Carlos Ghosn, CEO Renault-Nissan: "Sunt foarte fericit că nimeni nu a reuşit să reproducă succesul Dacia"

de Mircea Meșter
Marti, 10.03.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Modelul de business impus de Dacia în industria auto nu a fost încă descifrat de marii rivali ai celor de la Renault-Nissan, iar Carlosn Ghosn susţine că acest lucru este foarte complicat: "Dacia nu e o gamă de modele, e un întreg sistem special", explică şeful Alianţei.

Succesul pe care Dacia îl are la nivel european şi chiar mondial din 2008 încoace a pus pe gânduri o mulţime de alţi constructori, care îşi anunţă din când în când intenţia de a produce modele asemănătoare. Totuşi, niciunul dintre marile grupuri auto ale lumii nu a reuşit încă să copieze modelul Dacia, iar Carlos Ghosn, preşedintele Renault-Nissan, ar şi o explicaţie pentru acest lucru: niciunul dintre rivali nu a înţeles că succesul Dacia nu este legat de modele, ci de sistemul care produce aceste modele.

"Ar trebui să-i întrebaţi pe concurenţii noştri care au spus că vor replica succesul Dacia care e motivul pentru care nu au reuşit până acum să facă asta", spune Carlos Ghosn într-un interviu acordat publicaţiei Automotive News. "Ceea ce pot să spun este că Dacia nu este doar o gamă de modele. E un sistem întreg, implementat în integralitate cu scopul de a scoate rezultate la nievl de produs, de distribuţie, de marketing şi de vânzări.

Acest lucru ar putea fi dificil de reprodus şi sunt foarte fericit că nimeni nu a reuşit să facă asta până acum", continuă omul care conduce destinele grupului din care face parte brandul românesc.

Conform declaraţiilor lui Ghosn, Dacia reuşeşte în continuare să înregistreze o marjă de profit din două cifre, unul dintre cei mai importanţi indicatori de performanţă care există astăzi în industria auto. "Profitabilitatea este unul dintre factorii industriei care nu pot fi copiaţi de ceilalţi", spune brazilianul de 60 de ani care vizează ridicarea Renault-Nissan până pe poziţia a treia în vânzări la nivel mondial până în 2018.

via Automotive News (înreg.)

Comentarii (17)

  • Motivul pentru care marii concurenti nu au un model low cost in gama, asa cum este Dacia, se datoreaza faptului ca un low cost inseama f multe compromisuri. Si as incepe cu siguranta. Dacia in acest moment e una dintre cele mai slabe masini cand vine vorba de siguranta. Si in acelasi timp este una din putinele masini care nu au caroseria galvarizata. Sa nu uitam ca garantia anticoroziune la Dacia este de 6 ani, cea mai slaba de pe piata.
    Concurentii lui Renault au luat in calcul acest lucru, au pus in balanta avantajele si dezavantajele, tinand cont si de imaginea generala a companiei care ar produce asa ceva si din cauza aceasta au lasat-o balta.
    Iar daca e cineva de la Renault care chiar ar trebui sa fie mandru de succesul si de modul frumos cum a crescut Dacia, acela ar trebui sa fie Louis Schweitzer. El este omul care s-a gandit la asa ceva si se intampla cu mult inainte ca Ghosn sa ajunga la conducere. Un merit este cu siguranta si al lui Constatin Stroe care a tras cu dintii in anii '90 pentru ca uzinele Dacia sa nu fie privatizate sau sa se inchida. In fata acestor doi oameni eu ma inclin si ii aplaud.
    36 17
  • Suleyman Cunoscatoru
    Succesul a fost datorat in special din cauza ca a fost PRIMUL model din astfel de clasa, a patruns pe pietele sarace, a prostit poporul roman sa o cumpere in sute de mii de unitati, deoarece de la dacia 1310 la logan era lux, apoi s-a dovedit a fi o masina fiabila, piese se gasesc in orice magazin si au inceput sa o cumpere si cei din occident pentru a-si face treaba cu ea. Deoarece fiabilitatea inseamna mult la o masina.

    Daca ar fi sa mai iau dacia, nu as mai lua, fiindca defapt e un renault mai slab, nici vorba de patriotism in aceasta ecuatie.
    24 14
  • Ceea ce Ghosn uita e ca au mai existat in trecut firme low-cost care acum sunt de volum. E cazul VW, Hyundai-Kia. Inceputul celor 3 firme e modest insa hai sa privim unde sunt acum. Sunt mult mai de succes decat Dacia :-) si au facut ce a facut Dacia acum zeci de ani cand erau la stadiul respectiv (anii 50-70 in cazul VW si anii 70-90 la coreeni).

    Oricum monsieur da impresia mai mereu ca se crede cel mai mare specialist all-time din industria auto. Doar o da, sa fim bine intelesi!
    20 10
  • Ăştia de la VW şi mai nou Hyundai au îmbunăţit calitatea percepută şi au săltat preţul mult de tot. VW îndeasă cât mai multă tehnologie şi în nişte maşini care ajung să aibă preţuri astronomice. Şi se pare ca strategia asta de marketing lor le ţine.
    Renault nu are preţuri exagerate la modelele sale, iar pentru o marcă Dacia cvasi-necunoscută acum 10 ani a ales cea mai profitabilă variantă: utilizarea inteligentă a componentelor care şi-au dovedit fiabilitatea şi optimizarea costurilor pentru producerea unei maşini "de volum" la un preţ decent în comparaţie cu majoritatea celorlalţi.
    Oare francezii şi-ar permite să vândă prin Rusia sau America de Sud maşini aproape identice dar cu sigla Renault dacă Dacia ar fi, cum spun mulţi, "low cost"?
    17 2
  • what ?
    LauCalin, stai asa, ca si posesor de Logan , ma sperii, cum adica , nu are caroseria galvanizata ? Poate modelele vechi de Dacia. In trecut am avut un Matiz care a costat mai putin decat Loganul pe care il conduc acum, si avea caroseria galvanizata, deci cum ? Logan care e mai scump nu e?
    5 10
  • @Kap Da, isi permit sa vanda Dacia low-cost cu sigla Renault. Rusia si America de Sud sunt piete emergente unde asa ceva e posibil din cauza ca pietele respective nu sunt pretentioase. Ok, o sa zici ca au imbogatitii lor care normal ca-s pretentiosi ca peste tot...e adevarat insa imbogatitii cumpara masini premium si de lux nu low-cost sau de volum.

    Calitatea perceputa conteaza mult. Acum sincer, un VW sau o Kia nou (gen C'eed-ul nou) au bordurile din materiale mult mai ok decat Renault (care folosesc materiale tari). In comparatie cu Dacia nu mai vorbim. La Dacia nici asamblarea nu e grozava si paraie dupa un an (e adevarat ca pe drumurile proaste din RO).
    15 2
  • Pana se inerveaza Vw Group.........are are resurse nelimitate...cum au pierdut vreo 2-3 miliarde cu modelul Veyron au putea face o miscare si sa creeze o marca low-cost de talia Dacia...
    Au si ei arhitecturi mai vechi(care cu siguranta ca sunt cel putin la aceelasi nivel cu cele de pe Dacia)pe care pot construi un sedan mai mititel sau un hatch.....si binenteles daca nu echipezi in standard masina cu prea multe 'electrice' pot pune un pret de pornire de 7000euro....
    Sa nu uitam ca si Dacia in standard la un pret de 6500-7000 vine cu ABS, servodirectie....si Isofix si cateva chesti in plus.......insa pt. geamuri electrice,oglinzi electrice,centralizata,AC,MediaNav,volan reglabil si alte chesti platesti.....si asa pretul ajunge la 10000 euro...cat un Polo mai prost echipat......care ca masina e de 3 ori mai bine construita si ai o sigla mai calumea pe capota....
    9 7
  • @LauCalin: Renault da tot 6 ani garantie anticoroziune, ca si Dacia. Poate or mai fi si altii, nu stiu...
    13 1
  • Multumesc, Andy! Mi-ai luat-o inainte.
    @what, da, modelele Dacia nu au caroserie galvarizata datorita pretului. Nu este ceva tragic, pana la urma la acest nivel de pret... e de inteles. Vezi ca sunt ceva solutii clasice pentru asta si s-au discutat pe forumul monomarca. Nu te astepta sa te trezesti cu gauri in podea totusi.
    15 1
  • Daca s-ar forta un pic VAG, ar scoate iar prima Octavia cu un mic facelift, costurile oricum le-au amortizat, si o pot produce la 7-8000,lejer. Apoi sa vezi concurenta. Oricine ar da 10.000 pe o astfel de Skoda, decent echipata decat 8000 pe un Logan.
    7 11
  • LauCalin, cu gaurile in podea imi trezesti multe amintiri. Am un var care avea mai demult o Dacia 1310 ruginita la extrem. Atat de ruginita incat avea niste gauri in podea incat iti puteai baga degetele prin ele, si se vedea clar drumul. Aaah, ce vremuri! Is curios masina aia cum s-ar fi descurcat la un test Euroncap :))
    10 1
  • Dar cum sa nu imi amintesc si eu asemenea povesti? Dar masinile alea ne-au crescut si parca nu au cum sa nu ramana in sufletul tau. Era foarte interesant cand mergeau cu o Dacie 1300 4 adulti si 4 copii de la Turnu Severin pana la mare. Masina aia mai avea o palma pana atingea asfaltul. Si se strica. Dar nu se supara nimeni. Copiii se jucau tata si unchiul mesterau la masina iar mama si matusa mea pregateau masa. Totul se intampla intr-o parcare pe marginea drumului. Cu un patent sau niste sarma o carpeai cumva si o faceai sa mearga. Imi amintesc ca intr-o zi tata i-a cerul mamei dresul pentru ca se rupsese cureaua de la ventilator. Si a reusit sa faca masina sa mearga. :))))
    Nu stiu, recunosc ca nu sunt mare fan Dacia, dar cu toate astea daca spui ca e un jaf, o caruta sau o petarda de masina si cine o cumpara e un prost, iti rup gatul. :))
    20 1
  • @LauCalin
    Ai descris perfect VW-nul din ziua de azi in comentariul tau cu 1300. :))))
    7 7
  • Ai dreptate. De la Dacia 1300 si pana in prezent VW a ramas la nivelul lui Kafer. Sau primul Passat. Defapt doar Mazda a evoluat. :))
    11 5
  • Andy, nu sunt de acord cu tine. Tu vrei să spui că un Duster sau Logan vândut în Rusia sau Brazilia e inferior calitativ unui Megane sau unui Fluence vândut tot acolo? Adică Renault îşi sabotează imaginea de firmă cu modele de calităţi diferite? Asta e mentalitate de român căruia îi vine natural să blameze tot ce e românesc şi să cadă în fund de admiraţie dacă produsul e din Germania şi a costat odată mult. Citez de mai sus:"ai o sigla mai calumea pe capota...."
    Eu spun că Dacia e construită la acelaşi nivel calitativ cu Renault până la un punct, însă în Europa materialele interioare şi dotările trebuie să facă diferenţa faţă de modelele cu diamant pe bot. Asta cu "low cost" o consider depreciativă şi văd ca unii cred că dau impresia ca ştiu despre ce vorbesc dacă tot o dau cu "low cost" în sus şi în jos.
    Mă repet: cum ar trebui să vândă Renault maşini cu o marcă necunoscută într-o Europă aglomerată de mărci de tradiţie? Scump? Şi Hyundai şi Daewoo când au venit au vândut ieftin, că altfel nu aveau nici o şansă. O zice şi Ghosn, au zis-o şi alţii: preţul ăla mai mic la Dacia vine din tehnologia rentabilizată, salariile mai mici şi alte economii făcute de francezi. Nu din compromisuri prea mari, că altfel nu creşteau vânzările an de an în Europa, pe o piaţă unde s-au adunat 10 ani deja de prezenţă.
    8 2
  • @what, Daewoo nu era o marca low-cost, cum nici in prezent nu este ( in speta cele care se vand in occident sub aripa GM ). Chiar daca Matiz parea cel mai accesibil si cu materiale firesti in segmentul MINI ( chiar si azi mai vedem tabla la interior in acest segment la masinile moderne precum UP, Aygo, C1, etc ) nu inseamna ca toate erau asa. Cauta pe net Nubira 2.0 CDX benzina 135cpsi ( ai sa vzi ce dotari si ce nivel de calitate are, un nivel care chiar si azi unii constructori cu greu il ating, ca sa nu vb de Dacia ) , Leganza 2,2 benzina , Magnus 2.5 benzina 165 cp, Veritas L4X 3.6 v6 258 cp , ti se par tie astea cumva low-cost ?
    5 5
  • problema cu Dacia la noi e ca se apropie de 10000 de euro si ni se pare scumpa si sincer e scumpa pentru noi. Dar din ce am observat, daca intri pe renault.fr sau pe volkswagen.fr meganul incepe dela 20 000 euro si golful tot pe acolo. De aici diferenta mare dintre RESTU de marci DACIA si din cauza asta Dacia vinde afara mult si nu la noi. Aici iti iei megan la oferta incepand cu 10500 euro, cel de baza si normal ca tampit sa fii sa iti iei dacie, poate doar pentru consum. Deci in concluzie dacia e ieftina dar nu ptr noi, suntem prea saraci sa fim zgarciti uneori.
    5 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru