După ce studiile americane ne introduc în atmosfera mașinilor care se pot conduce singure anunțându-ne că anul 2020 va aduce pe șosele în jur de 10 milioane de vehicule autonome la nivel mondial, omul care se ocupă de dezvoltarea acestor mașini în cadrul mărcii Volvo ne explică și ce înseamnă acest lucru din punctul de vedere al costurilor pe care le va suporta un client.
Conform declarațiilor lui Eric Coelingh, inginerul care coordonează programul de Mașini Autonome în cadrul mărcii Volvo, tehnologiile care le vor permite mașinilor full-autonome să circule fără absolut niciun fel de intervenție din partea șoferului nu vor fi doar complexe, ci și foarte scumpe. Astfel, prețul unei mașini dotate cu pachetul care-i va permite să se autopiloteze indiferent de situație va crește cu peste 10.000 de euro față de tarifele actuale ale modelelor de pe piață.
Explicația, spune Eric Coelingh, stă în faptul că aceste modele vor avea montate o mulțime de pachete tehnologice de vârf.
"Puterea de calcul a computerelor care vor controla mașinile autonome va fi imensă. Vorbim de procesoare a căror putere se va măsura în Gigabiți, și nu în Kilobiți, așa cum se întâmplă astăzi. Evident, prețul final va depinde de volumele de vânzări, însă vorbim despre componente scumpe al căror preț poate depăși ușor 10.000 de euro", consideră specialistul mărcii scandinave.O armată de senzori, camere și computere
Conform declarațiilor lui Coelingh, o mașină full-autonomă va trebui să fie dotată cu până la 9 camere de înaltă rezoluție, nouă radare performante și un sistem de scanare de tip Lidar. În plus, vor exista până la cinci computere foarte performante care vor procesa și coordona rapid informațiile primite de la senzori și camere. Peste toate, unele părți constructive vitale, cum ar fi servodirecția electromecanică și sistemele care previn blocarea frânelor, vor exista în dublu exemplar pe mașinile autonome pentru ca eventualele defecte să fie imediat rezolvate prin backup.
Un punct central al automobilelor care vor avea capacitatea de a se autopilota va fi reprezentat însă de capacitatea de procesare grafică, care în cazul celor de la Volvo este semnată de Nvidia.
Cu ajutorul platformei de înaltă performanță denumită Drive PX, mașina nu va mai avea nevoie de o infrastructură externă specială pentru a putea să conducă de una singură, indiferent de starea șoselei și de condițiile meteorologice.
Comentarii (1)