Carlos Tavares, fostul COO Renault, ar putea deveni şeful PSA Peugeot-Citroen

de Sebastian Toma
Luni, 25.11.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Carlos Tavares, fostul Chief Operating Officer de la Renault, ar putea să-l înlocuiască pe Philippe Varin, actualul CEO al PSA Peugeot-Citroen, începând cu anul 2014.

Esential 2014 este anul din care se anunţă schimbarea conducerii PSA Peugeot-Citroen.
Carlos Tavares ar putea să conducă destinele PSA Peugeot-Citroen din 2014, spun cei de la Bloomberg. Potrivit surselor citate de Bloomberg, fostul Chief Operating Officer al Renault ar putea să conducă fostul rival principal al mărcii, concernul PSA. Reprezentanţii PSA Peugeot-Citroen au refuzat să comenteze acest zvon, în timp ce Carlos Tavares nu a răspuns întrebările adresate de Bloomberg şi Automotive News. Tavares a părăsit marca Renault în luna august a anului curent, declarând la vremea respectivă că îşi doreşte să conducă un producător de automobile, fără să-şi anunţe preferinţele.

Sursele din cadrul mărcii Peugeot citate de Bloomberg susţin că Tavares încă nu a semnat un contract cu grupul PSA, decizia finală fiind încă discutată în rândul consiliului de conducere. Planul anunţat de cei de la Bloomberg ar viza înlocuirea actualului CEO PSA Peugeot-Citroen, Philippe Varin, odată ce acesta se va retrage din funcţia de conducere.

Varin conduce concernul PSA din 2009 şi a primit o extindere a contractului în luna martie a anului curent, dar acesta este aşteptat să se pensioneze în 2014, având 61 de ani împliniţi.

Urmareste Automarket
În cazul în care va prelua conducerea PSA, Carlos Tavares va trebui să redreseze compania din actuala situaţie. Producătorul francez a avut o pierdere operaţională de 510 milioane de euro în prima jumătate a anului curent şi încearcă să se redreseze printr-un parteneriat în China cu cei de la Dongfeng şi o alianţă în Europa cu General Motors.
Pe lângă pierderile operaţionale, cei de la PSA Peugeot-Citroen sunt nevoiţi să închidă o fabrică, să elimine 11.200 de angajaţi şi să reducă supracapacitatea industrială pentru a reveni la profit.

Via AutomotiveNews (înreg.) | Bloomberg

Comentarii (8)

  • Stiam ca Tavares eu om foarte competent, insa nu stiam ca are ambitii asa mari... Mda, si uite cum mai castiga PSA o "paine" de la Renault...
    E vai de capul PSA la ce conducere are in prezent. I-a dus in sapa de lemn. Si tot sefii Renault sunt cei criticati. De ce? Pt ca ies in fata si spun lucrurilor pe nume? Spun lucruri incomode diferitelor interese?
    16 7
  • Scorpionu.negru
    Daca as putea schimba ceva rapid ar fi asa: 1 - Statul sa nu perceapa nici un fel de taxe sau impozite firmelor care abea s-au infiintat timp de un an ! 2 - Tva-ul sa fie de macar 10%. In Japonia e de 5 %. Si acolo chiar e industrie...oare de ce au ajuns unde au ajuns si totul merge bine ? In Elvetia e de 8 %. + cote reduse e de 2.5% (alimente, cărți, ziare, medicamente). La noi e de 24 !! Nu e cam mult pt. tara asta ? 3 - Sa inceteze sa mai trimita nenorocitii aia de la garda financiara cu fel si fel de controale abuzive si porniti sa primeasca un fel de taxa de protectie de la fiecare agent economic. 4 - Anumite domenii de activitate sa li se ofere cateva beneficii. Cei cu ferme si micii producatori sa li se perceapa tva redus. Agricultorii sa aiba subventie decenta la motorina. 5 - Impozitul pt. angajati sa fie cat mai mic (foarte benefic pt. angajati) 6 - Impozitarea firmelor sa fie in functie de profit (fara forfetari si alte porcarii) si progresiv daca depaseste 500 de mii de euro anual (Aici ca statul sa castige mai mult poate sa puna niste conditii...cheltuielile pe firma sa fie strict legate de domenbiul respectiv, ce se baga pe firma in plus sa nu beneficieze de tva deductibil). 6 - Sa se organizeze licitatii publice corecte nu pe sub mana. 7 - Sa elimine birocratia excesiva si sa nu mai astepti ani si sa umbli ca taunele pana ti se rezolva problema. 8 - Sa se inceteze cu furatul de la buget, sa mareasca salariile din justitie sa isi faca datoria. Astea sunt cateva schimbari care ar incuraja oamenii sa isi deschida ceva si sa miste ceva in tara asta. + ca am atrage multi investitori straini. Si sunt sigur ca nu ar mai fi atata evaziune...bani mai multi la buget, infrastructura (drumuri, scoli,spitale etc) mai bune, bugetari si pensionari mai multumiti de salarii si pensii, puterea de cumparare va creste, munca mai eficienta deci o lume mai buna.
    5 10
  • @hmm
    Renault mai are multe paini de mancat ca sa ajunga la nivelul PSA...Renault are noroc cu Dacia ca altfel erau varza demult.
    2 9
  • probabil ca carlos G i-a spus sa nu-si mai faca vise, chiar si dupa 32 de ani la renault ,ca va ajunge pe scaunul lui....
    2 9
  • Ultimii 2 comentatori... mascareala maxima! Cand mai cresteti poate o sa intelegeti ceva... Poate !
    12 1
  • Verite
    Odata ajuns la conducerea PSA, primul lucru pe care ar trebui sa-l faca TAVARES este sa verifice cheltuielile grupului. Inclusiv primele directorilor de filiale care inregistreaza pierderi. Contract cu contract....si sa taie cate un zero la fiecare pentru a reveni la sume reliste. Grupul acesta a avut de cand se stie o problema cu gestiunea banilor. Sa elimine de la conducere toti acei directot aflati in pragul pensiei, plictisiti, ocupati doar de bonusurile lor. Dupa aceea, s-ar putea sa remarce ca nu mai e nevoie sa faca concedieri. Situatia s-ar putea redresa de la sine....
    3 1
  • Si daca PSA va fuziona cu Renault-Nissan?
    0 1
  • Verite
    Putin probabil, familia Peugeot ar pierde total conducerea in felul acesta. Sunt destul de orgoliosi...desi si suficient de faliti. De fapt, au fost falimentati mai ales de manageri si directori pusi in functii inalte pentru a frauda din interior veniturile lor.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru