Carlos Ghosn renunţă la postul de CEO al Nissan: brazilianul se va concentra pe reducerea costurilor la Renault şi Mitsubishi

de Daniel Popescu
Joi, 23.02.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Carlos Ghosn a decis să se concentreze pe un amplu program de reduceri de costuri la Renault şi Mitsubishi, astfel că va demisiona din postul de CEO al Nissan dupa 16 ani. Locul său va fi luat de japonezul Hiroto Saikawa.

Alianţa Renault-Nissan va trece în acest an printr-o serie de schimbări importante, în special după ce a devenit acţionarul principal al celor de la Mitsubishi.

Carlos Ghosn, CEO-ul Alianţei, a anunţat că va demisiona din funcţia de CEO al celor de la Nissan, la 16 ani după ce a preluat această funcţie. Locul său va fi preluat de japonezul Hiroto Saikawa, care are o experienţă de 40 de ani în cadrul constructorului japonez, în timp ce Ghosn îşi va păstra postul de preşedinte.

Este cunoscut faptul că, dintre cei trei mari constructori din cadrul Alianţei, Nissan este cel mai profitabil şi are cele mai mari vânzări la nivel global.

Urmareste Automarket
Prin urmare, analiştii citaţi de agenţia de presă Reuters consideră că Ghosn se va concentra pe o nouă serie de programe de reduceri de costuri la Renault şi Mitsubishi.
Acest lucru va permite creşterea profiturilor la Renault, în timp ce Mitsubishi traversează o perioadă de tranziţie după scandalul legat de trişarea testelor de consum în Japonia de anul trecut.

Momentul este cu atât mai important cu cât Alianţa Renault-Nissan a acumulat vânzări globale de 9.96 milioane de unităţi în 2016 după achiziţionarea Mitsubishi şi s-a apropiat astfel puternic de tripleta Volkswagen (10.31 milioane) - Toyota (10.17 milioane) - General Motors (9.96 milioane).

"Este posibil ca Ghosn să se concentreze pe creşterea profitabilităţii la toţi membri alianţei pentru ca aceştia să nu mai fie dependenţi de Nissan. Chiar dacă alianţa vinde 10 milioane de maşini, va fi dificil ca aceasta să continue dacă 3 milioane de maşini nu sunt profitabile", spune Takeshi Miyao, director executiv al compania de consultanţă Carnorama.

Via Reuters

Comentarii (8)

  • Asta este o veste proastă pentru Renault, să reducă costurile, în condițiile în care există loc de îmbunătățiri substanțiale la modelele sale.
    11 4
  • diminuarea costurilor nu presupune automat scaderea calitatii...decat daca o vor face tipic romaneste: scadem slariile, scadem costul cu materialele, scadem cercetarea.... Dar Ghosn nu e roman si nici nu a e un afafic care s-a trezit peste noapte sa faca bisnitareala
    12 5
  • Nu înseamnă neapărat asta, dar când Renault împarte cu Nissan platforme, motoare, etc...( inclusiv cu modele Dacia), ce mai rămâne ca să reduci costurile? Rămâne de văzut, dar nu sunt excluse concedieri în Franța, în urma creșterii gradului de automatizare.
    10 1
  • Si uite asa sunt sanse destul de mari ca Mitsubishi sa ajunga in special in Asia, un fel de Dacia.
    8 3
  • Dumitru
    Am citit comunicatul original al Nissan (se gaseste usor pe site-ul lor)

    Nu se vorbeste nicaieri despre reducerea costurilor la Renault, ci de eficientizarea Mitsubishi.

    De altfel, situatia financiara a Renault este foarte buna, cu o marja operationala de 6,4%, la care alti constructori generalist nu pot decat visa..
    Cum s-ar spune, nu tratezi pe cineva care e perfect sanatos.

    Provocarea este redresarea Mitsubishi, iar Ghosn spera sa reediteze performanta pe care a realizat-o intre 1999 si 2003 in cazul Nissan.
    Poate cineva sa spuna ca nu e ambitios?
    9 2
  • Renault este destul de OK ca şi costuri, la calitate se poate pulsa mai mult, mai spre Nissan.

    Nu în salarii stă optimizarea şi profitul, doar firmele sărace pot să zică asta.
    6 0
  • Deci Mitsu va fi peste Nissan, sau sub ei? Ca pozitionare in piata.
    1 1
  • Tiberiu Mitsu va fi si peste si sub ei. Vor experimenta cu randul pozitia 69.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru