Cât de sigur e un Duster fără airbag-uri? Răspunsul vine din India: zero stele la testele de siguranță

de Mircea Meşter
Joi, 11.05.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault oferă Duster în India într-o versiune de bază care nu are airbag-uri sau ABS. Rezultatul testelor de siguranță a fost proporțional cu așteptările: zero stele. Cu airbag pentru șofer, Duster a adunat 3 stele Global NCAP.

Vești interesante din India, acolo unde Global NCAP a testat versiunea de bază a lui Duster care se vinde pe piața din statul asiatic. Comercializat în India sub siglă Renault, Duster este vândut aici într-o versiune de bază fără airbag-uri, reglementările în vigoare în domeniul siguranței pe această piață permițându-le constructorilor auto acest "artificiu".

Rezultatul final al testelor organizate de Global NCAP: zero stele la testele de impact pentru Pasagerii Adulți și două stele din cinci la capitolul Protecția Pasagerilor Copii. Ulterior, la cererea Renault, Global NCAP a testat un Duster în varianta cu airbag frontal dedicat șoferului, iar rezultatul a fost superior: 3 stele la testele de impact.

"Este îngrijorător faptul că în timpul testelor am întâlnit o mașină cu zero stele la impact. Renault produce Duster pentru o mulțime de piețe din toată lumea, însă compania nu are nicio problemă în a prezenta o versiune dedicată Indiei care dezamăgește la capitolul siguranță", a declarat David Ward, Secretar General al Global NCAP.

Renault oferă Duster în India în cinci versiuni de echipare, iar cea de bază nu vine cu airbag-uri sau ABS.

În schimb, celelalte 4 versiuni oferă atât ABS, cât și sistem de distribuție electronică a frânării, iar versiunile cele mai echipate vin cu airbag frontal atât pentru șofer, cât și pentru pasager. 

Airbag mai mic în India decât în Columbia

Foarte interesant este faptul că până și rezultatul testelor de impact cu airbag dedicat șoferului a stârnit contestații. Conform Global NCAP, un Duster dotat identic reușise 4 stele în 2015 la testele identice de siguranță Latin NCAP din Columbia. Investigația Global NCAP a arătat că diferența de o stea dintre Columbia și India este dată de faptul că Renault folosește un airbag frontal e dimensiuni mai mici pe piața asiatică. 

Mult mai dotat în Europa

În versiunea de bază europeană, Duster este o mașină echipată conform regulilor stricte de pe Bătrânul Continent. Astfel, Dacia Duster vine cu patru airbag-uri în standard (frontale și laterale față), cu centuri cu pretensionare pe toate cele cinci locuri și cu ABS, ESP, asistență la frânarea de urgență, monitorizare a presiunii în anvelope și cu sistem de prindere Isofix pentru locurile laterale spate. 

În cel mai recent test EuroNCAP la care a fost supus Duster, care a avut loc în 2011, SUV-ul românesc a adunat 3 stele.

Comentarii (25)

  • Din pacate, pentru Renaul/Dacia, siguranta clientilor este optionala.
    Daca nu sunt fortati de legislatie sau concurenta, nu ii intereseaza.
    31 19
  • Tot e bine, decat nimic...

    Este normal sa foloseasca airbag mai mic in India, indienii au capul mai mic.
    19 14
  • Să fim serioși, mai toți constructorii auto procedează precum Renault. Mai mult, dacă ne uităm chiar în ograda noastră europeană, vedem standarde duble est - vest. De la FMCG la auto și construcții civile. Și nu cred că producătorii sunt principalii vinovați pentru situația asta, ci legislația și funcționarii corupți.
    24 8
  • Mult mai sigur decat orice cazan nemtesc de pe drumurile din RO. Dupa cum se vede in video, la cel fara airbag, usile si montantul A nu s-a deformat iar interiorul a ramas intact. Deci destul de solid zic. Probabil in India costa 4.000 euro un asemenea Duster nou in echiparea basic .Un pret de la care nu poti avea pretentii prea mari. Pacat ca nu se vinde si in RO, ar fii o alternativa buna in schimbul cojilor germane. Stiu, stiu e nesigur si prost facut.....dar coaja de Bemveu SE HAS cum o fii ? Pai mult mai nesigura : motorul se poate oprii oricand in mers blocand servodirectia si franele, cutia poate ramane blocata intr-o treapta de viteza superioara facand imposibila finalizarea unei depasiri caz care poate duce la ceva extrem, distributia poate sarii de la punct in timp ce rulezi pe autostrada cu 130km/h, etc. Multe cazuri, care la un Duster nou fie el si cel mai nesigur d.p.d.v constructiv nu se pot intampla. Intr-alta ordine de idei masina e folosita 99% din timp in oras, adica in trafic bara la bara, acolo unde riscul sa te izbesti cu 60km/h este inexistent. La un impact de 10km/h sansele sa te alegi cu traume sunt nule.
    10 26
  • @caro_90
    tu esti, madmax? recomanzi suv pt 99% oras?! sigur nu vroiai sa spui 1%?
    10 6
  • @Seth

    Ai impresia ca in India, ori pe alte piete asemanatoare, Renault/Dacia este singurul producator care ofera masini fara air-bag-uri?
    17 5
  • Dar celelalte marci care vand versiuni speciale pentru India ce scoruri au obtinut?
    6 1
  • cineva@Seth
    Nimeni nu te forteaza sa iei varianta fara airbag-uri. Daca nu iti permiti cu, poti sa cumperi fara. E o optiune. Si daca o faci, ar trebui sa iti asumi alegerea respectiva.

    Dar un carcotas adevarat nu se impiedica de asemenea chestii slabe, cum ar fi gandirea. Esential e sa improsti cu rahat, nu?
    8 3
  • O epava noua !
    6 14
  • Regret ca am suparat pe multi posesori de Dacii dar asta este parerea mea sincera.

    @mishazaitev si @Ara faptul ca altii fac lafel nu este o scuza. Toti care fac asa sunt lafel de vinovati. Sa montezi niste airbaguri in fabrica costa cativa zeci de euro.

    @cineva dar oare cand te duci in showroom ti se spune ca echiparea de baza are 0 stele ? Evident ca nu ! Aici e problema si anume ca nu toti cumparatorii stiu. Daca inteligenta si lipsa de educatie nu te ajuta sa dai un raspuns civilizat, poti sa ma ignori.
    6 2
  • @taratoarea

    Ai obiect de bucurie azi coane' scorpioane. Acum poti achizitiona si tu un ''gipan'' nou nout la pret mai mic decat un Logan chel ''european'' .Cu ocazia asta unica poti epata prin Valcea ca esti mai inalt decat ceilalti participanti la trafic. Desi am mari dubii ca nici Dusterul din India nu ti-l permiti :)). Cumva te bati si tu pe belengher ca colegu ? :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    4 14
  • Asta e valabil pentru toate masinile usoare pline de plastic, daca nu le-ar umple de aibaguri nu ar avea nici macar 3 stele Euro NCAP.
    2 3
  • @seth

    hai sa stam si sa "cujetam":
    - versiune pentru India;
    - pret de vanzare cat mai mic, deci;
    - pe indian il doare'n trisca ce airbaguri are;
    - ai vazut cam cum se conduce acolo? e un fel de "te las sa ma omori" ca dovada ca merg cum vreau si pe unde vreau indiferent daca sunt sau nu pieton/sofer
    - faptul ca nu e singurul constructor care ofera cosciuge din fabrica nu e o justificare, e o realitate si o portita in legislatie pe care o foloseste inclusiv pinochio industriei auto. Ala de'a platit miliardele despagubiri, ala la care se inchina tot romanu'...stii tu! Dar pe care nu-l vedem ca e prea departe (tocmai in India, nu?)

    Concluzie...zii merci ca esti in Romania, nu traiesti cu 5USD/saptamana si nu vinzi orez pe linia de tren.

    PS daca langa Renault mai adaugai "si alti constructori" nu cred ca zicea nimeni nimic.
    9 5
  • @caro_90 mascarescu saracescu
    Ce ai facum ma nene ma ? 100% voturi negative ? :))))))))))) Cat de sonat trebuie sa fi sa crezi ca nu am bani cand doar ai vazut cu ochii tai ca sunt milionar ! Ti-au mai dat vecinii de pomana parizerul saracului ? Ia zi ? Sau azi ai facut foamea ca de obicei ?
    10 9
  • wow!!! Noroc ca esti , @marieta!
    5 9
  • @scorpionul.agasant

    Tu vorbesti ma de voturi negative :))) ?... cand in marea majoritate ai comentariile ascunse ca spam. Esti un spam-er adevarat nene :)))) ..... daca ai avea macar atatea monezi de 1 ban in buzunar pe cate com-uri ascunse ai, ai fii ''milionar'' cum spui tu, da' asa esti rupt in cur ......:))). Te astept la Bucuresti, in parcare la hyper market las mereu caruciorul cu moneda de 50 bani in el , poate ai de gand sa vii sa le strangi :)))

    Nu-ti face tu griji ce am facut eu azi . Azi am fost in oras cu baietii, ascultam asta la bas ne-am simtit bine ;)

    https://www.youtube.com/watch?v=2wgzdHpuTXQ
    4 15
  • ps. Imi cer scuze celor de la Automarket ca insist cu comentul de mai sus care are noante jignitoare la adresa unui user de aici dar ii rog sa nu il mai stearga atata timp cat fiecare are drept la replica si cuvintele nu sunt unele grele. Nu e normal sa ne ingraditi dreptul la replica....fie ea si mai acida ! Multumesc !
    8 7
  • vw s-a apucat de făcut cârnați
    Posibil ca mașinile ce merg acolo, în ,,șir indian,, , să nu aibă nevoie musai de airbaguri.
    Totuși structura caroseriei se comportă mai bine decât Daewoo Leganza ori Nubira.
    1 4
  • @Scorpionu.negru

    Ma faci sa rad amice! Oare tu nu a insultat pe nimeni? Nu i-ai spus nimanui ca nu are dreptul sa vorbeasca pentru ca este un sarantoc si tu un bogatan? Acum ceri sa fii respectat? M-am certat cu cel pe care-l doresti cenzurat de sute de ori! Recunosc, omul are niste obsesii legate de masinile germane! Dar sa se revolte impotriva lui tocmai unul care nu mai stie cum sa jigneasca si sa insulte pe oricine-l contrazice, mi se pare penibil!
    3 6
  • @mishazaitev
    Tu vb ma ca faci pe troll-ul ori de cate ori ai ocazia ? Esti ridicol !
    5 3
  • @Scorpionul negru

    Exact asta era de demonstrat. Bravo! Felicitari! Tine-o tot asa, dupa care cerseste respectul colegilor de forum!
    2 3
  • @mishazaitev
    De aia nu mai pot eu de respectul unor anonimi de pe aici.....fix pix !
    5 0
  • @misha, eu ii dau pace narodului, asa cum i-am dat pace si celuilalt. Macar , @mafia mai stia ceva despre masini.Milionarul din Valcea (cel mai iubit dintre pamanteni) este paralel cu multe lucruri. Cand ai milioane(!?), nu stai sa te lauzi pe automarket. Te duci si vizitezi lumea. Viatza nu-i asa de lunga. Tot timpul ai ceva de invatat. Aici "am invatat" ca blue vein se savureaza cu sampanie din frantza. Numai bine!
    1 4
  • @Kotegaeshi
    Ce ai fumat ? Vreau si eu....
    Cand ai milioane faci ce vrei. Eu plec din tara unde vreau pe lumea asta de 3 ori pe an. Tu probabil nu ai vazut decat Spania acolo unde te mai duci la cules cand iti plange plodu de foame. NEXT !
    5 1
  • cineva@seth
    Cand iti cumperi o masina ti se da o oferta, care contine printre altele dotarile masinii. Adica vezi negru pe alb ca nu are airbag-uri.
    Daca te astepti ca o masina care cu airbag-uri are 3 stele, sa aiba 5 stele fara airbag-uri, nu mai comentez chiar nimic.
    Daca nu stii, poti sa intrebi vanzatorul. Sau sa intri pe site-ul euroncap. Sau sa te abonezi la Automarket :)
    Intrebarea este: de ce cumpara indienii masini fara airbag-uri? Ca daca nu ar fi cerere pentru ele, nu le-ar vinde nimeni.

    Cat despre inteligenta si educatie, vorbeste unul care pornind de la o masina prezenta doar in India (unde multe marci fac la fel) generalizeaza la tot ce face respectivul producator auto. Scuze daca te-ai simtit insultat.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru