Lumea camioanelor este una a pasionaților, iar informațiile care vin dinspre zona transportatorilor de mare tonaj sunt mai degrabă interesante pentru companii, nu pentru cei care iubesc autoturismele. Și totuși, peretele de informații din lumea auto este spart din când în când de câte o nebunie marca Volvo Trucks, compania suedeză care reușește să reinventeze comunicarea în acest domeniu.
După ce l-am văzut pe Jean-Claude van Damme făcând șpagatul între două camioane într-unul dintre cele mai viralizate clipuri ale anului 2013, Volvo Trucks a continuat să meargă pe aceeași linie și ne-a arătat în 2015 cum o fetiță de patru ani poate să piloteze de la distanță cel mai rezistent camion al mărcii. Ei bine, noua cascadorie a suedezilor este una care nu pare să aibă legătură cu zona camioanelor, ci mai degrabă a circuitelor de viteză: Volvo Trucks vrea să bată recordurile mondiale pe 500 și 1000 de metri la accelerație.
Deocamdată, Volvo Trucks ne prezintă doar un teaser video al încercărilor.
Însă aflăm că vorbim despre un camion care a plecat de la unul de serie și s-a transformat într-un monstru. Motorul diesel cu șase cilindri primește patru turbine și un intercooler suplimentar, iar puterea sa maximă a ajuns la 2400 de cai putere și nu mai puțin de 6000 Nm. Cutia de viteze este același i-Shift cu două ambreiaje pe care-l regăsim și pe versiunile de serie ale camionului FH, însă ambreiajul a fost întărit pentru a face față provocărilor dinamice majore prin care e nevoit să treacă.Mai mult, sistemele de asistență au fost eliminate pentru ca rezultatul să fie un camion cât mai ușor cu putință. De altfel, cabina este acum din fibră de sticlă și primește o serie de modificări aerodinamice majore. Rezultatul final: un camion de 4500 de kilograme care are un raport masă putere de 2 kilograme/CP, adică mai bun decât cel al unui Ferrari 488 GTB.
Camionul Volvo Trucks, care a primit numele de botez Iron Knight (Cavalerul de fier), a fost deja pus la treabă în cele două încercări, iar rezultatul final va fi publicat în 24 august.
Revenim cu detalii despre modul de desfășurare a acțiunii.
Comentarii (0)