FILMUL EVENIMENTELOR
18 septembrie: VW Group este acuzat cu probe de Autoritatea de Protecţie a Mediului din SUA (EPA) că a manipulat testele de emisii şi de consum pentru modelele diesel vândute peste Ocean.
Background: Cum s-a descoperit că Volkswagen frauda testele de emisii. Ce soluţii există pentru repararea problemei.
21 septembrie: Acţiunile VW Group scad cu 20%, cea mai mare scădere într-o singură zi din istoria companiei. CEO-ul VW Group răspunde acuzelor și își cere scuze, anunţând că va coopera cu autorităţile din SUA.
22 septembrie: Cazul Volkswagen primește numele Dieselgate și stârnește reacții la nivel înalt. Casa Albă s-a arătat îngrijorată de comportamentul acestei companii, iar guvernul german va ordona o serie de teste similare pentru modelele vândute de Volkswagen în Europa. Apare și întrebarea dacă Martin Winterkorn, șeful VW, știa despre această problemă.
REVIEW: Şefii Alfa Romeo acuzau încă din 2010 cifrele de emisii oferite de unele modele ale Grupului VW: "Sunt miraculoase, magice si extraterestre"
22 septembrie: CEO-ul Volkswagen SUA recunoaşte deschis concluziile EPA: "Am sfeclit-o, vom plăti ce avem de plătit".
22 septembrie: Volkswagen Group anunţă oficial că software-ul "trişor" afectează emisiile a 11 milioane de maşini la nivel mondial.
22 septembrie: Apar informaţii legate de posibila demitere a CEO-ului Volkswagen Group, Martin Winterkorn. Zvonurile sunt infirmate de un purtător de cuvânt.
22 septembrie: Martin Winterkorn revine cu un mesaj video în care îşi cere scuze şi cere încredere: "Vom rezolva toate problemele".
23 septembrie: Porsche se delimitează de scandalul Volkswagen.
23 septembrie: Volkswagen este acuzat că a primit subvenții de 51 de milioane de dolari pentru motorul mincinos.
***
Uniunea Europeană lucrează de mai mult timp la o nouă legislaţie care să impună constructorilor auto să respecte normele de emisii în cadrul unor teste reale, însă în prezent procedura este una complicată, iar mai mulţi oficiali europeni şi-au exprimat opinia că Germania încearcă să limiteze cât mai mult efectele unei astfel de legi.Cu toate acestea, scandalul Dieselgate în care este implicat Volkswagen în Statele Unite ale Americii a declanşat o reacţie rapidă din partea Parlamentului European.
Partidul Verzilor Europeni, care deţine 50 dintre cele 751 de locuri din Parlamentul European, a propus un amendament la actuala lege prin care procedura pentru definitivarea acestei legislaţii să fie accelerată. "Prin păcălirea procedurilor pentru testele de emisii ale maşinilor, producătorii auto au ţinut pe drumurile publice maşini care depăşesc de multe ori limitele legale de poluare. Aceste şicane cinice trebuie să înceteze", a declarat Bas Eickhout, purtătorul de cuvânt al Partidului Verzilor Europeni.Miercuri, propunerea legislativă a primit vot favorabil din partea Comitetului pentru Mediu al Parlamentului European. În urma acestei decizii politice, Parlamentul European, Comisia Europeană şi cele 28 de state ale Uniunii Europene, printre care se numără şi România, vor începe "imediat" negocierile pentru textul legii pentru înăsprirea testelor pentru emisii.
Legea prevede introducerea unor teste pentru emisii în condiţii reale pentru micşorarea semnificativă a diferenţelor între rezultatele testelor realizate în laborator şi emisiile rezultate la utilizarea obişnuită a maşinilor pe drumurile publice. Potrivit amendamentului votat miercuri, noua lege trebuie să intre în vigoare cel târziu în 2017.
Iniţiativa a fost salutată de European Automobile Manufacturers Association (ACEA), organizaţie care reuneşte 15 constructori auto de pe Bătrânul Continent. Într-un comunicat de presă, ACEA afirmă că, prin implementarea acestei legi, Europa va deveni prima regiune din lume în care emisiile vor fi evaluate în mod real.
"Motoarele Euro 6 vor necesita pentru prima oară testarea emisiilor în condiţii reale, astfel că Europa va deveni singura regiune din lume care va implementa astfel de teste reale pentru maşini. RDE să fie finalizate urgent, pentru ca industria să poată introduce pe piaţă maşini conforme cu testele RDE cât mai curând posibil", precizează ACEA într-un comunicat de presă în care nu comentează însă situaţia în care se află Volkswagen.
Industria auto sprijină dezvoltarea acestui nou test Real Driving Emissions (RDE) pentru a asigura un control robust asupra emisiilor. ACEA speră ca toate condiţiile testelelorPe de altă parte, ACEA susţine în comunicat că "nu există nicio dovadă că această problemă este generalizata la nivelul industriei auto".
Dupa falimentul VW urmeaza alte marci germane de renume.
BMW sa zicem ca scapa pentru alianta cu Toyota care le da motoarele ecologice pe care ei nu au fost in stare sa le produca.
Dar prevad ca si asta se va rupe curand.
Dupa ce germanii vor pune mana pe tehnologie, vor rupe acordul crezand ca se pot descurca singuri.
Au citit oare "meseriasii" ultimul studiu privind fiabilitatea masinilor germane in Germania ?
http://www.jdpower.com/press-releases/2015-germany-vehicle-dependability-studysm-vds
Nu cautati BMW sau Audi deasupra "Industry Average". Locul lor e la coada ! Si asta de multi ani insa cine sa vada ? Astia cu BMW care doar cred ca au fost prin Germania vazand filme pe youtube ?
Si acum sa curga manutele rosii, ca nu ma astept sa se lumineze cocalarimea din Romania in veci.
http://www.topspeed.com/cars/car-news/gm-to-pay-900-million-settlement-ar171237.html
P.S. Vezi ca si diesel-ul e cancerigen. Provoaca cancer la plamani...care ucide anual mai mult de 124 de persoane...
Deci Toyota ia de la BMW motoare diesel daca e nevoie pentru ca ei nu mai investesc in dezvoltarea motoarelor diesel. Pricepi ? Daca vrei primesti si desen ajutator.
In schimb, Toyota le da nemtilor alternativa: sistemul hibrid, care teoretic va fi dezvoltat in colaborare. Adica Toyota pune pe masa Prius cu peste un milion de unitati vandute si BMW pune stii tu ce ca eu nu am auzit de volum insemnat de vanzari la hibride BMW =))
Toyota mai pune pe masa Myrai, iar BMW iarasi nu stiu ce pune ca nu are masina de serie cu pile de Hydrogen, doar niste prototipuri cu care mai apare din cand in cand in presa sa nu zica si ei ca dorm.
Intelegi matale cam cum sta treaba cu gargara germanilor si productia japonezilor ?
Germanii vorbesc si aburesc in timp ce japonezii inoveaza :)
Deci tu crezi ca VW va pierde doar profitul pe cativa ani. Asta s-ar intampla DOAR DACA VW ar vinde in continuare cate 10 milioane de masini pe an. Mi-e greu sa cred ca dupa scandalul asta inca mai sunt retarzi care sa cumpere atetea VW. Zic greu dar nu imposibil.
Un intelept afirma ca universul e limitat, doar prostia nu are limite.
Si vazand cati inca mai cred ca masinile germane sunt cele mai bune ii dau mare dreptate.
Un sfat pentru baietii destepti care au luat teapa cu marcile germane: scapati de ele cat mai repede ca se va umple piata europeana de masini sh germane si vor costa fix 2 euro.
Desigur cei care doar pretind ca sunt destepti vor alege sa ramane cu BeHeMWe, Haudi si VW, ca ei sunt fani adevarati ai tehnologiilor mincinoase germane.
Si tu nu lua in calcul doar amenda pentru USA. Gandeste-te ca multi clienti ii vor da in judecata pentru inselatorie.
Si vezi ca mai sunt si unele tari europene mai luminate prin vest care inca nu si-au cerut drepturile. SI pe acolo VW are o cota de piata bunicica.
Cred ca subestimezi foarte mult situatia.
Toate companiile multinationale trag in piept mai mult sau mai putin consumatorul. Nu mai exista nemtii si japonezii de altadata...Globalizarea si goana dupa profit au facut ca toata industria sa fie o mare ciorba.
Nu stiam eu cum de au vandut cei de la Toyota atatea Prius si auris hybride si cum de e Lexus RX cel mai bine vandut SUV.
Daca nu aveau motoarele de la BMW, nu faceau nimic singuri.
Sper ca nu fac si I8 obiectul colaborarii. Am vazut unul infipt de un super pilot intr-o balustrada prin Germania.
Sper ca japonezii au mai multa minte si se limiteaza la modele controlabile, nu toate jafurile care ajung prin garduri si pomi.
Daca eram atat de retard precum crezi aveam vreun model de BMW, dar ma respect. Las cocalarimea sa fie mandra cu marca asta premium.
Promiti? De cand tot aud asta...
Îți dai singur like și raportezi abuz la comentariile care-ți stau în gât.
E grav băiete, pentru cei ca tine din păcate nu există tratament medicamentos.
Din cauza unor limitați ca tine se duce țara de râpă.
Incultule, honda crv e cel mai vandut Suv.
Asta iar e redundant cu jd putere, mor de ras :))
Get help :))
Și mă așteptam ca voi cultii să veniți cu exemple de Best selling cars de pe plaiuri germane.
Mulțumim pentru confirmarea că tot o marcă japoneză se impune pe piață.
Și că veni vorba de CRV, vedeți ca ei au fost în stare să producă o cutie automată cu 9 trepe, în timp ce germanii au renunțat la ideea unei cutii automate cu 10 trepte.
Deci japonezii inventează, germanii aberează :) ca și mulți dintre voi.
BMW colaboreaza cu Toyota de teama ca la momentul de fata bavarezii nu sunt nici macar la stadiul de concept in ceea ce priveste propulsiile pe hidrogen. BMW Hidrogen 7 a fost un esec total, care functiona pe principiul unei masini pe GPL si care consuma enorm de mult, deci nu a fost un fuel cell 100%, de asta s-au si retras. La fel si Mercedes, ca tot se lauda ''Mustafa'' ca nu vor sa primeasca asemenea tehnologii de la Toyota. Prin mesajul lui verbal traduc putin cam multa laudarosenie, si ingamfare. Vor vedea mai tarziu cand vor fi penalizati la acest capitol, iar cu piata din State nu prea te poti juca, acolo unde astfel de motoare fuel cell sunt din ce in ce mai cautate si devin o alternativa mult mai buna la hybrid sau electrice , nu Dan Grecu ?