Carlos Ghosn, CEO-ul Nissan, estimează că piaţa din Europa va înregistra scăderi ale vânzârilor de automobile noi în următorii doi ani. Estimările lui Ghosn sunt justificate de ratele de şomaj aflate în creştere pe piaţa din Europa, după cum explică şi cei de la Automotive News. Însă, scăderile prevăzute de Ghosn vor fi mai puţin pronunţate decât cele întâmpinate de piaţă până în prezent. Există posibilitatea ca piaţa din Europa să rămână la nivelul actual, explică Ghosn, dar această presupunere este valabilă doar într-o situaţie optimistă, subliniază directorul Nissan.
Pieţele emergente par să fie soluţia pentru supravieţuire, explică Ghosn. Astfel, pieţe precum Brazilia, Rusia, India şi China, vor atinge cereri record în viitorul apropiat, explică CEO-ul Nissan. În timp ce piaţa din Europa are o raţie de o maşină la doi locuitori, pieţele din Brazilia şi Rusia au un procent dublu, pe când chinezii au o maşină la 20 de locuitori. Carlos Ghosn va miza şi pe alte pieţe emergente, cum ar fi Indonezia, Asia de Sud-Est, Africa şi altele, ceea ce îl face pe directorul Nissan optimist privind viitorul companiei pe care o conduce.
Până atunci, Renault va reorganiza producţia din Europa pentru a-şi gestiona resursele mai bine. Astfel, constructorul francez îşi va reduce forţa de muncă din Franţa cu 17 procente şi va îngheţa creşterea salariilor pentru anul 2013, cu promisiunea că nu-şi va închide nicio fabrică din Franţa în următorii trei ani. În plus, începând cu anul 2016, Renault va produce noua generaţie a lui Nissan Micra la o fabrică din Franţa.Via AutomotiveNews (înreg.)
cat drespre de "da pe afara".....
Tu esti cel care faci confuzie. Sunt 2 concepte diferite.
"Saturatie" in sensul ca in urma cu 10 ani aveam in jur de 300 de masini la mia de locuitori in Europa, iar astazi aceasta medie trece lejer de 500 unitati la 1000 de locuitori. E ca un burete imbibat cu apa. Cat sa mai "absoarba"?
Scaderea pietei e numita astfel pentru au existat cresteri anterioare care nu au mai putut fi sustinute din nenumarate motive (incertitudine economica, slabirea puterii de cumparare, imbatranirea populatiei etc.). Dar masinile fizice vandute pe banda rulanta in boomul economic exista...ele nu "scad" , nu le putem reduce la zero, decat dupa un ciclu indelungat.
@Vlad
Ocupa 3 functii: CEO Renault, CEO Nissan, CEO Alianta Renault-Nissan.
@little picture
N-ai nicio treaba!
Nevoia de mobilitate facila a umanitatii nu va pieri niciodata.
Cand iti cumperi un automobil nu-i acelasi lucru cu a cumpara un frigider de exemplu. In automobil pui suflet, investesti sentimente si devine ca un membru al familiei. Tinerii viseaza la un automobil prppriu mai ales dupa ce au implinit varsta majoratului. Problema e ca drumul de la vis la realitate e destul de greu in actualele conditii bancare, deci nu-i vba nicidecum de scaderea interesului.
1. scaderea interesului gen tinere pentru achizitia unui autoturism in Eu de Vest este un trend si o realitate despre care s-a scris un articol si pe Auto Market. Tinerii din vest numai viseaza la un autombil asa cum o faceau parintii lor acum 20-30 de ani. Altele sunt prioritatile....Deci documenteaza-te.
2 Apoi n-am zis nimic de "nevoia de mobilitate". Daca iti vei scoate capatana aia din gaura "primordiala" vei constata ca mobilitatea la comun" adica folosirea mijl. de tr. in comun este mai la moda ca oricand..
3. Aici facem vorbire strict de EUROPA DE VEST si nu de umanitate la general.
4. Lasa bull-shit-urile si mai pune mana pe un ziar ceva si lasa cartile de colorat pentru prescolari. Sau mai bine...intoarce-te la pozele cu masini la care visezi....
Imi poti aduce contraargumente la ce am scris mai sus?
Este ca pe generatia tanara o intereseaza mai mult gadgeturile de tip comunicatie? Da!
Este ca exista o campanie furibunda pentru folosirea tr, in comun in Vest? Da!
Este ca te-ai bagat ca musca'n lapte si mi-ai insirat balivernele filosfice de gen mobilitatea omenirii si masina un membru al familiei? Da!
Copile, nu confunda propriile tale vise/aspiratii cu realitatea societatii din Vest. Acolo autombilul este o unealta. Nu individualizam si nu facem referire la masina ca un vis umed al pubertarului.... vorbim de milioane de masini ca si unealta. Punct.
Si inca o chestiune in legatura cu tinerii.... priveste eforturile constructorilor de a se apropia de generatia tanara (vezi nisele de piata pe care activeaza Juke, Captur...vezi reclamele dinamice cu tineri acttivi si masini in culori vesele, etc). Astea sunt dovezi ale incercarii constructorilor de a transforma autombilul dintr-o necesitate intr-o posesie pe care sa-i reprezinte. Dar ma indoiesc sincer ca tanarul din vest viseaza umed cum o face unul din Romania sau din Estul Europei.
In rest daca ai ceva de spus concret numai incepe cu prostii gen esti frustrat, dicutie civilizata, etc. Esti in stare sa iti sustii punctul de vedere la modul dur si sa-ti iei palme cand emitii tampenii? Nu? atunci stai in banca ta....Mi se rupe in paispe daca se ignora ce am scris...mult se citeste dar de inteles mai greu.
Europa scade din alte motive, nu datorita mediei de masini la mia de locuitori, in SUA media este mai mare si totusi n-au fost scaderile din Europa, de acord ca media nu poate creste la nesfarsit, dar un nivel constant de vanzari este posibil, fara cresteri spectaculoase nesanatoase pe termen lung, oricum in articol se vorbeste de vanzari, deci n-am facut confuzie cu privire la saturatie, saptamana trecuta era un articol cu imbatranirea parcului auto din Germania si nu numai, sunt multi care vor o masina noua dar nu-si mai permit sau sunt in asteptare.
Cat de mult ai citit din comentariul meu? Nu cred ca ai trecut de primul paragraf. Am specificat clar ca problemele sistemului financiar au jucat un rol crucial.
Europa a revenit la vanzarile de la inceputul anilor 1990. Bula dezvoltata artificial pana in 2007 s-a spart, iar scaderea a fost brutala. Revenirea necesita timp si stabilitate economica. La fel de bine trebuie sa vii cu produse noi, in trend, reorientate catre nevoile clientului.
Pentru a-si atenua pierderile din Europa, constructorii isi focalizeaza atentia spre alte piete cu potential. De ce crezi ca Renault a dezvoltat special un model pentru piata chineza? Se numeste Talisman. Iar din parteneriatul Nissan cu Dongfeng a aparut Venucia, o marca lowcost tot pt China.
Ideea e ca acolo unde exista descrestere sau stagnare , se poate compensa foarte usor din cresterile spectaculoase din tarile BRIC si numai. Unul din motivele acestei cresteri spectaculoase este tocmai lipsa de mobilitate. Sau mai corect spus slaba mobilitate (da, acea medie la mia de locuitori).
Daca nu se vin cu oferte BUNE, cu preturi pentru buzunarul nostru de azi, declinul va fi mai grav :(