Carlos Ghosn acuză: "Nu vindem electrice pentru că nu există infrastructură"

de Mircea Meșter
Miercuri, 13.11.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Şeful Renault-Nissan susţine că maşinile electrice ale anului 2013 nu ar fi o problemă pentru cumpărători, dificultatea achiziţiei fiind legată de lipsa staţiilor de încărcare.

Nici eu nu mi-aş cumpăra o maşină pe benzină dacă nu ar exista staţii de alimentare cu acest tip de carburant.

Carlos Ghosn
CEO Renault-Nissan

După ce Carlos Ghosn, CEO-ul Renault-Nissan, anunţa acum trei ani o prognoză mult prea optimistă pentru vânzările maşinilor electrice produse de grupul auto franco-japonez, 1.5 milioane de unităţi până în 2016, realitatea a contrazis serios planurile oficialului brazilian: doar 120.000 de electrice vândute până acum, majoritatea exemplare ale modelului Nissan Leaf. Totuşi, Ghosn susţine că nu calculele Renault-Nissan sunt vinovate pentru această diferenţă uriaşă, ci faptul că infrastructura din Europa, China şi SUA nu s-a dezvoltat în ritmul normal.

Esential 120.000 de maşini electrice a vândut Renault-Nissan până acum.
1.500.000 era planul iniţial de vânzări până în 2016.
"Problema actuală a maşinilor electrice nu este preţul, ci infrastructura.
Nici eu nu mi-aş cumpăra o maşină pe benzină dacă nu ar exista staţii de alimentare cu acest tip de carburant. Trebuie să recunoaştem că vindem mai puţin decât credeam. Dar asta se întâmplă pentru că am crezut că infrastructura se va dezvolta mult mai rapid. Nu e cazul"
, spune Carlos Ghosn într-un interviu acordat Financial Times.

Conform oficialului Renault-Nissan, ţinta de 1.5 milioane de maşini rămâne actuală, doar că anul în care aceasta va fi atinsă s-a schimbat: "La viteza de vânzări de astăzi, cred că atingerea acestei borne se amână cu patru sau cinci ani", a declarat Carlos Ghosn.

Comentarii (8)

  • Incapatanarea asta de a oferi pe piata ceva nou imi aduce aminte de mai vechiul Espace. Asa cum era el oferit la inceputul anilor '80 monovolumul asta nu avea concurent. Clientul obisnuit din Europa l-a primit cu retincenta, ca urmare planurile de vanzari nu au fost cele scontate si ceea ce ar fi trebuit sa fie primul dintre constructori care a prins trenul s-a dovedit un codas, nefiind niciodata premiantul clasei.

    Uite asa deschizi pentru altii drumul iar noii veniti apar pe o piata deja formata.
    11 20
  • Este o diferenta enorma, momentan, intre masinilie electrice si cele cu ardere interna. Pentru ca multi, din Romania mai ales, nu-si permit sa tina 2 masini, una de oras(daca-i electrica nu costa deloc putin) si una pentru plecari in afara. Mai dureaza pana vor ajunge la cifrele prognozate. Cam atunci cand se vor apropia cu autonomia la electrice fata de cele conventionale, sa-i permita omul sa tina o singura masina. Cel putin asta-i punctul meu de vedere, si atunci as vrea eu sa-mi cumpar o masina electrica. Nu acuma cand ar trbui sa stai(daca ai unde) din 50 in 50 km cate jumatate de ora sa incarci.
    15 14
  • @agoxx
    - stii ca declaratiile lui Ghosn, si al oricarui CEO, cand e vorba despre decizii strategice nu includ piete de tipul cel al Romaniei?
    - stii ca masinile electrice, momentan, sunt achizionate de cei ce isi perimit (oricum) a 2 a masina? si atunci cand o fac, o fac in cunostinta de cauza? Iti poti inchipui ca e una sa cumperi o coaja din vitan si alta o electrica.
    - stii ca planurile de vanzari nu considera achizitia unei electrice ca singura din cadrul unei familii? si ca declaratiile de la un moment dat au la baza si input-urile de informatii din piata si industrie nu numai observarea comportamentului clientului potential?
    - stii ca ACUM orice electrica depaseste lejer 50km?
    - stii ca exista incarcare rapida?
    4 9
  • Baiatul asta din poza adeseori imi aminteste de un betiv. Uneori sugubat, prin declaratii, alteori incruntat, cu o cuta intre ochi. Zilele trecute parea Margareta Paslaru cand canta cu mana intinsa "Si se duc, se duc, ca clipeleeee....Scuturand aripileeeeee" etc.

    Astazi insa privind la degetele lui, tiltul pozei este "Jocul cu ata". Tipul chiar mi-a starnit amintiri demult uitate. Cand eram copii, doi-cata-doi schimbam ata de la unul la altul cu fel de fel de patternuri. Astazi jocul are doi protagonisti. baiatul din poza si fanii. Sunt curios daca la fel ca mai demult, ata pana la urma se va incalci atat de tare incat jocul se va opri. Probabil ca nu. Pentru ca daca ata din realitate chiar nu te mai lasa sa joci, ata virtuala, trasa prin gura fanului este invizibila si totdeauna exact cum trebuie.

    Pentru cei care n-au inteles ce-am vrut sa zic, am un titlu mai pe sleau: "Uite-o, nu e, cum se suie".
    11 13
  • Carlos Ghosn acuza? Mai bine se scuza, cand a facut declaratiile optimiste? Acum 3 ani? Ce trebuia sa se intample in 3 ani? Sa investeasca tarile europene zeci de miliarde pt infrastructura? Un timp atat de scurt ar da peste cap multe bugete, apoi sa vorbesc si de preturi, cumva Zoe este subventionat in proportie de 30 % de statul francez, adica bani publici, mai vrea si cateva miliarde pt infrastructura? Daca nu este o problema pretul dc nu-l ofera la pretul real, adica aproximativ 18-19 mii, sau poate trebuie sa creasca subventiile, deci concluzia este ca nu calculele Renault-Nissan sunt gresite, sunt de vina altii, in 2010 cand a vorbit de asta nu era criza, Europa era in plin avant economic cu cresteri spectaculoase pe toate pietele si i-a promis cineva ca-i va face infrastructura pt momentul ACUM din 2013, nu? Acum ii astept si pe cei cativa care au dat-o in sus si-n jos cu momentul ACUM, iar cativa nebuni care spuneau ca nu e chiar asa de fapt erau anti electrice si anti Renault.

    @vianu

    Espace n-a fost niciodata premiantul clasei? N-a fost la inceput, dupa aia a fost, acum acest segment a scazut foarte mult, dar Renault a facut legea in Europa multi ani cu Espace.
    19 10
  • dan_grc
    Stiu ca sunt prost...dar cand ma uit in jurul meu, ma simt mult mai bine ( by Ion Creanga )
    2 14
  • ahhaaa.... s-a prins in sfarsit de ce nu merge!!!
    Nu cred ca Renault a gresit fundamental cand a vrut masini electrice, doar ca au 4 si cred ca sunt cam multe pe criza asta + Europa care este cam reticenta la astfel de lucruri (nu am inteles de ce au facut si Fluence)
    Espace pana acum 5 ani a fost un super succes (3 si 4),din pacate a disparut piata de monovolume mari si scumpe
    10 8
  • a descoperit si el gaura din covrig ....
    am impresia ca a cam" ruginit" in ultima vreme .... daca o mai tine tot cu " idei" din astea cred ca-l paste o schimbare
    8 8

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru