După ce Carlos Ghosn, CEO-ul Renault-Nissan, anunţa acum trei ani o prognoză mult prea optimistă pentru vânzările maşinilor electrice produse de grupul auto franco-japonez, 1.5 milioane de unităţi până în 2016, realitatea a contrazis serios planurile oficialului brazilian: doar 120.000 de electrice vândute până acum, majoritatea exemplare ale modelului Nissan Leaf. Totuşi, Ghosn susţine că nu calculele Renault-Nissan sunt vinovate pentru această diferenţă uriaşă, ci faptul că infrastructura din Europa, China şi SUA nu s-a dezvoltat în ritmul normal.
"Problema actuală a maşinilor electrice nu este preţul, ci infrastructura. Nici eu nu mi-aş cumpăra o maşină pe benzină dacă nu ar exista staţii de alimentare cu acest tip de carburant. Trebuie să recunoaştem că vindem mai puţin decât credeam. Dar asta se întâmplă pentru că am crezut că infrastructura se va dezvolta mult mai rapid. Nu e cazul", spune Carlos Ghosn într-un interviu acordat Financial Times.Conform oficialului Renault-Nissan, ţinta de 1.5 milioane de maşini rămâne actuală, doar că anul în care aceasta va fi atinsă s-a schimbat: "La viteza de vânzări de astăzi, cred că atingerea acestei borne se amână cu patru sau cinci ani", a declarat Carlos Ghosn.
Uite asa deschizi pentru altii drumul iar noii veniti apar pe o piata deja formata.
- stii ca declaratiile lui Ghosn, si al oricarui CEO, cand e vorba despre decizii strategice nu includ piete de tipul cel al Romaniei?
- stii ca masinile electrice, momentan, sunt achizionate de cei ce isi perimit (oricum) a 2 a masina? si atunci cand o fac, o fac in cunostinta de cauza? Iti poti inchipui ca e una sa cumperi o coaja din vitan si alta o electrica.
- stii ca planurile de vanzari nu considera achizitia unei electrice ca singura din cadrul unei familii? si ca declaratiile de la un moment dat au la baza si input-urile de informatii din piata si industrie nu numai observarea comportamentului clientului potential?
- stii ca ACUM orice electrica depaseste lejer 50km?
- stii ca exista incarcare rapida?
Astazi insa privind la degetele lui, tiltul pozei este "Jocul cu ata". Tipul chiar mi-a starnit amintiri demult uitate. Cand eram copii, doi-cata-doi schimbam ata de la unul la altul cu fel de fel de patternuri. Astazi jocul are doi protagonisti. baiatul din poza si fanii. Sunt curios daca la fel ca mai demult, ata pana la urma se va incalci atat de tare incat jocul se va opri. Probabil ca nu. Pentru ca daca ata din realitate chiar nu te mai lasa sa joci, ata virtuala, trasa prin gura fanului este invizibila si totdeauna exact cum trebuie.
Pentru cei care n-au inteles ce-am vrut sa zic, am un titlu mai pe sleau: "Uite-o, nu e, cum se suie".
@vianu
Espace n-a fost niciodata premiantul clasei? N-a fost la inceput, dupa aia a fost, acum acest segment a scazut foarte mult, dar Renault a facut legea in Europa multi ani cu Espace.
Nu cred ca Renault a gresit fundamental cand a vrut masini electrice, doar ca au 4 si cred ca sunt cam multe pe criza asta + Europa care este cam reticenta la astfel de lucruri (nu am inteles de ce au facut si Fluence)
Espace pana acum 5 ani a fost un super succes (3 si 4),din pacate a disparut piata de monovolume mari si scumpe
am impresia ca a cam" ruginit" in ultima vreme .... daca o mai tine tot cu " idei" din astea cred ca-l paste o schimbare