Carlos Sainz si Volkswagen au castigat Raliul Dakar 2010!

De Mircea Meșter
Publicat Sambata, 16.01.2010
Carlos Sainz a castigat primul sau titlu in Raliul Dakar, in timp ce Volkswagen si-a confirmat statutul adjudecandu-si primele trei pozitii la general.

Carlos Sainz (Volkswagen) a castigat editia 2010 a Raliului Dakar la categoria auto, dublul campion mondial din WRC adjudecandu-si astfel prima victorie din cariera in aceasta competitie. Victoria spaniolului de 47 de ani echivaleaza cu a treia victorie in Dakar pentru Volkswagen, care a reusise pana acum sa termine pe prima pozitie a constructorilor in 1980 si 2009.

Clasamentul categoriei auto al acestei editii din Dakar a fost unul foarte strans, doar doua minute si 12 secunde despartindu-l pe Sainz de al doilea clasat, qatarianul Nasser Al-Attiyah, cel care si-a adjudecat de altfel ultima etapa a raliului, o speciala de 335 de kilometri intre Santa Rosa si Buenos Aires. De altfel, Sainz si Al-Attyiah au avut o disputa serioasa atat pe traseu cat si la nivelul declaratiilor, spaniolul acuzandu-l pe colegul sau de echipa de comportament nesportiv in penultima etapa a Raliului, desfasurata ieri. Conform declaratiilor lui Sainz, qatarianul l-a lovit in momentul in care l-a depasit intr-un nor de praf, ruland ulterior in zig-zag in fata sa pentru a-l deruta.

Pe pozitia a treia la aceasta categorie s-a clasat un alt Volkswagen, cel pilotat de americanul Mark Miller.

Acesta a terminat la peste o jumtate de ora de lider. Urmatorul clasat a fost Stephane Peterhansel (BMW), francezul care castigase pana acum trei Dakar-uri auto si sase moto reusind sa ajunga la final la peste doua ore de Sainz. Al cincilea loc a fost adjudecat de un alt BMW, pilotat de Guerlain Chicherit.

CLASAMENT GENERAL DAKAR 2010 - AUTO

1. Carlos Sainz/Lucas Cruz (SPA/Volkswagen) 47h 10min 00sec,
2. Nasser Al-Attiyah/Timo Gottschalk (QAT/GER/Volkswagen) +2:12,
3. Mark Miller/Ralph Pitchford (SOA/RSA/Volkswagen) +32:51,
4. Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (FRA/BMW) +2h 17min 21sec,
5. Guerlain Chicherit/Tina Thoerner (FRA/SUE/BMW) +4h 02:49,
6. Carlos Sousa/Matthieu Baumel (POR/FRA/Stradale)+4h 31:45,
7. Giniel De Villiers/Dirk von Zitzewitz (RSA/GER/Volkswagen) +5h 10:19,
8. Robby Gordon/Andy Grider (SUA/Hummer)  +6h 02:24,
9. Orlando Terranova/Pascal Maimon (FRA/ARG/Stradale) +6h 04:47,
10. Guilherme Spinelli/Filipe Palmeiro (BRA/Stradale) +6h 13:41.

Comentarii (9)

  • ....
    felicitarile mele ptr el....anunl trecut a avut acel accient si nu a reusit dar anul asta a aratat ca e cel mai bun
    19 0
  • eu cred ca intr-un raliu de nivelul asta nu exista cel mai bun....bineinteles trebuie sa ai o mare experienta sa ajungi la capat castigator....si mult noroc.....anul trecut sainz a avut accident si probabil altii au profitat....anul asta au avut altii ghinion si el destul de mult noroc ca sa castige.....mie mi so parut ca nasser a fo mai rapid ca sainz doar ca sainz deja a avut un avans destul de mare pe care la conservat.....orcum toti care au reusit sa duca raliul pana la capat merita felicitati
    10 0
  • andr3i
    vw
    felicitari castigatorilor, hai k iesit si bmw-u pe 4.
    19 0
  • Hihihi
    2-0
    Si asa tractoarele TDI mai umilesc odata in plus avioanele super performante BMW, dupa rusinea din WTCC.
    19 2
  • era clar, la inceput numa ce au mai contat cei de la BMW, la final stiam eu k tot VW o sa castige ;)
    5 2
  • stati linishtiti ca intr-o astfel de competitie sunt antrenate foarte multe aspecte care nu tin neaparat seama de performantele motoarelor...nu mentionez acum ca n-are rost le shtiti,voi...
    2 4
  • @ performanta motoarelor si a masinilor -- voi aveti impresia ca masinile din DAKAR au vre-o legatura cu masinile pe care le cumparam noi ? ... dragii mei , cel mai JMecher bemveu sau volscvagan s-ar face praf in primii 5km ai competitiei :)

    faptul ca , pe plan sportiv cei de la VW arata ca pot castiga ceva competitii... alta poveste , bravo lor :)
    2 0
  • of, butonul ala de edit..

    Dakar fara echipele de uzina Japoneze ... sa am pardon , dar cred ca daca Mitsubishi era prezent la start VW si BMW nu mai erau asa de "infloritoare"
    0 2
  • @unkle
    Ai vazut anul trecut, cand Mitsu a scapat usor fara sa fie umilita datorita ghinionului imens a lui Sainz si a lui Miller, iar pt victoria lor de acum 2 ani se datoreaza exact aceluiasi fapt. Vezi istoricul competitiei si spune-mi pe ce loc se afla Sainz cand a abandonat de fiecare data.
    In alta ordine de idei, tu chiar crezi ca Mitsubishi se mai retragea daca stiau ca pot castiga competia? Eu nu prea cred. Dar asa si-au dat seama ca doar intamplarea i-ar putea face campioni si au renuntat.
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru