Renault s-a aflat în centrul unui scandal major la jumătatea lunii ianuarie ca urmare a unei investigaţii de rutină a autorităţilor franceze.
În lipsa unor informaţii concrete, acţiunile constructorului francez s-au prăbuşit cu 20% într-un interval de numai câteva ore, însă în cele din urmă Renault a explicat că nu a folosit software pentru manipularea testelor de emisii. Acest comunicat a fost întărit de CEO-ul Carlos Ghosn cu ocazia Forumului Economic Mondial de la Davos.
"Există o mare confuzie în privinţa emisiilor. Prima întrebare este dacă există un dispozitiv pentru a permite constructorului să păcălească testele. În cazul Renault, răspunsul este nu. Nu o spunem doar noi, ci şi guvernul. Aşa că nu puneţi toate companiile în aceeaşi oală. A doua întrebare este dacă maşinile respectă standardele. Standardele sunt oficiale, maşinile sunt certificate, iar răspunsul este că toate maşinile Renault sunt certificate şi respectă standardele", a explicat el.
Anterior, Renault a anunţat că va rechema în service 15.800 de exemplare Captur care nu au ajuns încă la clienţi. De asemenea, Renault invită în service 700.000 de clienţi interesaţi de o soluţie de îmbunătăţire a performanţei sistemului de depoluare.Autorităţile franceze sunt nemulţumite că, în condiţii reale, unele modele Renault depăşesc limitele stabilite pentru testele de laborator, însă Ghosn afirmă că aceste teste în condiţii reale nu sunt reglementate în niciun fel. "Controversa priveşte o zonă care nu este standardizată şi ridică întrebarea dacă emisiile depăşesc normele. Întrucât nu există standarde, este foarte dificil de spus ce este corect şi ce nu", a adăugat el.
Uniunea Europeană şi constructorii şi-au dat deja acordul pentru o implementare cât mai rapidă a unor standarde pentru teste de emisii în condiţii reale.
Via Caradisiac
Comentarii (1)