswagen SUA recunoaşte deschis concluziile EPA: "Am sfeclit-o, vom plăti ce avem de plătit".
22 septembrie: Volkswagen Group anunţă oficial că software-ul "trişor" afectează emisiile a 11 milioane de maşini la nivel mondial.
22 septembrie: Apar informaţii legate de posibila demitere a CEO-ului Volkswagen Group, Martin Winterkorn. Zvonurile sunt infirmate de un purtător de cuvânt.
22 septembrie: Martin Winterkorn revine cu un mesaj video în care îşi cere scuze şi cere încredere: "Vom rezolva toate problemele".
23 septembrie: Porsche se delimitează de scandalul Volkswagen.
23 septembrie: Volkswagen este acuzat că a primit subvenții de 51 de milioane de dolari pentru motorul mincinos.
23 septembrie: Carlos Ghosn, președintele Alianței Renault-Nissan, vorbește despre scandalul Volkswagen.
23 septembrie: Statistica minciunii Volkswagen: cele 11 milioane de mașini diesel măsluite poluează cât Marea Britanie într-un an.
23 septembrie: Martin Winterkorn, CEO-ul Volkswagen Group, își anunță oficial demisia din funcția de conducere.
24 septembrie: Ipocrizia din spatele scandalului Volkswagen. Trei state europene importante au cerut relaxarea normelor de emisii.
24 septembrie: Consiliul de conducere Volkswagen apreciază demisia lui Winterkorn și susține că acesta nu știa despre manipularea testelor.
24 septembrie: Ministrul german al transporturilor anunță că motoarele Volswagen cu probleme există și în Europa.
24 septembrie: AutoBild Germania acuză BMW că foloseşte aceleaşi metode precum VW. BMW neagă, AutoBild îşi retrage afirmaţiile. Acţiunile BMW scad cu 10%.
OPINIE: Când o minciună a jurnaliştilor costă 6 miliarde de euro
25 septembrie: Elon Musk acuză Germania că se bazează prea mult pe diesel şi benzină. Rupert Stadler, CEO Audi: Industria auto are nevoie de diesel.
ISTORIE: Alte cazuri de fraude la testele de emisii în istoria industriei auto.
25 septembrie: Ministrul german al Transporturilor: 2.8 milioane de maşini afectate au fost vândute în Germania. Lista conţine 1.6 TDI, 2.0 TDI şi, posibil, 1.2 TDI
***
Ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, a dezvăluit astăzi în plenul Parlamentului german că analizele interne ale guvernului arată că în Germania au fost vândute 2.8 milioane de maşini care aveau instalat software-ul prin care Grupul Volkswagen reuşea să "păcălească" testele oficiale de emisii."Este acum clar că în Germania există maşini afectate de această schemă de manipulare. Pe baza informaţiilor actuale pe care le avem, vorbim despre maşini dotate cu motoare TDI de 1.6 şi 2.0 litri. De asemenea, este posibil ca şi motoarele 1.2 TDI să fi fost implicate", a declarat oficialul german în faţa parlamentarilor. Conform acestuia, motoarele în cauză nu sunt montate exclusiv pe autoturisme, ci şi pe vehiculele comerciale uşoare comercializate de Grupul Volkswagen.
Alexander Dobrindt a confirmat faptul că ancheta se află în continuare în derulare şi că Volkswagen cooperează pe toate căile cu autorităţile pentru a finaliza analiza.
Nu este încă foarte clar dacă motoarele în cauză vizează toate mărcile vândute de grupul Volkswagen, însă cifrele mari dezvăluie indirect faptul că vorbim atât de modele Volkswagen, cât şi de maşinile 1.6 TDI şi 2.0 TDI din gamele Audi, Skoda şi Seat. De asemenea, oficialul german nu a precizat dacă e vorba doar de motoare Euro 5 sau şi de generaţia recentă de unităţi diesel scoase pe piaţă de Grupul VW.
Vom reveni cu detalii imediat ce acestea vor fi disponibile.
via Deutsche Welle
Ce, numai Diesel-ul poluează pe lumea asta? Pe de altă parte, poluarea morală nu ne îngrijorează?!?! Mai ales că aceasta întrece orice închipuire în zilele noastre…
Da, unii din vârful colosului din Wolfsburg au păcătuit, inclusiv în faţa lui…Dumnezeu. Sunt chiar diabolici – îmi permit să afirm. Nimeni nu poate fi atât de nebun încât să încerce să nege sau să răstălmăcească un asemenea truism. Dar ceea ce faceţi voi se aseamănă cu situaţia în care nu numai că arestezi o prostituată şi o amendezi, dar o şi îmbrânceşti, o şi scuipi, îi cari şi pumni. Ajunge, serios! “Dreptul constituţional” al populaţiei de a fi (complet) informată nu justifică orice abatere de la obiectul informaţiei. Este adevărat că, oricât s-ar menţine cineva neutru şi chibzuit, este imposibil să nu reacţioneze nefavorabil la adresa lui VAG, emiţând un verdict categoric: “Sunt vinovaţi, deci trebuie să plătească!” (cum, de altfel, sper din tot sufletul să se întâmple cu locatarii din RC în contul victimelor contactului dubios). Dar aveţi grijă la simţul măsurii, ca nu cumva tot acel cineva să întoarcă foaia şi să vă impute excesul de zel. La urma urmei, voi puteţi proceda cum doriţi, dar vă asigur că singura consecinţă nefastă ar fi…hrănirea orgoliului mafiot ;)
Ma crede cineva ca l-am luat pentru cat de outin consuma sau cat de putin polueaza?
Sau mi-am luat R8 ca vreau sa ma dau ecologist? Sau s7/a7 ca vreau sa fiu green?
Hai sa fim seriosi!