Vești interesante din India, acolo unde Global NCAP a testat versiunea de bază a lui Duster care se vinde pe piața din statul asiatic. Comercializat în India sub siglă Renault, Duster este vândut aici într-o versiune de bază fără airbag-uri, reglementările în vigoare în domeniul siguranței pe această piață permițându-le constructorilor auto acest "artificiu".
Rezultatul final al testelor organizate de Global NCAP: zero stele la testele de impact pentru Pasagerii Adulți și două stele din cinci la capitolul Protecția Pasagerilor Copii. Ulterior, la cererea Renault, Global NCAP a testat un Duster în varianta cu airbag frontal dedicat șoferului, iar rezultatul a fost superior: 3 stele la testele de impact.
"Este îngrijorător faptul că în timpul testelor am întâlnit o mașină cu zero stele la impact. Renault produce Duster pentru o mulțime de piețe din toată lumea, însă compania nu are nicio problemă în a prezenta o versiune dedicată Indiei care dezamăgește la capitolul siguranță", a declarat David Ward, Secretar General al Global NCAP.
Renault oferă Duster în India în cinci versiuni de echipare, iar cea de bază nu vine cu airbag-uri sau ABS.
În schimb, celelalte 4 versiuni oferă atât ABS, cât și sistem de distribuție electronică a frânării, iar versiunile cele mai echipate vin cu airbag frontal atât pentru șofer, cât și pentru pasager.Airbag mai mic în India decât în Columbia
Foarte interesant este faptul că până și rezultatul testelor de impact cu airbag dedicat șoferului a stârnit contestații. Conform Global NCAP, un Duster dotat identic reușise 4 stele în 2015 la testele identice de siguranță Latin NCAP din Columbia. Investigația Global NCAP a arătat că diferența de o stea dintre Columbia și India este dată de faptul că Renault folosește un airbag frontal e dimensiuni mai mici pe piața asiatică.
Mult mai dotat în Europa
În versiunea de bază europeană, Duster este o mașină echipată conform regulilor stricte de pe Bătrânul Continent. Astfel, Dacia Duster vine cu patru airbag-uri în standard (frontale și laterale față), cu centuri cu pretensionare pe toate cele cinci locuri și cu ABS, ESP, asistență la frânarea de urgență, monitorizare a presiunii în anvelope și cu sistem de prindere Isofix pentru locurile laterale spate.
În cel mai recent test EuroNCAP la care a fost supus Duster, care a avut loc în 2011, SUV-ul românesc a adunat 3 stele.
Daca nu sunt fortati de legislatie sau concurenta, nu ii intereseaza.
Este normal sa foloseasca airbag mai mic in India, indienii au capul mai mic.
Ai impresia ca in India, ori pe alte piete asemanatoare, Renault/Dacia este singurul producator care ofera masini fara air-bag-uri?
Dar un carcotas adevarat nu se impiedica de asemenea chestii slabe, cum ar fi gandirea. Esential e sa improsti cu rahat, nu?
@mishazaitev si @Ara faptul ca altii fac lafel nu este o scuza. Toti care fac asa sunt lafel de vinovati. Sa montezi niste airbaguri in fabrica costa cativa zeci de euro.
@cineva dar oare cand te duci in showroom ti se spune ca echiparea de baza are 0 stele ? Evident ca nu ! Aici e problema si anume ca nu toti cumparatorii stiu. Daca inteligenta si lipsa de educatie nu te ajuta sa dai un raspuns civilizat, poti sa ma ignori.
Ai obiect de bucurie azi coane' scorpioane. Acum poti achizitiona si tu un ''gipan'' nou nout la pret mai mic decat un Logan chel ''european'' .Cu ocazia asta unica poti epata prin Valcea ca esti mai inalt decat ceilalti participanti la trafic. Desi am mari dubii ca nici Dusterul din India nu ti-l permiti :)). Cumva te bati si tu pe belengher ca colegu ? :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
hai sa stam si sa "cujetam":
- versiune pentru India;
- pret de vanzare cat mai mic, deci;
- pe indian il doare'n trisca ce airbaguri are;
- ai vazut cam cum se conduce acolo? e un fel de "te las sa ma omori" ca dovada ca merg cum vreau si pe unde vreau indiferent daca sunt sau nu pieton/sofer
- faptul ca nu e singurul constructor care ofera cosciuge din fabrica nu e o justificare, e o realitate si o portita in legislatie pe care o foloseste inclusiv pinochio industriei auto. Ala de'a platit miliardele despagubiri, ala la care se inchina tot romanu'...stii tu! Dar pe care nu-l vedem ca e prea departe (tocmai in India, nu?)
Concluzie...zii merci ca esti in Romania, nu traiesti cu 5USD/saptamana si nu vinzi orez pe linia de tren.
PS daca langa Renault mai adaugai "si alti constructori" nu cred ca zicea nimeni nimic.
Ce ai facum ma nene ma ? 100% voturi negative ? :))))))))))) Cat de sonat trebuie sa fi sa crezi ca nu am bani cand doar ai vazut cu ochii tai ca sunt milionar ! Ti-au mai dat vecinii de pomana parizerul saracului ? Ia zi ? Sau azi ai facut foamea ca de obicei ?
Tu vorbesti ma de voturi negative :))) ?... cand in marea majoritate ai comentariile ascunse ca spam. Esti un spam-er adevarat nene :)))) ..... daca ai avea macar atatea monezi de 1 ban in buzunar pe cate com-uri ascunse ai, ai fii ''milionar'' cum spui tu, da' asa esti rupt in cur ......:))). Te astept la Bucuresti, in parcare la hyper market las mereu caruciorul cu moneda de 50 bani in el , poate ai de gand sa vii sa le strangi :)))
Nu-ti face tu griji ce am facut eu azi . Azi am fost in oras cu baietii, ascultam asta la bas ne-am simtit bine ;)
https://www.youtube.com/watch?v=2wgzdHpuTXQ
Totuși structura caroseriei se comportă mai bine decât Daewoo Leganza ori Nubira.
Ma faci sa rad amice! Oare tu nu a insultat pe nimeni? Nu i-ai spus nimanui ca nu are dreptul sa vorbeasca pentru ca este un sarantoc si tu un bogatan? Acum ceri sa fii respectat? M-am certat cu cel pe care-l doresti cenzurat de sute de ori! Recunosc, omul are niste obsesii legate de masinile germane! Dar sa se revolte impotriva lui tocmai unul care nu mai stie cum sa jigneasca si sa insulte pe oricine-l contrazice, mi se pare penibil!
Tu vb ma ca faci pe troll-ul ori de cate ori ai ocazia ? Esti ridicol !
Exact asta era de demonstrat. Bravo! Felicitari! Tine-o tot asa, dupa care cerseste respectul colegilor de forum!
De aia nu mai pot eu de respectul unor anonimi de pe aici.....fix pix !
Ce ai fumat ? Vreau si eu....
Cand ai milioane faci ce vrei. Eu plec din tara unde vreau pe lumea asta de 3 ori pe an. Tu probabil nu ai vazut decat Spania acolo unde te mai duci la cules cand iti plange plodu de foame. NEXT !
Daca te astepti ca o masina care cu airbag-uri are 3 stele, sa aiba 5 stele fara airbag-uri, nu mai comentez chiar nimic.
Daca nu stii, poti sa intrebi vanzatorul. Sau sa intri pe site-ul euroncap. Sau sa te abonezi la Automarket :)
Intrebarea este: de ce cumpara indienii masini fara airbag-uri? Ca daca nu ar fi cerere pentru ele, nu le-ar vinde nimeni.
Cat despre inteligenta si educatie, vorbeste unul care pornind de la o masina prezenta doar in India (unde multe marci fac la fel) generalizeaza la tot ce face respectivul producator auto. Scuze daca te-ai simtit insultat.