Esential
65.000 | de dolari au platit proprietarii Ferrari-ului 550 de-a lungul celor 58.000 de kilometri rulati. |
65.000 | de dolari au platit proprietarii Ferrari-ului 550 de-a lungul celor 58.000 de kilometri rulati. |
Multi dintre noi viseaza la un model sportiv, capabil sa intoarca capetele trecatorilor si sa accelereze nervos la intersectie. Multi au visat la modele exotice ca Ferrari, Porsche sau Lamborghini. Putini dintre noi stiu insa ca a detine o astfel de masina implica automat costuri de intretinere foarte mari.
Pentru a putea intra in posesia unui supercar italian produs de Scuderia italiana este nevoie mai intai de accesul in cadrul clubului Ferrari, greu de obtinut, din cauza exclusivitatii brandului. Odata intrati insa, marii oameni de afaceri sau investitori cu o pasiune pentru modelele exotice italiene isi pot cumpara linistiti supercarul mult visat. Foarte multi sunt cei care isi permit achizitionarea unei astfel de masini dar foarte putini sunt cei care isi permit intretinerea ei.
De acest lucru s-a convins un american din Santa Monica, investitor in afaceri imobiliare, care si-a permis luxul achizitionarii unui Ferrari 550 cu 225.000 de dolari. Masina a fost cumparata in 1998 si pana in 2000 a beneficiat de garantia producatorului italian, care l-a scutit pe proprietar de eventuale investitii.
Insa, la cinci luni dupa expirarea garantiei, proprietarul a decis sa faca revizia supercarului la 22.000 de kilometri. Doua cauciucuri spate si un schimb al filtrelor de aer si ulei l-au costat pe micul investitor 2665 de dolari. Doua luni mai tarziu, din cauza zgomotelor neobisnuite masina a fost dusa din nou in service, de aceasta data mecanicii ocupandu-se de defectiune gratuit, multumita unei extinderi a garantiei, oferita de Ferrari.
La scurt timp insa a fost inlocuit si rezervorul lichidului de parbriz, care a costat 529 de dolari. Dupa numai o luna, la 28.300 de kilometri parcursi, spoilerul fata si trei pneuri au fost reconditionate pentru 1285 de dolari. Un calcul simplu, in primul an care a urmat dupa expirarea perioadei de garantie, a scos la iveala ca cei 6300 de kilometri parcursi l-au costat pe proprietar peste 4000 de dolari.
Anul care a urmat nu a fost lipsit de evenimente neplacute, urmatorii 6.000 de kilometri parcursi usurandu-l pe micul investitor american de inca 8.988 de dolari.
La 35.300 de kilometri, proprietarul a fost nevoit sa inlocuiasca bateria, amortizoarele spate si sa centreze rotile pentru 1.228 de dolari, o suma infima pe langa cea pe care a platit-o atunci cand a reparat cutia de viteze patru luni mai tarziu: 8.641 de dolari.Cum era si normal, proprietarul s-a hotarat sa vanda masina in 2004, pretul pentru care aceasta a fost achizitionata fiind de aproape 90.000 de dolari. Nici al doilea proprietar nu a fost ocolit de defectiuni nefericite, care au adus gauri importante in bugetul sau.
In total, cei 58.000 de kilometri parcursi de bolidul italian i-au costat pe proprietarii sai, dupa iesirea din garantie, peste 65.000 de dolari, o suma destul de mare chiar si pentru cei care isi pot permite un Ferrari.
via | WorldCarFans
si aia care au zis ca un ferrari nu e mai bun ca un VW sunt niste incuiati. ma nu mai dat comentari aiurea ca pareti "prosti"