La începutul lui 2022, cei mai mulți producători erau optimiști că criza mondială de semiconductori, rezultatul pandemiei de COVID-19, se va încheia spre sfârșitul acestui an sau la începutul anului viitor. Din păcate, declanșarea războiului din Ucraina a reînnoit această criză, care afectează până în prezent industria auto.
Cu toate acestea, efectele crizei mondiale de semiconductori s-ar putea îmbunătăți începând din 2023. Cel puțin asta este părerea lui Carlos Tavares, șeful Grupului Stellantis. El a făcut această afirmație în cadrul unui eveniment de promovare al noului Alfa Romeo Tonale în Italia.
"Livrarea de semiconductori este încă foarte restrânsă, situația este foarte asemănătoare cu cea din 2021", a declarat acesta. "Aș spune că 2022 nu va aduce nicio îmbunătățire majoră".
Potrivit șefului grupului multinațional, diferența față de anul trecut este că numărul furnizorilor cu probleme nu mai este la fel de mare, iar aceștia au un control mai bun asupra funcționării lanțurilor de aprovizionare.
De asemenea, Tavares a precizat că previziunile publicate în ultimul raport cu rezultatele financiare au fost conservatoare și vor rămâne la fel pe parcursul acestui an.Mai mult, șeful Stellantis a menționat că impactul războiului din Ucraina asupra veniturilor concernului a fost "foarte, foarte marginal". La final, Tavares a precizat că se așteaptă la o îmbunătățire a situației crizei semiconductorilor în 2023. Prin comparație, Grupul Volkswagen se așteaptă ca îmbunătățirile să apară abia din 2024.
via Profit
Comentarii (0)