Succesul pe care Dacia îl are la nivel european şi chiar mondial din 2008 încoace a pus pe gânduri o mulţime de alţi constructori, care îşi anunţă din când în când intenţia de a produce modele asemănătoare. Totuşi, niciunul dintre marile grupuri auto ale lumii nu a reuşit încă să copieze modelul Dacia, iar Carlos Ghosn, preşedintele Renault-Nissan, ar şi o explicaţie pentru acest lucru: niciunul dintre rivali nu a înţeles că succesul Dacia nu este legat de modele, ci de sistemul care produce aceste modele.
"Ar trebui să-i întrebaţi pe concurenţii noştri care au spus că vor replica succesul Dacia care e motivul pentru care nu au reuşit până acum să facă asta", spune Carlos Ghosn într-un interviu acordat publicaţiei Automotive News. "Ceea ce pot să spun este că Dacia nu este doar o gamă de modele. E un sistem întreg, implementat în integralitate cu scopul de a scoate rezultate la nievl de produs, de distribuţie, de marketing şi de vânzări.
Acest lucru ar putea fi dificil de reprodus şi sunt foarte fericit că nimeni nu a reuşit să facă asta până acum", continuă omul care conduce destinele grupului din care face parte brandul românesc.Conform declaraţiilor lui Ghosn, Dacia reuşeşte în continuare să înregistreze o marjă de profit din două cifre, unul dintre cei mai importanţi indicatori de performanţă care există astăzi în industria auto. "Profitabilitatea este unul dintre factorii industriei care nu pot fi copiaţi de ceilalţi", spune brazilianul de 60 de ani care vizează ridicarea Renault-Nissan până pe poziţia a treia în vânzări la nivel mondial până în 2018.
via Automotive News (înreg.)
Concurentii lui Renault au luat in calcul acest lucru, au pus in balanta avantajele si dezavantajele, tinand cont si de imaginea generala a companiei care ar produce asa ceva si din cauza aceasta au lasat-o balta.
Iar daca e cineva de la Renault care chiar ar trebui sa fie mandru de succesul si de modul frumos cum a crescut Dacia, acela ar trebui sa fie Louis Schweitzer. El este omul care s-a gandit la asa ceva si se intampla cu mult inainte ca Ghosn sa ajunga la conducere. Un merit este cu siguranta si al lui Constatin Stroe care a tras cu dintii in anii '90 pentru ca uzinele Dacia sa nu fie privatizate sau sa se inchida. In fata acestor doi oameni eu ma inclin si ii aplaud.
Daca ar fi sa mai iau dacia, nu as mai lua, fiindca defapt e un renault mai slab, nici vorba de patriotism in aceasta ecuatie.
Oricum monsieur da impresia mai mereu ca se crede cel mai mare specialist all-time din industria auto. Doar o da, sa fim bine intelesi!
Renault nu are preţuri exagerate la modelele sale, iar pentru o marcă Dacia cvasi-necunoscută acum 10 ani a ales cea mai profitabilă variantă: utilizarea inteligentă a componentelor care şi-au dovedit fiabilitatea şi optimizarea costurilor pentru producerea unei maşini "de volum" la un preţ decent în comparaţie cu majoritatea celorlalţi.
Oare francezii şi-ar permite să vândă prin Rusia sau America de Sud maşini aproape identice dar cu sigla Renault dacă Dacia ar fi, cum spun mulţi, "low cost"?
Calitatea perceputa conteaza mult. Acum sincer, un VW sau o Kia nou (gen C'eed-ul nou) au bordurile din materiale mult mai ok decat Renault (care folosesc materiale tari). In comparatie cu Dacia nu mai vorbim. La Dacia nici asamblarea nu e grozava si paraie dupa un an (e adevarat ca pe drumurile proaste din RO).
Au si ei arhitecturi mai vechi(care cu siguranta ca sunt cel putin la aceelasi nivel cu cele de pe Dacia)pe care pot construi un sedan mai mititel sau un hatch.....si binenteles daca nu echipezi in standard masina cu prea multe 'electrice' pot pune un pret de pornire de 7000euro....
Sa nu uitam ca si Dacia in standard la un pret de 6500-7000 vine cu ABS, servodirectie....si Isofix si cateva chesti in plus.......insa pt. geamuri electrice,oglinzi electrice,centralizata,AC,MediaNav,volan reglabil si alte chesti platesti.....si asa pretul ajunge la 10000 euro...cat un Polo mai prost echipat......care ca masina e de 3 ori mai bine construita si ai o sigla mai calumea pe capota....
@what, da, modelele Dacia nu au caroserie galvarizata datorita pretului. Nu este ceva tragic, pana la urma la acest nivel de pret... e de inteles. Vezi ca sunt ceva solutii clasice pentru asta si s-au discutat pe forumul monomarca. Nu te astepta sa te trezesti cu gauri in podea totusi.
Nu stiu, recunosc ca nu sunt mare fan Dacia, dar cu toate astea daca spui ca e un jaf, o caruta sau o petarda de masina si cine o cumpara e un prost, iti rup gatul. :))
Eu spun că Dacia e construită la acelaşi nivel calitativ cu Renault până la un punct, însă în Europa materialele interioare şi dotările trebuie să facă diferenţa faţă de modelele cu diamant pe bot. Asta cu "low cost" o consider depreciativă şi văd ca unii cred că dau impresia ca ştiu despre ce vorbesc dacă tot o dau cu "low cost" în sus şi în jos.
Mă repet: cum ar trebui să vândă Renault maşini cu o marcă necunoscută într-o Europă aglomerată de mărci de tradiţie? Scump? Şi Hyundai şi Daewoo când au venit au vândut ieftin, că altfel nu aveau nici o şansă. O zice şi Ghosn, au zis-o şi alţii: preţul ăla mai mic la Dacia vine din tehnologia rentabilizată, salariile mai mici şi alte economii făcute de francezi. Nu din compromisuri prea mari, că altfel nu creşteau vânzările an de an în Europa, pe o piaţă unde s-au adunat 10 ani deja de prezenţă.