Fenomenul electrificării a luat amploare puternică asupra industriei auto din ultimii ani. În prezent, putem spune că aceasta se află într-o perioadă de tranziție, de la motoarele termice și hibride la cele electrice și pe bază de hidrogen. Din păcate, evenimentele globale din ultima perioadă au afectat negativ industria auto și a dus la crize de componente esențiale și probleme mari cu lanțurile de aprovizionare.
Această criză nu se va termina prea curând, dacă sunt luate în considerare declarațiile lui Carlos Tavares, șeful Stellantis. În cadrul unei conferințe susținute de publicația Financial Times, în care se discută despre viitorul industriei auto, șeful grupului multinațional a spus că actuala criză de componente și a materiilor prime esențiale pentru mașini și baterii va continua și în această perioadă de tranziție.
Tavares a declarat că această criză va fi resimțită puternic în anii 2025 și 2026, atunci când cererea pentru vehiculele electrice va fi și mai mare.
El a mai avertizat și asupra lipsei de viziuni a celor care stabilesc legile pentru a facilita această tranziție.„Dacă nu va exista o cantitate insuficientă de baterii, atunci lumea occidentală va depinde semnificativ de Asia. Asta este ceva care putem anticipa cu ușurință”, a declarat Tavares în cadrul conferinței. „Viteza cu care, acum, toată lumea își construiește capacitatea de producție pentru baterii este, probabil, la limita susținerii piețelor în schimbare rapidă, în care operăm”.
Mai mult, Tavares a mai precizat că aprovizionarea cu materii prime pentru construirea unor șasiuri mai ușoare pentru mașinile electrice va fi o provocare. „Asta înseamnă foarte multă extracție de materii prime, care va duce, eventual, la lipsa lor și asta poate duce inclusiv la riscuri geopolitice”.
„S-ar putea să nu ne placă modul în care acele materii prime vor fi extrase în câțiva ani. Ce urmează? Unde este energia curată? Unde este infrastructura de reîncărcare? Unde sunt materiile prime? Unde sunt riscurile geopolitice de a le extrage? Cine se uită la întreaga imagine a acestei transformări?”, a încheiat Tavares.
Cu toate acestea, Stellantis va deveni o marcă pur electrică până în 2030 și are planuri să devină neutră în carbon în 2038.
Din 2024, absolut toate modelele noi din portofoliul grupului multinațional vor primi versiuni electrice.Până la sfârșitul deceniului, Stellantis va lansa nu mai puțin de 75 de mașini electrice noi. Mai mult, capacitatea producției de baterii va fi mărită până la 400 de GWh, mai mult cu 140 de GWh față de planul inițial.
via Carscoops
Oricum voi va bazați pe teleportare, ca sunteți tot o evoluție ca si telefonul… nu are rost sa mai ieșiți din casa pana nu se da drumul la NexT Level… cat poate sa dureze 100-200 de ani. Nici o problema ca nu va simte nimeni lipsa.
Tancurile ce norme euro au?
Camioanele cu care vin soldatii o ar avea DPF anulat?
Concluzia e ca tot termicele sunt baza, masinile electrice fiind folosite strict ca a doua masina de foarte putini oameni.