Până în 2016, scopul Alianței Renault-Nissan este economisirea a 4.3 miliarde de euro pe an. Alianța dintre cei doi producători a fost semnată în 1999 și a salvat partea japoneză de la problemele financiare întâmpinate. Carlos Ghosn a fost unul dintre oamenii responsabili de revenirea la profit a acestei companii și este în prezent CEO-ul ambelor mărci. Printre elementele care ajută alianța Renault-Nissan să facă economii se numără dezvoltarea la comun a tehnologiilor necesare vehiculelor electrice, sistemelor de siguranță pasivă și activă și a tehnologiilor de conducere autonomă.
Evident, cele două companii economisesc și prin producția de componente comune între modelele lor și la transportul acestora către reprezentanțele din întreaga lume. Declarațiile lui Carlos Ghosn sunt legate, cel mai probabil, de intențiile lui Sergio Marchionne de a forma o nouă alianță cu un alt producător de automobile. Directorul Fiat Chrysler Automobiles și-a propus să semneze o asemenea alianță până se va retragede la conducerea companiei. Marchionne a motivat necesitatea unei alianțe cu încă un producător, oricare ar fi acesta, în vederea aducerii de reduceri de costuri pentru susținerea investițiilor ridicate necesare dezvoltării noilor generații de automobile, care trebuie să fie semnificativ mai sigure și mai eficiente decât cele pe care le înlocuiesc, iar vânzările acestora nu reușesc întotdeauna să compenseze costurile dezvoltării.Via Automotive News (înreg.)
pentru ca exact asta a primit Marchione