Cat a castigat Guvernul cu taxa auto!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ceea ce se pote numi cea mai nepopulara taxa impusa de Guvernul Romaniei, si anume taxa de prima inmatriculare, a stranit numeroase controverse, probleme si nemultumiri.
Ne este cunoscut faptul ca Romania a fost avertizata de Comisia Europeana in legatura cu aceasta taxa, iar dupa episodul in care tara noastra a redus valoarea acestei taxe, forurile europene s-au aratat in continuare nemultumite de caracterul ei.
S-a vorbit mult pe marginei taxei de prima inmatriculare, s-a spus ca ataca regulile liberei concurente, ca ajuta producatorii si importatorii auto interni si dezavantajeaza potentialii clienti cu venituri medii care ar opta pentru o masina second-hand. Mai cunoastem si faptul ca tensiunile politice din Guvern au relevat ca taxa auto nu avea un scop ecologic ci unul economic, dar nu se stie cat a adus la bugetul statului aceasta taxa auto.
Sumele colectate la buget din taxa auto de prima inmatriculare au totalizat, in primul semestru peste 90,4 milioane euro, o treime din incasari fiind raportate pentru luna iunie, potrivit datelor Ministerului Economiei si Finantelor, anunta Mediafax. Guvernul a bugetat pentru acest an venituri de 766,8 milioane lei din taxa auto (circa 230 milioane euro), sumele incasate in primul semestru reprezentand 39% din nivelul total prognozat.
Taxa de prima inmatriculare a fost introdusa la inceputul acestui an, cand au fost eliminate accizele platite cu ocazia importului si achizitionarii autoturismelor de pe piata interna. Taxa este stabilita in functie de capacitatea cilindrica a masinii, de vechime si de norma de poluare. In cazul masinilor vechi, taxa este mai mare si poate ajunge la peste 8.000 euro pentru masinile cu motoare de peste 3 litri si clasificate non Euro.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Galeria Țiriac Collection, cea mai mare colecție privată de automobile din România, tocmai a primit două exponate noi. Este vorba despre două modele Porsche 911, dintre care unul este GT3 R Rennsport, un model produs în doar 77 de exemplare. (04.12)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi în România au scăzut cu 8 în luna noiembrie. Pentru ultimele 11 luni, vânzările au rămas în creștere față de anul trecut. (02.12)
-
Un nou studiu al pieței de mașini second hand din țara noastră arată că mai multe mașini au trecut prin mai mult de două schimbări de proprietar. Există cazuri în care mai multe mașini au trecut prin mâinile a nu mai puțin de 24 de proprietari diferiți pe parcursul vieții acestora. (28.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
ps: traim intro tara frumoasa !!
many thx!
regards
La traversarea Dunarii pa la Hirsova se plateste TAXA DE TRAVERSARE catre AND!
Sa ma corectati daca gresesc: platim cu asupra de masura:
- taxa de prima inmatriculare ca sa-si vinda Moliceanu Citroenurile alea de rahat;
- tot felul de accize in pretul piperat al benzinei;
- taxa de autostrada;
- taxa de drum sau vigneta;
- taxe de traversare (pod Hirsova, Mamaia).....
Pai ori avem conditii de Suedia si ne permitem ori magarii astia nu mai au nici o limita si trebuie sa la dam capetele jos....
Oricum, Moliceanu nu mai e Moliceanu cind e vorba de interesul lui: SA TE IEI IN GIT SI SA RISTI INFRINGEMENTUL (AMENDAREA) ROMANIEI PENTRU INTERESUL TAU PERSONAL, ASTA E CEA MAI TARE!
Daca ne uitam in jur am devenit de multisor o mare groapa de gunoi.
Primii dupa revolutie care au "importat" deseuri toxice au fost securistii din comertul exterior.
Lor nu li se intampla nimic din cate observ...
Dar sa-i lasam sa se lafaie in banii furati de la acest popor pe care se jura ca-l iubesc.
Nu apar guvernul , dar a ales o cale mai usoara de taxare. Sa ii vad pe ilustrii comentatori , daca se aplica TAXA de mediu la IMPOZITUL anual auto , inseamna ca toti care nu au masini Euro III sau IV sa plateasca 2000-3000 de euro ANUAL .
Nu mai scrieti daca nu stiti despre ce e vorba , din spirit de fronda si de TURMA...
>Circotasul auto: faptul ca te-apuci sa injuri ziaristii aiurea nu acopera faptul ca vorbest tampenii, fara sa ai informatii pertinente sau argumente.
Eu plec. Si cred ca vor mai pleca multi cupa ce se staura de tigania asta. Ultimu sa stinga lumina!
o mai platesc sau NU ?
Tariceanu si ministrul finantelor stiu ca taxa nu pooata sa ramana asa, dar intind coarda la maxim pentru sustinerea importatorilor (care au facut lobby destul prin APIA si trebuie rasplatiti)dar si pentru protejarea Dacia care hraneste 100.000 de guri in zona geografica in care se afla.
Cu putina rabdare, la anul procedura va fi complet revizuita si e posibil chiar ca statul sa fie obligat sa dea banii inapoi. Vedeti cazul Polonia.
am inchis ochii cand am vazut ca se poate sa pacalim constitutia romaniei cu diverse mici afaceri de cartier? am inchis ochii atunci cel putin 1 sau 2 locuitori din 10 din afacerile necurate au reusit sa-si faca o vila, sa-si mai cumpere un apartament?
am inchis ochii dragi romani, pentru ca toti suntem murdari , sau am fost murdari odata..sau am calcat stramb si nu s-a prins nimeni...vrem dreptate vrem cinste...dar toate astea sa plece mai intai din inauntrul nostru si dupa sa-i tragem la raspundere pe cei care ne conduc...Intelepciune voua...
Iar astia care vor taxa sa-si cumpere masina de aici, sa umble cu ea 4 sau 5 ani si numai dupa aceea sa vorbeasca, dupa ce au trait experienta sa vada cum este sa dai banii pe ceva ce nu poti sa fii sigur ca te tine 250.000-400.000 km. Sa faca masinile de aici competitive cu celelalte masini cu care vrem sa ni le cumparam ca atunci nu va fi o astfel de problema pentru ca fiecare ar vrea sa-si cumpere o masina noua si in garantie dar la cat e de competitiva te face sa fugi de ea.
Sper in 3 saptamani sa-mi vine masina din strainatate si daca nu am neaparata nevoie de ea o tin pana in ianuarie 2008 cand sper ca le putem da peste nas cu taxa de prima inmatriculare.
Salutare
Si pt.horhel: te citez:"O chestie modica 1000euro/an la un motor marisor sau non-euro".Esti nepotul lui tariceanu sau baiatul lui vantu?Sti ca sunt motoare care sunt omologate noneuro si polueaza mai putin decat rapciugile noi pe care le vand astia?
Cu parere de rau, multe din lucrurile prezentate mai sus sunt ADEVARATE, insa pana nu facem un apel la constiinta nationala, nu rezolvam nimic. Nu sunt in masura sa emit judecati de valoare, dar ne meritam soarta!!! Se pare ca pana acum jigodiilor care s-au perindat la conducerea ROMANIEI "LE-A IESIT"...TOTUL!!! De la manipularea maselor... pana la atingerea scopurilor personale. Nu va lasati amagiti: pt. o mica "atentie" astia sunt in stare sa o vanda si pe ma-sa.Interesele externe sunt multe, caruselul afacerilor private se invarte din ce in ce mai repede iar guvernantii nostri sunt "flamanzi". Taxa auto, inca nu este cireasa de pe tort, dar in ziua in care jigodiile astea vor plati, voi avea un motiv in plus sa nu-mi fie rusine de ceea ce voi face!!!
pai ce mai castiga tariceanu la afacerea asta tinand cont ca este un mare detinator de actiuni la dacia reanult :)
Daca n-am mai fi atat de prosti sa-i votam shi la alegerile viitoare..da asa-i rommanul..ii place jugul!!
Sper sa vina vremea sa scapam tara ast de coruptie shi cei gen Tariceanu sa stea acolo unde le e locul adica DUPA GRATII!!!