Esential
305 | cai putere se ascund sub caroseria lui caterham SP/300.R |
290 | de km/h este viteza maximă pe care o poate atinge Caterham SP/300.R |
545 | de kilograme este masa totală a noului Caterham SP/300.R |
305 | cai putere se ascund sub caroseria lui caterham SP/300.R |
290 | de km/h este viteza maximă pe care o poate atinge Caterham SP/300.R |
545 | de kilograme este masa totală a noului Caterham SP/300.R |
Salonul Autosport International, desfăşurat zilele acestea la Birmingham, a consemnat debutul unui model important pe piaţa sportivelor de nişă. Este vorba despre mult aşteptata creaţie Caterham, un model cu totul nou, botezat SP/300.R, care se va alătura gamei deja existente, compusă din variantele Roadsport şi Superlight ale modelului Super Seven.
Noul SP/300.R va prelua trăsăturile tradiţionale ale gamei: calitate, costuri mici de întreţinere şi simplitate în utilizare. Mai mult decât atât, el va da naştere unui nou campionat monomarcă şi va fi disponibil tuturor celor pasionaţi de experienţele pe circuit.
Pentru a da naştere structurii monococă din aluminiu, Caterham a apelat la ajutorul celor de la Lola, în timp ce aerodinamica şi transmisia secvenţială Hewland cu padele pe volan au fost împrumutate din Formula 3. Caroseria, compusă din şapte părţi, a fost construită din materiale plastice, iar jantele cu dimensiuni de 13 inch au fost încălţate cu pneuri Cooper.
Cel mai nou membru al familiei Caterham măsoară 4.2 metri lungime, are un ampatament de 2.6 metri şi o lăţime de 1.7 metri. Modelul surprinde prin înălţimea foarte mică, de numai 1.015 metri dar şi prin masa totală, extrem de redusă, numai 545 de kilograme.
Sub capotă se ascunde un motor Duratec, de provenienţă Ford, cu o capacitate de 2.0 litri, supraalimentat, care dispune de un compresor Rotrex şi de un nou ECU. Motorul reuşeşte să dezvolte în total 305 cai putere la 7500 de rotaţii, însă funcţia specială "push-to-pass" îi poate permite să dispună de alţi 30 de cai putere în plus.
Modelul britanic oferă o acceleraţie de la 0 la 100 de kmh în doar 2.8 secunde şi o viteză maximă de 290 km/h. Trebuie menţionat faptul că la 250 de km/h, sportiva gândită de Caterham beneficiază de o apăsare aerodinamică de 450 de kilograme.
Noul Caterham SP/300.R vine cu un diferenţial autoblocant, cu un sistem de frânare semnat AP Racing, cu o aerodinamică reglabilă, suspensii de asemenea reglabile, bare antiruliu şi un roll-cage aprobat de FIA. lumini LED, atât în partea frontală cât şi în cea posterioară.
Ca element estetic aparte trebuie să menţionăm prezenţa unor
si apoi un tur de circuit :)
cred ca va castiga asta mica in ambele :)
dar pe circuit e posibil sa il bata caterham-ul!
dar avand in vedere ca au acceleratii foarte apropiate si eu cred ca caterham-ul ar iesi invingator!
AUTOMARKET,faceti un reportaj despre acest duel!pt pasionati!
@unkle mi-ar face o deosebita placere sa facem turul ala de circuit despre care vorbesti la 0 grade Celsius (tu in caterham), pt ca s-ar putea sa apreciezi Veyron-ul si dintr-un pct de vedere putin mai practic
P.S.: Din pacate pentru "opozantii" Veyron orice performanta in domeniul auto se raporteaza la Bugatti... if you can read me :D
si daca te uiti la rezultate ... mda... veironu ala de 1000 de cai este mai jos ca un caterham de 250 ... iar ala de 1200 de cai este doar la 0,6secunde in fata ...
... de parca te duci cu veironu sa-ti cumperi frigider... si te bucuri ca l-ai cumparat si ai spatiu in portbagaj, spre deosebire de idiotii cu caterham si gumpert . . .