CRIZA VOLKSWAGEN: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate
După ce Michel Sapin, ministrul de finanțe al Franței, a declarat că și constructorii din Hexagon vor fi testați pentru a vedea dacă au mințit în legătură cu emisiile, un alt actor important din tabăra adversă intră în scenă.
Este vorba despre controversatul Carlos Ghosn, președintele Alianței Renault-Nissan, care susține că ar fi fost extrem de greu pentru un constructor să ascundă decizia de a falsifica normele de poluare. Ghosn nu a vrut să comenteze ce s-a întâmplat la Volkswagen, dar a susținut că, cel mai probabil, multe persoane știau de aceste eforturi de fraudare. ”Nu cred că poți face așa ceva ascunzându-te în boscheți”, a declarat Ghosn.
Tot el susține că acest scandal ridică mari semne de întrebare pentru publicul larg, privind loialitatea constructorilor auto. Scandalul este și o provocare pentru ceilalți producători globali, care vor trebui să suporte o serie de teste riguroase în următoarea perioadă.
Întrebat cum ar trebui să reacționeze un constructor auto în fața unui asemenea scandal, Ghosn a replicat simplu: ”Trebuie să fie deschis”. Oficialul Alianței Renault-Nissan s-a arătat surprins de faptul că informația privind fraudarea testelor de consum nu a venit din interiorul companiei, de la un ”trădător”. Vă reamintim că scandalul a fost descoperit de o organizație nonguvernamentală, preocupată de calitatea aerului.via reuters
Sau acesta e un indiciu subtil pentru VW?
Cum să descoperi un scandal?! Eu cred că organizația la care se face referire a descoperit neregulile legate de emisiile de NOx. Scandalul este urmarea acestor descoperiri.
Softul din celula ECU este compilat(codificat) in limbaj cod-masina si nu poate fi descifrat(altfel toti producatorii auto ar copia cel mai eficient soft ecu de pe piata si am avea motoare cu putere, emisii si consum mult mai apropiate).
Cu siguranta a fost un grup restrans din cadrul VW format din conducere si cativa ingineri care au decis si implementat acel soft, altfel nu s-ar fi putut tine acest secret atatia ani.
Cunosc posesori ai marcii care recunosc cu jumatate de gura calitatea slaba a masinilor vw fabricate dupa 2010, ce par insa mai aratoase, prin comparatie cu cele produse in jurul anilor 2000.
Daca se face un test similar pe acelasi motor de 2 litri, in mediu real renault e tot pe acolo.
Ca vw a declarat mai putin e alta problema...
In legatura cu ce a zis domnul CEO Renault, poate aduce in vedere si faptul ca masinile dumnealui se ''lauda'' cu aceleasi probleme tehnice ca si marca VW :))))))......s-a mai dus unul. Ramne doar Ki-Hyundai si GM , iar Toyota care va fi in continuare ''number one'' , stiu stiu e dureros pt unii :))))
E un scandal de amploare de care nu poti scapa aruncand gaina moarta in curtea vecinului. Aviz comentatorilor!
Si nu; de peste 15 ani de cand e Ghosn in Alianta si general in istoria industriei auto, Renault n-a dat informatii false in fisa tehnica, insa marci din Grupul Vw au fost prinse de nenumarate ori cu mana-n sac. Asa ca nu-i cazul sa faceti speculatii si sa aruncati cu noroi aiurea.