Maşinile autonome, care pot să se conducă singure în lipsa unui şofer, tind să devină următoarea promisiune a industriei auto după cele electrice. Iar dacă prototipuri şi concepte de maşini fără şofer se află în teste deja de câţiva ani în California şi Germania, modelele de serie pe care le vom putea cumpăra din showroom vor putea fi disponibile în jurul anului 2020 în Europa.
Informaţia vine de la nivel înalt, fiind pusă la dispoziţia presei de Carlos Ghosn, CEO Renault-Nissan şi unul dintre oamenii care au sprijinit eforturile constructorilor concentraţi pe proiecte de acest tip. Conform brazilianului care conduce grupul franco-nipon, problema dezvoltării acestui tip de modele nu este însă tehnologia, aşa cum s-ar putea crede, ci legislaţia: "În procesul de dezvoltare a maşinilor autonome intervin întrebări legate de responsabilitatea celor implicaţi atunci când aceste maşini se mişcă pe şosele şi străzi. De exemplu, cine este reponsabil de eventuale daune atunci când în maşină nu se mai află nimeni", a declarat Ghosn într-o discuţie pe care a avut-o cu presa la un eveniment organizat de Clubul Auto Francez.
Conform afirmaţiilor lui Ghosn, ţările care vor experimenta primele modele de acest tip vor fi Franţa, Japonia şi SUA, maşinile autonome urmând să fie gata de pus pe şosele undeva în jurul anului 2018. Abia din 2020 acestea vor putea fi considerate parte integrantă a peisajului european şi mondial auto, odată cu reglementarea clară a responsabilităţilor fiecărei părţi implicate.
Maşinile autonome se află deja de câţiva ani în atenţia marilor constructori auto, Mercedes-Benz şi Volvo fiind cei care au comunicat cel mai mult informaţii legate de evoluţia acestui tip de sistem pe modelele din propriile game. Acestora li se adaugă gigantul Google, compania americană prezentând chiar luna trecută un concept de maşină 100% autonomă care a atras atenţia opiniei publice.
Între problemele semnalate de dezvoltatori în această perioadă se numără, pe lângă mai sus amintita responsabilitate în caz de accident, şi impedimentele psihologice ale şoferului de a lăsa maşina să se controleze automat, eventualele probleme software şi siguranţa sistemelor care conduc maşina, desfiinţarea locurilor de muncă care au la bază un şofer sau mai mulţi, marcajele de calitate proastă în ţările în curs de dezvoltare, evitarea obstacolelor precum gropile pe străzi şi şosele şi zonele de şantier temporar care nu sunt afişate pe hărţile pe care la eare la dispoziţie maşina.
Comentarii (0)