Carlos Tavares, directorul conglomeratului auto PSA Peugeot-Citroen-Opel-Fiat-Chrysler, susține că dezvoltarea mașinilor complet autonome nu are niciun sens din punctul de vedere al clienților particulari din cauza costurilor extrem de ridicate.
"Am fost foarte clari când am spus că nu vedem nicio valoare în sistemele de asistență autonomă aflate după Nivelul 3 din perspectiva clientului individual din cauze legate de costuri. După Nivelul 3, costurile sunt imense și valoarea sistemului nu crește proporțional. Asta înseamnă că nu există un business case pentru vânzări retail după acest Nivel 3 de autonomie", declară Carlos Tavares într-un interviu acordat publicației Automotive News.
Nivelul 3 de autonomie, așa cum este el definit de Society of Automotive Engineers (SAE), este cel în care mașina deține controlul, dar șoferul trebuie să rămână alert pentru a prelua comenzile mașinii dacă sistemul cere acest lucru.
"Vom continua să lucrăm la dezvoltarea mașinilor autonome de nivel 4 sau 5, pentru că acestea se vor adresa segmentului share mobility, așa cum este cazul shuttle-urilor.
Aceste mașini vor fi folosite în paralel de mai mulți utilizatori, așa că pot să fie ceva mai scumpe. Acest tip de mașini va fi folosit în contexte simplificate, cu linii dedicate și semne de circulație clare. Această strategie va face ca validarea software să fie și ea mai ușoară, pentru că scenariile de testare sunt mult mai puține ca număr", spune Tavares.via Automotive News
cel putin asa zicea un sfant calare p-un asin propulsat V8. dar om vedea dupa ce ne-om mai electriza la devle.