”Trebuie să lucrăm în continuare la aspectul noilor modele şi la cum influenţează acestea vânzările. Dacă observaţi noile modele, cum ar fi Zoe, Captur şi Clio, veţi înţelege la ce mă refer.
Totul ţine de caracterul unui model, fără ca acesta să fie ciudat”, explică Tavares. Noua generaţie a lui Laguna va debuta în 2014 sau 2015, debutul său nefiind încă dezvăluit.În timp ce Tavares discuta despre viitoarea generaţie a lui Laguna, Laurens van den Acker, directorul departamentului de design de la Renault, a vorbit cu englezii de la Autocar despre primul model Alpine. Modelul va fi un roadster cu două locuri, care va furniza performanţe la nivelui lui Porsche Boxster, în timp ce aspectul său va trebui să genereze o ”aură similară cu cea a lui 911”. Potrivit lui Laurens van den Acker, acest element este cel mai greu de realizat. Primul model Alpine după 20 de ani de absenţă va fi construit cu ajutorul celor de la Caterham. Spre deosebire de parteneriatul Toyota-Subaru, cei de la Renault nu vor să construiască două automobile aproape identice, individualitatea fiind importantă atât pentru Caterham, caât şi pentru Renault/Alpine.
Via Autocar
@Adi Renault poate fi injurat de puristii ca tine (desi feeling-ul imi spune ca ai o masina mai veche, probabil germana) pentru materiale mai slabe in comparatie cu VW de exemplu. Insa cati freaca non stop materialele respective ca doar nu are nimeni un fetish cu materialele bordului unei masini. Vorbim totusi de producatori de volum nu premium.
Renault este o masina pentru omul mediu. Omul mediu in Europa de Vest. La noi cine da in anul de greatie 2013 (cand jumate din populatie e sub limita saraciei) peste 15.000 euro pe o masina e un roman bogat. Nu unul care face afaceri cu statul, e adevarat, dar oricum!
Deci hai sa nu mai fim caini raiosi cu coada pe sus si sa renuntam la atitudinile balcanice!
Domnu' uita o chestie specifica Renault: de la o generatie la alta al oricarui model designul se schimba foarte mult. La un moment dat poate sa devina derutant, chestia asta poate lasa impresia de lipsa de identitate si orientare. Retineti cum arata acum modelele Renault si cum vor arata peste 10 ani.
Uitati-va cum arata Megane 1, 2 si 3. Sau Laguna 1, 2, 3. Sau Clio 1, 2, 3, 4. Chestia asta parca la Renault se intampla cel mai mult.
Si exemplu cu 911 este unul foarte bun. Sa construiesti un model de zeci de ani cu un aspect care sa aminteasca de primul si totusi sa fie un design modern e foarte greu. Celor de la Porsche cu 911 si celor de la VW cu Golf le iese treaba asta foarte bine.
@mntsn- Laguan a fost in primele 3 masini in clasa in ceea ce priveste calitatea, dar designul nu a fost popular. Modelul este la final de cariera asa ca Tavarez nu risca nimic spunand ceea ce a spus. Daca mentine standardele si o face mai aratoasa pe noua Laguna( au o linie de design noua si reusita zic eu) atunci va veni si succesul comercial.
Megane RS nu-i mai slab decat Porsche Boxster S (cel mai slab Porsche), ci au absolut aceeasi CP (265 CP pt fiecare), ba chiar Megane-ul are un cuplu mult mai mare, mai devreme si pe o plaja de turatii mai larga, datorita prezentei turbosuflantei (360@3000rpm vs 280@4500). Masa ambelor e aproape identica, Boxster-ul fiind doar cu vreo 6 kg mai greu.
Cum spui tu (Megane RS mai rapid decat Porsche Boxster S) ar fi oarecum posibil doar pe circuit, desi ma cam indoiesc. In fisa tehnica 0-100 km/h sunt atinsi de Megane RS in 6 sec, iar de catre Boxster in 5.8 sec. Totusi, este merituos pentru Megane RS sa poata fi comparat cu un Porsche ca performante dinamice.
Da, am verificat si am vazut, cu surprindere recunosc, ca pe Nurburgring RS-ul Trophy a iesit intr-adevar inaintea Boxster-ului S nu cu mult, cu doar 2 sutimi de secunda, dar totusi a iesit in fata (cu atat mai mult ar fi inaintea unui Boxster de baza, de de 2.7, daca s-ar fi comparat).
Incerc sa-mi explic cum a fost posibil. Fiecare are avantaje si dezavantaje: Boxster-ul (fie cel de 2.7 fie S-ul de 3.4), desi are ca avantaj arhitectura sport pur-sange cu motor central si RWD, e tras inapoi de faptul ca nu are setarile extreme ale lui RS, fiind mai confortabil pt utilizare zilnica, pe cand RS-ul, o masina cu un excellent tuning de fabrica, are avantajul cuplului maxim mai prezent, suspensii mai rigide, iar anvelopele slick Michelin ale variantei Trophy ii dau un plus net pe circuit, in ciuda limitarii constructive impuse de tractiunea fata, care-i mananca din cuplu la viteze mici. Probabil de asta ambele Boxstere au 0-100 mai bun, dar pierd pe circuit, cum recunosc ca nici nu ma asteptam. In fiecare zi mai aflu ceva nou, ma bucur ca am de la cine. Multam ca postezi pe aici.
Confunzi conservatorismul cu identitatea de marca.
Nu poti spune ca Laguna 3 nu se incadreaza in vechia identitate de marca, cu sigla pe capota si calandrul ingust. Megane 3 o face. Clio 3 o face, s.a.m.d. Totusi, trecand de identitatea de marca, fiecare masina trebuie sa aiba o personalitate diferita.
Nu inseamna ca designul la Laguna 3 e in antiteza cu designul la Passat. Inseamna doar ca Laguna 3 are un design gresit ("if you never tried you never lived") ce trebuie schimbat odata cu noua generatie si identitate de marca.
De ce sa fie Renault conservator?!
Foarte bine, apreciaza tu conservatorismul VAG, pentru ca noi fanii Renault apreciem mai mult creativitatea si pasiunea designului. Renault are o noua identitate de marca ce vorbeste de la sine.
Sindromul Matrioska o fi molipsitor, insa Renault n-a cazut in plasa asta si bine face !
Apropos de timpii pe nurburgring diferenta este de secunde nu de sutimi:)
In ceea ce priveste Boxsterul S am avut unul acum 4 ani pe care l-am vandut si crede-ma ca nu este deloc confortabil pentru uz zilnic. Am 1.93 si numai sa intri si sa iesi este o problema, iar daca ai pietre la rinichi, nu este pentru tine. Este foarte rigid si iti da impresia de go kart pana la un moment dat. Sa nu ma intelegi gresit , am iubit masina aia dar pentru inaltimea mea nu era potrivita. Pur si simplu daca Renault vrea sa faca o masina sport buna poate pentru ca are pedigree in aceasta directie.
Ce spui despre Boxster ma cam descumpaneste, deoarece l-am vazut ca avand un tren de rulare foarte bine echilibrat. Chiar si pe drum de pietris denivelat unde am stat in concediu la Felix (Bihor), era un Boxster (987 de baza) in cartier care trecea pe acolo de cateva ori pe zi si m-a uimit cat de bine ii jucau rotile prin pietrisul ala, caroseria ramanand mereu paralela cu solul - dar poate ma insel eu.
Daca la categoria design exterior in ultima vreme (exceptie facand clio 4) au cam dat gres, noua laguna chiar are nevoie de o noua forma.
Fiabiliate ZERO BARAT - dupa iesire din garantie am mers din doua in doua luni in service: macara geam sofer stricata 1200 RON + manopera, instataie electrica in scurt pentru partea din spate (inlocuita) 4000 EURO, curea anexe rupta cu blocarea rolei la un an de la schimbarea distribuției 1200 RON + Manopera, capete de bara si bielete schimbate sub 60.000 km, telescoape schimbate sub 60.000 km ( 2600 RON).
Concluzia: luați Laguna sau Renault dacă vreți sa pățiți ca mine sau luati o Alfa Romeo macar e o masina frumoasa si cu stil chiar daca fiabiliatatea lasa de dorit.
Oricum dupa experienta trista cu Laguna sigur urmatoarea masina o sa fie japoneza.
O zi buna tuturor
Ai grija cu japonezele, ca o sa stea mai mult rechemate in service decat la tine in garaj :)
@Costi
O prima revizie la 30.000km pentru Laguna 3 diesel costa pana in 200 euro, deci vreo 800-900RON. Ce distributie la 60.000 visezi?
La benzina 1.6 care nu se mai fabrica, cureaua se schimba la 120.000km, iar la diesel e distributie pe lant si e GARANTATA PE VIATA.
Deci nici nu stii sa minti.
Legat de fiabilitate, conform statisticilor ADAC, Laguna III e pe locul 2 in categoria ei, la egalitate cu A4 si C Class. Laguna are 2,7 pene la fiecare 1000 de exemplare.
@mda,
mda,
http://autosworld.eu/2013/05/07/top-adac-fiabilitate-2013-sandero-pe-locul-5-in-germania/
Unde ziceai ca sunt A4 si Clasa C ? Sau poate ai uitat ca in 2010-2011 ADAC punea Laguna 3 langa Peugeot 407, adica langa un "exemplu" de fiabilitate pus undeva in josul clasamentului.
Sportivitatea, designul si istoria mai ales, a marcii Renault se leaga si nu prea cu fiabilitatea "excelenta" de care spuneti voi. In privinta fiabilitatii voi spuneti ceva, proprietarii si statisticile spun altceva.
Laguna e o masina foarte buna!
http://www.automarket.ro/stiri/preturi-renault-captur-in-romania-de-la-12600-euro-51158.html
Deci mai usor cu presupusul si cu jignirile, ok?
Si am o curiozitate pentru cel de mai sus. Laguna este o masina foarte buna. O spui in calitate de...
Si inca ceva. Zi-mi si mie o marca ce se poate ridica la nivelul lui Renault, in afara de Nissan din punctul vostru de vedere. Sau pentru voi Renault nu are concurenta, o spulbera, o nimiceste, o joaca in picioare.
@Cristi-Sunt multe marci foarte bune nu numai Renault, dar fiecare se potriveste unui uanume tip de persoana. Dar aici este un articol despre Renault si tu esti cel care vine si arunca cu noroi in aceasta marca nu invers. Cand nu imi place ceva o tin pentru mine pentru ca probabil sunt personae care gandesc diferit si nu e frumos sa faci asa.Asa ca lasa-ne pe noi astia cu Renault sa discutam despre ce ne place si totul o sa fie OK.
@mntsn-Boxster are garda la sol destul de joasa iar S are o suspensie si mai rigida decat modelul de baza. Pe mine nu m-a deranjat asta ci faptul ca scaunele sunt foarte jos si daca trebuie sa intri si sa iesi de cateva ori parca mergi la gym. Spider a fost si mai extreme iar faptul ca nu a avut nici parbriz la inceput nicidecum acoperis a contat la vanzari dar l-am condus si iti spun ca era fantastic. Avea motorul de pe Clio Williams de 150 de cai dar era foarte usor si incredibil de manevrabil. Am ratat ocazia sa cumpar unul cand era mai rezonabil ca pret si acum au inceput sa fie foarte scumpe(cand le gasesti).
In primul rand vreau sa te felicit pentru modul in care scrii si cum gandesti. Problema este insa alta. Sunt multi aici care ridica in slavi tot ce inseamna Renault. Si sa nu care cumva sa indraznesti sa spui ca ai fost nemultumit de Renault, ti-ai luat altceva si e mai ok, ca imediat nu stii ce vorbesti, esti un nesimtit, ti se vorbeste cu un aer de superioritate... si esti mincinos. Dovada clara ca acesti indivizi au de-a face cu Renault in mod direct este insusi faptul ca refuza sa mai vada in fata ochilor ceva in afara de Renault-Nissan.
Uite, eu am avut un Megane in care am bagat multi bani in cei 80000 de km cat l-am avut. A trebuit ca banii pentru un concediu sa-i bag in masina, cumparata noua si de care am avut mare grija. Si cu toate astea, dupa ce am iesit din garantie... am patit ce am patit. Culema este ca nu sunt singurul in situatia asta. Se spune aici de motoare DCI excelente (in conditiile in care cei de la Engine of the year de exemplu niciodata nu au spus ceva de un motor Renault, cele care ajung pe Mercedes sunt modificate), de o Laguna foarte buna (in conditiile in care este sub locul 20 in statistica ADAC, statistica ce mi s-a dat exemplu), iar cand mai vine unul ca mine si spune ca nu a fost multumit de masina lui este atacat de asa zisii fani.
Dintre toti cei care apreciaza Renault pe acest site, sincer cred ca esti singurul cu care se poate discuta. Si asta pentru ca esti impartial.
Megane-ul pe care l-am avut a avut si parti bune, insa tocmai acesti "fani" prin limbajul lor m-au facut sa ignor asta. De exemplu niciodata nu batut ceva, nu a troncanit, nu am avut jocuri in directie. Si apropo, faza cu datul rotii jos sa schimbi un bec, e un mit. Nu e adevarat. Bine, se poate si asa. Eu nu am dat roata jos. M-am chinuit putin, insa nu a fost ceva enervant.
Esti singurul cu care se poate discuta omeneste si impartial despre Renault. Esti singurul care recunoaste mai sunt si alte marci foarte bune. Dovada, l-am intrebat pe... nici nu stiu cine e care mi-a spus ca mint, daca mai e vreo marca ce se poate ridica la nivelul lui Renault (in afara de Nissan, "evident") si vad ca nu raspunde.
http://www.renault.ro/gama-renault/autoturisme/
I rest my case!
Din cate am vazut Renault a crescut in privinta fiabilitatii o data cu Megane 3. Dar ce nu intelegi tu e ca nici concurenta nu a stat pe loc. Asa ca e tot undeva la mijloc cum era si Megane 2, tot conform ADAC.
In privinta masinilor de serie, in afara design-ului misto, Renault nu prea ma mai atrage. La Megane 2 primul lucru care m-a atras a fost designul, apoi, dotarile, pretul mai mic fata de concurenta, motorul mai puternic, consumul foarte mic si faptul ca, desi era un diesel motorul nu era foarte zgomotos. Plus ca la drive test mi s-a parut cea mai placuta la codus.
Din cate am vazut zilele trecute pe configuratorul importatorului si acum se pastreaza cam aceiasi reteta: pretul mai mic, dotari mai bune, motor mai puternic. Adica se apropie de idealul celui care vrea sa cumpere o masina noua. Renault se pricepe de minune la astea. Nu si la fiabilitate. Evident iar te vei enerva, eu iti spun ca sunt patit. Si repet, mai iesi si tu din casa ca nu sunt asa putini cei care au ceva de comentat despre fiabilitatea Renault.
Uneori imi doresc ca Renault sa fie la productia de serie, la fel ca im motorsport. Dar cum in principiu sunt doua lucruri extrem de diferite ramane cu dorintele.
Si te mai intreb o data: zi-mi si mie o alta marca (cel putin) la fel de buna ca Renault. Atunci cand imi vei raspunde si de ce, atunci sa vii sa-mi spui ca sunt mincinos si bat campii. Pana atunci nu ramai decat o persona care se frustreaza cand e contrazisa.
I rest my case me 2!
Singurul om cu care voi discuta ceva legat de Renault este userul Alpine77. Este singurul cu care se poate discuta impartial schimband niste pareri care sunt si respectate reciproc, legate de marele constructor Renault.
Si tot nu mi-ai raspuns la intrebare. Nici nu ma astept sa o faci. Dar poate ca frustrarile nu te lasa sa recunosti si capacitatile altor constructori foarte buni, asa cum spunea @Alpine77.
Renault este un constructor deschis spre inovatie, spre diferentiere fata de altii. A fost unul din motivele pentru care am ales Megane, un Golf era mai scump si nici nu imi placea. Iar cand mi-am dat seama ca am motor mai puternic, dotari mai bune si chiar mai ieftina decat ma asteptam, am crezut ca gasisem masina ideala pentru mine. Intereseaza-te si vei vedea ca nu sunt chiar singurul care ii reproseaza ceva lui Renault, mai ales lui Megane 2. Tocmai asta e, ca acesti indivizi care scriu aici, te fac mincinos in fata si spun ca esti nu stiu cine... nu ti se pare cam penibil? Mie da. Nici o marca din lume nu este perfecta si asa cum toate au probleme, ei bine in viziunea lor Renault nu are. Am dat 17000 de euro pe masina si am vandut-o dupa 80000 de km cu 4500. Hai sa zicem ca nu asta ar fi problema, ca na avea o vechime, un Renault se vinde mai ieftin fata de o nemteasca, dar trist este ca pe langa ca am pierdut foarte multi bani a trebuit sa mai bag si 1500 de euro in ea. Si repet, nu sunt chiar singurul care are/a avut probleme cu Megane. Daca ai fi in locul meu si ar veni unul care nu concepe sa fie contrazis, in calitate de... "inginer sau proiectant", care mai spune si ca esti frustrat...
Sa iti placa o marca inseamna sa ii recunosti, sa te lauzi si sa te mandresti cu calitatile ei, dar inseamna si sa ii recunosti slabiciunile, mai ales atunci cand mai mult ca sigur stii de ele si iti spune de ele unul care e patit. Ca nah, esti fan si te interesezi.
Sti care e deosebirea dintre tine si ei? Faptul ca tu recunosti ca si concurenta se ridica la nivelul lui Renault fara probleme. Renault este undeva foarte sus, dar asta nu inseamna ca nimeni nu se poate pune cu ei. Tu nu zici ca DCI-urile sunt motoare excelente si ca Laguna este o masina foarte buna, ca ADAC o pune langa Mercedes Clasa C si Audi A4. Si de-asta te apreciez. Esti un adevarat fan Renault si un pasionat de masini in general. Nu esti setat pe un singur lucru. Si de-asta eu te apreciez si iti citesc cu placere comentariile pentru ca ai ca sa citesti. Nu "bai habarnistilor, Renault e f tare ca asa zic eu si ADAC..."
Apreciez Renault pentru masini precum Avantime, Captur, Zoe sau Twizy. Insa prefer doar sa le privesc, nu sa le si cumpar. Sincer mi-e teama sa ma mai bag la Renault.