Cat difera preturile la masini in UE!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Preturile medii ale automobilelor comercializate in Romania sunt mai mici cu 1,8% fata de preturile medii ale masinilor la nivelul Uniunii Europene, iar in Bulgaria nivelul este inferior cu 2,9%, potrivit unui raport realizat de Comisia Europeana (CE) pentru prima jumatate a anului, informeaza Mediafax.
Statul din UE cu cele mai ridicate preturi la automobile este Slovacia, care a devansat liderul anterior al clasamentului, Cehia. La polul opus se plaseaza Danemarca, unde preturile medii ale masinilor sunt cu 5,6% mai reduse decat urmatoarea clasata, Finlanda, si cu 0,7% mai mici decat in Lituania.
Germania ramane statul din zona euro cu cele mai mari preturi ale automobilelor, in timp ce in Finlanda pot fi cumparate cele mai ieftine masini, intrucat o treime din cele 87 de modele comercializate pe piata finlandeza au costul cel mai redus din regiune. Finlanda este urmata, in privinta pretului mic al masinilor, de Grecia si Slovenia, care a intrat recent in zona euro.
In Romania, cel mai mic indice al preturilor masinilor, in raport cu un nivel european minim stabilit la 100%, a fost consemnat in cazul modelului Citroen C5, iar cel mai ridicat in cazul automobilului Alfa Romeo, cu un indice de 127,7%.
Pentru marca Renault, indicele variaza de la 90,9% in cazul Espace la 102,9%, la modelul Clio. Modelul Mercedes C220 are un indice de 113,2%, Peugeot 407 un indice de 97,2%, iar Opel Corsa 89,5%.Raportul noteaza ca, in perioada mai 2006 -mai 2007, indicele preturilor automobilelor la nivelul UE, care reflecta preturile platite de cumparatori, inclusiv taxa pe valoarea adaugata si taxele de inmatriculare, au crescut cu 1,1%, sub inflatia de 2,1%.
Avansul preturilor din zona euro a fost usor mai ridicat, de 1,5%, totusi sub inflatia de 1,9%. In medie, preturile automobilelor au scazut in noile state membre, in timp ce la alte produse au crescut. Printre noile state membre in care a avut loc o reducere a preturilor masinilor se numara Slovacia, Slovenia si Romania.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Aston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. (20.11)
-
Hyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. (19.11)
-
Uniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. (18.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
In alta ordine de idei, Slovenia a intrat recent in zona euro, e adevarat. Dar Grecia ?? Nu a intrat de prima data ?