Așa cum au promis în urmă cu patru luni, francezii din Grupul PSA Peugeot-Citroen devin primii constructori care publică cifre oficiale de consum real pentru majoritatea modelelor din propriile game. Inspirată din proiectul european RDE (Real Driving Emissions), care își propune să armonizeze cifrele oficiale oferite de mărcile auto cu cifrele pe care șoferii le vor experimenta în viața de zi cu zi, strategia de transparență semnată de PSA este cu atât mai laudabilă cu cât diferențele față de consumurile de pe fișa tehnică sunt în unele cazuri de peste 50%, element care îmbunătățește credibilitatea demersului francez.
Pentru a stabili consumul real al mașinilor proprii, inginerii PSA Peugeot Citroen au ieșit cu ele în traficul real și au parcurs un traseu compus din 25 de kilometri în oraș, 39 de kilometri extraurban și 31 de kilometri pe autostradă. Mai mult, mașinile testate au simulat prezența pasagerilor și a bagajelor acestora, iar sistemele de confort precum cel de climatizare au fost activate.
Conform producătorului francez, rezultatele testelor sunt foarte apropiate de cele experimentate de clienții mașinilor și dezvăluite într-un sondaj efectuat de organizații franceze independente.
De altfel, următorul pas pe care îl vor face cei din PSA va fi un simulator online care le va permite clienților să afle o proiecție a cifrelor de consum real în funcție de stilul de pilotaj abordat și de condițiile de trafic pe care fiecare le experimentează în rulajul zilnic.Model, Motor, Putere | Cutie și anvelope |
Consum real (test nou RDE) |
Consum oficial (omologare) |
PEUGEOT | |||
108 1.2 PureTech 82CP | Manuală 5 trepte Anvelope 15 inch |
6.1 | 4.3 |
208 1.6 BlueHDI 100CP | Man.5, Anv.16" | 4.7 | 3.5 |
208 1.6 BlueHDI 100CP Start-Stop | Man.5, Anv.16" | 4.7 | 3.0 |
2008 1.6 BlueHDI 100CP | Man.5, Anv.16" | 5.1 | 3.7 |
2008 1.6 BlueHDI 120CP Start-Stop | Man.6, Anv,16" | 5.2 | 3.7 |
2008 1.2 PureTech 82CP | Man.5, Anv.16" | 6.4 | 4.9 |
2008 1.2 PureTech 110CP Start-Stop | Aut.6, Anv.16" | 7.1 | 4.8 |
308 1.6 BlueHDI 120CP Start-Stop | Man.6, Anv.16" | 4.9 | 3.2 |
308 1.2 PureTech 130CP Start-Stop | Man.6, Anv.16" | 6.6 | 4.6 |
308 1.2 PureTech 110CP Start-Stop | Man.5, Anv.16" | 6.3 | 4.0 |
3008 1.6 BlueHDI 120CP Start-Stop | Man.6, Anv.17" | 6.1 | 4.1 |
3008 1.2 PureTech 130CP Start-Stop | Man.6, Anv.17" | 7.6 | 4.9 |
508 2.0 BlueHDI 180CP Start-Stop | Aut.6, Anv.17" | 6.3 | 4.0 |
Partner 1.6 BlueHDI 100CP | Man.5, Anv.15" | 6.1 | 4.3 |
CITROEN | |||
C1 1.2 PureTech 82CP | Man.5, Anv.15" | 6.1 | 4.3 |
C3 1.2 PureTech 82CP | Man.5, Anv.16" | 6.3 | 4.6 |
C3 Picasso 1.6 BlueHDI 100CP | Man.5, Anv.16" | 5.7 | 3.8 |
C3 1.6 BlueHDI 75CP Start-Stop | Man.5, Anv.15" | 4.9 | 3.0 |
C4 Cactus 1.6 BlueHDI 100CP | Man.5, Anv.16" | 5.1 | 3.6 |
C4 Cactus 1.2 PureTech 110CP Start-Stop | Man.5, Anv.16" | 6.1 | 4.3 |
C4 1.6 BlueHDI 100CP | Man,5, Anv.16" | 5.1 | 3.6 |
C4 Picasso 1.6 BlueHDI 120CP Start-Stop | Aut.6, Anv.17" | 6.5 | 3.9 |
Grand C4 Picasso 1.6 BlueHDI 120CP Start-Stop | Man.6, Anv.16" | 5.7 | 4.0 |
Grand C4 Picasso 1.2 PureTech 130CP Start-Stop | Man.6, Anv.17" | 7.4 | 5.0 |
Berlingo 1.6 BlueHDI 100CP | Man.5, Anv.15" | 6.1 | 4.3 |
DS | |||
DS3 1.6 BlueHDI 120CP Start-Stop | Man.6 | 5.0 | 3.6 |
DS3 1.2 PureTech 110CP Start-Stop | Man.5 | 6.0 | 4.3 |
DS4 1.2 PureTech 110CP Start-Stop | Man.5 | 5.4 | 3.8 |
Sper ca si alti producatori sa urmeze exemplu PSA.
Cu toate acestea, tot nu as cumpara ceva de la ei ...
Ex:
2008 1.6 BlueHDI 100CP 5.1
2008 1.6 BlueHDI 120CP Start-Stop 5.2
3008 1.6 BlueHDI 120CP Start-Stop 6.1
3008 1.2 PureTech 130CP Start-Stop 7.6
2008 1.2 PureTech 82CP 6.4
2008 1.2 PureTech 110CP Start-Stop 7.1
308 1.6 BlueHDI 120CP Start-Stop 4.9
308 1.2 PureTech 130CP Start-Stop 6.6
308 1.2 PureTech 110CP Start-Stop 6.3
208 1.6 BlueHDI 100CP Start-Stop Man.5, Anv.16": - 4.7(real) vs 3.0(omologat)
Pentru cei ce credeau ca start-stop-ul chiar aduce un beneficiu real ... au dovada ca nu prea.
Cu un consum orar real de ~0.7 litri, ar insemna ca pentru o economie de 0.5 litri precum in exemplul dat de mine, motorul sa stea oprit in medie, cel putin jumatate de ora sau chiar spre 45 de minute. Nu prea se intampla asta in realitate.
sandale - consum mediu 5.5
bocanci - consum mediu 11.5
(ps: benzina)
Dar mai mult conteaza ca te rup la piesele scumpe si manopera!!
Fiabilitatea este indoielnica..deoarece cureaua de distributie se unge cu uleiul motor fierbinte si ar trebui sa fie extrem de rezistenta,ca sa nu sara nici macar un dinte!! detalii mai jos..
http://www.citroenet.org.uk/miscellaneous/puretech/puretech.html
acum ca sa fie fair asteptam si raspunsul competitorilor
oricum arata ca o ghiata