Alianţa Renault-Nissan va trece în acest an printr-o serie de schimbări importante, în special după ce a devenit acţionarul principal al celor de la Mitsubishi.
Carlos Ghosn, CEO-ul Alianţei, a anunţat că va demisiona din funcţia de CEO al celor de la Nissan, la 16 ani după ce a preluat această funcţie. Locul său va fi preluat de japonezul Hiroto Saikawa, care are o experienţă de 40 de ani în cadrul constructorului japonez, în timp ce Ghosn îşi va păstra postul de preşedinte.
Este cunoscut faptul că, dintre cei trei mari constructori din cadrul Alianţei, Nissan este cel mai profitabil şi are cele mai mari vânzări la nivel global.
Prin urmare, analiştii citaţi de agenţia de presă Reuters consideră că Ghosn se va concentra pe o nouă serie de programe de reduceri de costuri la Renault şi Mitsubishi. Acest lucru va permite creşterea profiturilor la Renault, în timp ce Mitsubishi traversează o perioadă de tranziţie după scandalul legat de trişarea testelor de consum în Japonia de anul trecut.Momentul este cu atât mai important cu cât Alianţa Renault-Nissan a acumulat vânzări globale de 9.96 milioane de unităţi în 2016 după achiziţionarea Mitsubishi şi s-a apropiat astfel puternic de tripleta Volkswagen (10.31 milioane) - Toyota (10.17 milioane) - General Motors (9.96 milioane).
"Este posibil ca Ghosn să se concentreze pe creşterea profitabilităţii la toţi membri alianţei pentru ca aceştia să nu mai fie dependenţi de Nissan. Chiar dacă alianţa vinde 10 milioane de maşini, va fi dificil ca aceasta să continue dacă 3 milioane de maşini nu sunt profitabile", spune Takeshi Miyao, director executiv al compania de consultanţă Carnorama.
Via Reuters
Nu se vorbeste nicaieri despre reducerea costurilor la Renault, ci de eficientizarea Mitsubishi.
De altfel, situatia financiara a Renault este foarte buna, cu o marja operationala de 6,4%, la care alti constructori generalist nu pot decat visa..
Cum s-ar spune, nu tratezi pe cineva care e perfect sanatos.
Provocarea este redresarea Mitsubishi, iar Ghosn spera sa reediteze performanta pe care a realizat-o intre 1999 si 2003 in cazul Nissan.
Poate cineva sa spuna ca nu e ambitios?
Nu în salarii stă optimizarea şi profitul, doar firmele sărace pot să zică asta.