CATL va construi o nouă uzină de baterii în Europa

de Silvian Irimia
Miercuri, 22.01.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
CATL a anunțat că va construi încă o fabrică de baterii în Europa, în colaborare cu un alt producător auto. CATL are deja două fabrici de baterii în Europa.

La Forumul Economic Mondial, Pan Jian, co-președintele CATL, a declarat că brand-ul intenționează să colaboreze cu un alt producător auto din Europa pentru a deschide o nouă fabrică de baterii printr-un joint venture.

Potrivit presei locale, noua unitate va fi suplimentară celei anunțate în decembrie împreună cu Stellantis.

CATL are deja două fabrici de baterii pentru vehicule electrice în Europa, una în Germania și alta în Ungaria. Luna trecută, compania a anunțat cea de-a treia fabrică printr-un nou parteneriat cu Stellantis. Aceasta va produce baterii LFP pentru Stellantis în Spania.

Producția este așteptată să înceapă până la sfârșitul anului 2026, cu o capacitate anuală de până la 50 GWh. Stellantis și CATL vor investi până la 4.1 miliarde de euro, aproximativ 4.25 miliarde de dolari, pentru a construi această fabrică de baterii LFP la scară mare în Europa.

CATL domină deja piața globală de baterii pentru vehicule electrice. Potrivit SNE Research, CATL a reprezentat 36.8% din piață până în noiembrie 2024.

În ciuda unei competiții mai mari, CATL continuă să crească. Până în noiembrie 2023, CATL deținea o cotă de 36.2% din piață.

BYD din China a ocupat locul al doilea, cu o cotă de 17.1%, în creștere față de 15.9% în anul precedent. BYD își extinde agresiv prezența în Europa, cu noi modele EV adaptate cumpărătorilor locali.

Între timp, CATL continuă să lanseze produse noi și avansate pentru a menține creșterea în 2025. La sfârșitul lunii decembrie, compania a lansat noul său șasiu CATL Bedrock.

De asemenea, CATL planifică o extindere rapidă a rețelei sale de schimb de baterii pentru vehicule electrice. Noile baterii Choco-SEB ale CATL pot fi schimbate în doar 100 de secunde, mai rapid chiar decât umplerea unui rezervor de combustibil.

via CarnewsChina

Comentarii (1)

  • Păcat ca România nu reușește sa aducă în țară măcar un producător nou.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru