La începutul acestui an, parcul auto național însuma 8.106.570 de autoturisme. Dintre acestea, 3.711.262 sunt echipate cu motoare pe benzină, 4.099.355 sunt diesel, 183.955 sunt hibride și doar 39.271 sunt pur electrice.
Cele mai multe mașini cu zero emisii sunt înmatriculate în București, anume 15.618 unități. Urmează Cluj, cu 2.415 unități și Ilfov cu 1.968 de exemplare.
Restul topului 10 este ocupat, pe rând, de Timiș, Iași, Constanța, Brașov, Bihor, Mureș și Prahova.
La capătul celălalt, avem județele cu cele mai puține mașini electrice înmatriculate. Adică Teleorman, Călărași, Mehedinți, Ialomița și Giurgiu.
În 2023, mașina electrică preferată de români a fost Dacia Spring. Aceasta a fost urmată de Tesla Model Y, Tesla Model 3, Renault Megane E-Tech Electric și Volkswagen e-Up.
via Economica.net
Nici măcar jumătate de procent, și câte din ele or mai fi și ale firmelor...sau folosite la transport de către persoane fizice.
Asta este dimensiunea reală a ”adopției”.
la romani nici periajul dintilor nu e vreun sport "national"
Dacă ai caracter accepți situația și ce va fi vom vedea…
Între timp miliardele-s cheltuite pe tehnologie uzată moral.
Motorul electric este excelent, sublim etc…. păcat că-i treburile baterie… și bateriile de astăzi strică tot, absolut tot.
Chiar dacă consider un hibrid PHEV mult prea complex (tehnic)… dacă are autonomie de 50 km și mașina este pentru oraș, pare o soluție cât de cât ok, cel puțin pentru unii care au unde să încarce peste noapte.
Vine intr-un mare fel, că poluarea nu este doar de la mașini, ci mai mult de la jde mii de șantiere din interiorul orașului, mare parte nerespectand normele, gen sa se stropească non stop cu apa acolo unde se formează praf, pulberi, particule. Dacă mai amintim ca sportul național în țară este schimbatul bordurilor din doi în doi ani, pentru sifonare de bani, mai este mult până la aer curat .
Se mai știe ceva de zonele de lângă București care ard cablaje auto pentru cupru, care dau peste cap senzorii ? Noroc cu pandemia ca atunci s-a observat cel mai bine, noaptea nu mai circula decât poliția, dar era fum de-l tăiai cu sabia lui Mihai Viteazul .
Ha, ha… eu v-am spus!!!
UK restrânge situațiile în care vehiculele electrice pot fi promovate ca “mașini fără emisii de CO2”. Spune că acest lucru este valabil doar în timpul condusului, pentru că la fabricare sau încărcare se produc emisii.
Te trezești să ne spui ce mașini sunt în RO… vezi-ți de obsesii, tratamente… călători cu avionul… în 96 ai zburat prima dată?
Are Iohanis nevoie de pupincurism, ești cel mai calificat mai ales că știi “să zbori” cu avionul din 96… și el zboară muuuult pe banii noștri, eu sunt de acord să te ia ca și PETC ;)
Merg destul de des prin Cluj si cu mana pe inima iti spun, septelul auto nu pare sa fie foarte nou pe acolo. In ciuda banilor care se invart cu lopata, clujenilor nu pare sa le vina sa-si bage banii in masini mai rasarite. O explicatie ar fi, dupa mine, costurile extrem de ridicate cu achizitia de spatii de locuit.
Asa ca poluarea de top din Cluj e explicabila foarte simplu: masini vechi + santiere buluc. Iar traficul este infernal in ciuda numeroaselor sensuri unice dar si al topografiei retelei auto (un alt aspect care duce la poluare excesiva). Practic, Cluj e ca un sat mai mare cu o singura ulita pe mijloc de la un capat la altul.
Dar poate e un clujean care sa ne explice in viziunea lui cum sta treaba.
E imposibil sa nu fi văzut câteva arse sau arzând, explodand. Eu am văzut mai multe. Cu ochii mei, nu la televizor. E ceva atât de comun încât rareori apare la știri.
Nu mai zic de benzinării unde vaporii de benzina se pot aprinde de la orice țigară, scânteie, scurt circuit.
Ma umflă râsul sa mi-l imaginez pe Octaviu îngrijorat ca electricele pot lua foc, în timp ce se deplasează cu o bombă sub fund.
Doar ca problema asta e mult mai comuna la mașinile care ficționeaza pe baza arderii combustibilului. Arderea. Combustibilului.
Săracii springuliști se zgârcesc la orice, mulți dintre ei au crezut că vor trăi pe la lidl sau kaufland, deci sunt exact specimenele care n-au dinți.
De ce te-ai gândit tu că papagalii electrici din România ar fi vreo elită?!? Zoe-liștii sunt sărăcani angajați la patronei scârțari, care au dat și ei de un discount la pachete de zero stele euro ncap. Alte elite.
Electricele pot lua foc încă de la drumul de la reprezentanță. Unele iau foc chiar pe vaporul cu care sunt aduse la reprezantanță.
Stupizel, nu eu am scris commentul de mai sus semnat @cap de dutz. E amuzant cum te oparesti ori de cate ori te ciupeste careva din intuneric. He-hei, ai multi admiratori.
Totusi, mai baga laturi cu avioane, '96 si alte fixatii care ti s-au ars pe creier cu fierul inrosit.
Cum spuneam, esti doar o femeie proasta si galagioasa.