CataLOEBya
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Sebastien Loeb (Kronos Total Citroen) a reusit sa isi adjudece, in Catalunya, cea de-a 22-a victorie a carierei in Campionatul Mondial de Raliuri si a doua consecutiva in actualul sezon. Alsacianul a reusit sa castige lejer etapa a patra din circuitul mondial, dupa ce principalul rival, Marcus Gronholm, a fost incetinit de probleme tehnice la turbina Focus-ului sau.
Finlandezul de la BP Ford WRT a reusit, totusi, sa se claseze pe podium, dupa ce a inregistrat cel mai bun timp in 10 din cele 16 probe ale etapei, beneficiind de demonstratia de forta din ultima zi, cand s-a clasat primul in toate probele. “Dupa problemele pe care le-am avut vineri, totul a mers perfect. Ba chiar, daca nu aveam o mica defectiune tehnica, puteam sa castig. Inca dinaintea startului stiam ca Focus-ul RS este aproape de Citroen-ul lui Loeb, astfel ca cei care s-au asteptat la spectacol au avut ce vedea”, a declarat Gronholm, completat de Sebastien Loeb: “Desi prima parte a fost dificila, pentru ca stiam ca trebuie sa ma comport remarcabil pentru a putea fi la inaltimea lui Gronholm, in final totul a fost mai simplu, cand el a avut acele probleme tehnice.”
Pana atunci, locul al treilea a fost locul unor peregrinari succesive ale lui Xavier Pons (coechipierul lui Loeb putand stabili un podium Kronos Citroen, insa a iesit in decor) si Alex Bengue, pe un Peugeot 307 WRC privat. Pe al doilea loc al podiumului a venit Daniel Sordo, protejatul lui Carlos Sainz si coechipierul lui Loeb terminand la 40 de secunde de invingator.
Tanarul iberic a reusit astfel sa profite de avantajul terenului propriu, demonstrand ca merita ca sezonul viitor sa preia comanda celui de-al doilea C4 al echipei. Odata cu acest loc trei, Sordo intra pe podium si in clasamentul general, insa la mare distanta in spatele lui Gronholm.Prestatia lui Peter Solberg a fost din nou dezamagitoare, pilotul celor de la Subaru terminand pe locul al saptelea cu un Impreza WRC 2006, urmat de coechipierul sau, Stephane Sarrazin.
Raliul Catalunyei a fost marcat de un incident nefericit in a doua proba de vineri, cand Jorg Bastuck, copilotul lui Aaron Burkart, a fost acrosat in timp ce remedia o defectiune tehnica de Fiesta pilotata de Barry Clark. Desi Bastuck a fost transportat la spital, viata lui nu a mai putut fi salvata. Din cauza acestui tragic eveniment, la finalul zilei de vineri nu a avut loc nici o ceremonie de decernare a premiilor.
CLASAMENT FINAL RALIUL CATALUNYEI
1. S.Loeb/D.Elena (Citroen Xsara) 3 ore 22 min 1.7 sec
2. Sordo/M.Marti (Citroen Xsara) + 48.2 sec
3. M.Gronholm/T.Rautiainen (BP Ford WRT) + 1 min 45.8 sec
4. A.Bengue/C.Escudero (Peugeot Privat) + 2 min 1.9 sec
5. J.Kopecky/F.Schovanek (CRT Skoda) + 2 min 57.2 sec
6. F.Duval/P.Pivato (First Motorsport) + 3 min 37.8 sec
CLASAMENT GENERAL CONSTRUCTORI (dupa etapa a patra)
1.
2. BP Ford WRT 42 p.
3. OMV Peugeot Norway 21 p.
4. Subaru WRT 21 p.
5. Stobart VK/M-Sport Ford RT 10 p.
6. Red Bull Skoda 8 p.
CLASAMENT GENERAL PILOTI (dupa etapa a patra)
1. S.Loeb (Franta) 36 p.
2. M.Gronholm (Finlanda) 27 p.
3. D. Sordo (Spania) 14 p.
4. M.Stohl (Austria) 11 p.
5. P.Solberg (Norvegia) 10 p.
6. T.Gardemeister (Finlanda) 6 p.
7. D.Carlsson (Suedia) 6 p.
8. C.Atkinson (Australia) 5 p.
Adauga un comentariu
Cele mai recente stiri
-
Thierry Neuville a cucerit titlul de campion mondial în ultima etapă a Campionatului Mondial de Raliuri din sezonul 2024. Totodată, Toyota a câștigat un nou titlu la constructori, al 4-lea consecutiv. (25.11)
-
Thomas Schafer, șeful Volkswagen, a apărat decizia mărcii germane de a închide mai multe uzine pentru a reduce din costuri. Șeful mărcii mai precizează că nu există cale de a evita concedierile angajaților uzinelor afectate. (25.11)
-
Un oficial al mărcii japoneze ar fi confirmat faptul că modelul Celica va fi readus la viață în curând, potrivit unei publicații japoneze. Zvonurile cu privire la relansarea lui Celica prind și mai mult avânt. (25.11)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
- Primele imagini cu un nou SUV coupe electric DS: promite autonomie de 750 km
- BMW: primele mașini de teste Neue Klasse X, produse în Ungaria
Comentarii (0)