Carlos Ghosn, șeful Renault: ”Multe persoane din interiorul Volkswagen știau de sistem. Nu poți face asta ascunzându-te în boscheți ”

de Bogdan Mirică
Miercuri, 23.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Carlos Ghosn, președintele Alianței Renault-Nissan, nu a vrut să comenteze foarte mult scandalul în care este implicat Volkswagen, dar a precizat că, în opinia sa, mai multe persoane știau despre sistemul de fraudare a testelor.

CRIZA VOLKSWAGEN: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate

După ce Michel Sapin, ministrul de finanțe al Franței, a declarat că și constructorii din Hexagon vor fi testați pentru a vedea dacă au mințit în legătură cu emisiile, un alt actor important din tabăra adversă intră în scenă.

Este vorba despre controversatul Carlos Ghosn, președintele Alianței Renault-Nissan, care susține că ar fi fost extrem de greu pentru un constructor să ascundă decizia de a falsifica normele de poluare. Ghosn nu a vrut să comenteze ce s-a întâmplat la Volkswagen, dar a susținut că, cel mai probabil, multe persoane știau de aceste eforturi de fraudare. ”Nu cred că poți face așa ceva ascunzându-te în boscheți”, a declarat Ghosn.

Tot el susține că acest scandal ridică mari semne de întrebare pentru publicul larg, privind loialitatea constructorilor auto. Scandalul este și o provocare pentru ceilalți producători globali, care vor trebui să suporte o serie de teste riguroase în următoarea perioadă.

În fața unui asemenea scandal, trebuie să fii cât mai deschis.

Carlos Ghosn
Președintele Alianței Renault-Nissan
Întrebat cum ar trebui să reacționeze un constructor auto în fața unui asemenea scandal, Ghosn a replicat simplu: ”Trebuie să fie deschis”.
Oficialul Alianței Renault-Nissan s-a arătat surprins de faptul că informația privind fraudarea testelor de consum nu a venit din interiorul companiei, de la un ”trădător”. Vă reamintim că scandalul a fost descoperit de o organizație nonguvernamentală, preocupată de calitatea aerului.

via reuters

Comentarii (11)

  • De unde e atat de sigur ca nu a venit de la un "tradator"?
    Sau acesta e un indiciu subtil pentru VW?
    18 5
  • "Vă reamintim că scandalul a fost descoperit de o organizație nonguvernamentală, preocupată de calitatea aerului."

    Cum să descoperi un scandal?! Eu cred că organizația la care se face referire a descoperit neregulile legate de emisiile de NOx. Scandalul este urmarea acestor descoperiri.
    17 4
  • Cu toate controversele, Ghosn e un diplomat, un domn, un smecher, un versat care nu da cu mucii in fasole si nu arunca cu laturi in VW. Asta le va aduce un mare plus celor de la Renault-Nissan, care alaturi de Hyundai-Kia sunt ceea ce americanii numesc "contenders". Contenders pentru top 3. Cand esti contender incerci sa oferi mai mult decat cei care sunt culcati pe lauri. De urmarit cele doua concernuri in urmatorii 5 ani.
    34 6
  • Claudiu
    Organizatia a facut teste de emisii si a descoperit valorile ridicate. Initial au fost contactati cei de la VW SUA pentru clarificari si s-a cerut acel recall din 2014 ca sa repare problemele cu emisiile. S-a aflat de soft recent, probabil cineva de la VW a vorbit despre el, pentru ca altfel era imposibil sa afle cineva ca in sistem exista asa ceva instalat. Cei de la organizatie au constatat doar pe bancul de probe emisiile sunt in regula, iar pe sosea nu.
    Softul din celula ECU este compilat(codificat) in limbaj cod-masina si nu poate fi descifrat(altfel toti producatorii auto ar copia cel mai eficient soft ecu de pe piata si am avea motoare cu putere, emisii si consum mult mai apropiate).
    Cu siguranta a fost un grup restrans din cadrul VW format din conducere si cativa ingineri care au decis si implementat acel soft, altfel nu s-ar fi putut tine acest secret atatia ani.
    31 2
  • sunt curios daca os a faca cineva puscarie pentru dieselgate asta
    18 2
  • Nu cred ca numai pe americani au incercat sa-i insele. Cred ca si la alte capitole (in afara de reclama) astia triseaza.
    Cunosc posesori ai marcii care recunosc cu jumatate de gura calitatea slaba a masinilor vw fabricate dupa 2010, ce par insa mai aratoase, prin comparatie cu cele produse in jurul anilor 2000.
    25 5
  • nu imi plac curajosii ce te lovesc cand esti cazut.
    Daca se face un test similar pe acelasi motor de 2 litri, in mediu real renault e tot pe acolo.
    Ca vw a declarat mai putin e alta problema...
    9 21
  • Chiar si in situatia actuala, mai multe parale face Winterkorn decat mascariciul asta. Ciocu' mic nea favellas. Ai noroc ca in spatele Renault e o natiune europeana ca daca era dupa capacitatile tale "manageriale" erau toti campioni olimpici la sticlism.
    7 26
  • Iaa vorbeste si mucusol de ghosn, mic caracter tipic arogant.
    7 22
  • Suberb, @zarnesteanu graieste iar, doar ca de aceasta data o face cu dubla personalitate :))) . Pune mult ''suflet'' in comentarii, tz tz tz mey Gerge Petcu mey.

    In legatura cu ce a zis domnul CEO Renault, poate aduce in vedere si faptul ca masinile dumnealui se ''lauda'' cu aceleasi probleme tehnice ca si marca VW :))))))......s-a mai dus unul. Ramne doar Ki-Hyundai si GM , iar Toyota care va fi in continuare ''number one'' , stiu stiu e dureros pt unii :))))
    4 20
  • Tocmai asta-i chestiunea...ca NU Renault e problema, ci Vw care a nascocit un sistem de fraudare a emisiilor & consumului de carburant.
    E un scandal de amploare de care nu poti scapa aruncand gaina moarta in curtea vecinului. Aviz comentatorilor!
    Si nu; de peste 15 ani de cand e Ghosn in Alianta si general in istoria industriei auto, Renault n-a dat informatii false in fisa tehnica, insa marci din Grupul Vw au fost prinse de nenumarate ori cu mana-n sac. Asa ca nu-i cazul sa faceti speculatii si sa aruncati cu noroi aiurea.
    14 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru