Raportul publicat de către Jato Dynamics relevă faptul că vânzările de automobile electrice au crescut cu 70% la nivel european. Spațiul include țările membre ale Uniunii Europene, precum și statele din afara Uniunii, cum ar fi Norvegia. Cota de piață a mașinilor electrice din țara scandinavă a ajuns la 63% în ultimul an, iar Norvegia este lider detașat la acest capitol.
Pe locul al doilea, la foarte mare distanță, se află Olanda, cu o cotă de 19.8%. Aceasta este urmată în top trei de către Suedia, cu o cotă a mașinilor electrice de 19%. În urma sa, nu mai puțin de 4 state au înregistrat o cotă de 13% a vehiculelor electrice, acestea fiind: Germania, Elveția, Austria și Danemarca.
Cât despre România, cota de piață a mașinilor electrice este de 5.1%, lucru care plasează țara noastră înaintea Italiei (4.6%) și doar la mică distanță față de Belgia, cu o cotă de 5.8%. Este important de precizat faptul că România beneficiază de cele mai mari subvenții din Uniunea Europeană pentru mașinile electrice.
Clasamentul modelelor este condus de Tesla Model 3, care a fost vândut în 141.221 de exemplare, lucru care se traduce printr-o creștere de 64% față de 2020. electrice din Europa. Doar 71.579 de unități ale modelului francez au fost vândute, ceea ce reprezintă o scădere de 28% față de anul anterior. Podiumul este completat de Volkswagen ID.3, cu 69.090 de exemplare vândute și un plus de 23%.
Pe locul al doilea se află Renault Zoe, care a deținut, anterior, prima poziție în clasamentul mașinilor
Restul modelelor care se află în top 10 sunt: Volkswagen ID.4, Kia e-Niro, Fiat 500, Skoda Enyaq, Hyundai Kona, Peugeot 208 și Volkswagen e-Up. Dacia Spring, lansat spre sfârșitul anului trecut, se clasează pe locul 14, cu 27.569 de exemplare vândute.
În segmentul mașinilor electrice, Grupul Volkswagen s-a bucurat de cele mai mari creșteri în 2021. Astfel, grupul german deține o cotă de piață de 25% în Europa, în fața celor de la Stellantis (14.5%) și chiar Tesla (13.9%). Grupurile Hyundai-Kia și Renault au suferit scăderi la cota de piață, astfel încât grupul coreean deține o cotă de 11.2%, în timp ce Grupul Renault, din care face parte și Dacia, are o cotă de 10.3%.
via Profit
Tesla au maşinile cele mai bune, pe departe.
Binenţeles, cine vrea altceva sunt bune şi VW ID.x care nu au frumuseţea auto italiene :) dar oricum VW făceau modele mai dure, gotice,
mai sunt Hyundai Kia, la fel ca Tesla şi VW, acestea sunt foarte frumoase la interior, foarte confortabile şi ergonomice.
Tesla va rămâne lider (VW vând mai multe modele şi sunt la ei acasă) păcat că Germania continuă blocarea evidentă a Tesla de a începe producţia
Tesla e varza la asamblare. Lufturi, vopsea cu tonuri diferite, suruburi lipsa, ba chiar si placuta de frana pe spate lipsa din fabrica.
Daca vine vorba de reclama, da, Tesla sta bine ca performante si range, dar e departe de calitatea fabricatiei la multe alte Marci.
In afara Norvegiei care aproape ca nu contează la general… lucrurile stau “îngrijorător”…. cote de piața penibile și asta intr-un an in care ar trebui sa asistam la cu totul alta situație inclusiv ca sunt subvenționate la greu. Cred ca am greșit când am spus ca dau maxim 5 bulei electrice… reduc la 3.
Referitor la Tesla in Germania… păpușica Musk a făcut o greșeală strategica enorma construind fabrica acolo. Germania este scumpă, o sa găsească aceeași forța de munca din afara Germaniei (turci, polonezi, romani etc.) dar la salarii mai mult decât duble, pana și BMW au înțeles asta acum 5 ani când au construit o fabrica in Nexico care deja produce de 3 ani și după câte știm urmează Ungaria. De Mercedes nu mai vorbim ca au șters-o parțial de mult din Germania.
La ce gura sparta are Musk ar ieși in fata imediat dacă ar avea ceva solid ca și opreliști. Posibil sa întâmpine mici obstacole dar zilele astea este greu și lent sa construiește și nu tine de câți bani ai. Cine-i in domeniu știe exact ce vorbesc mai ales când este vorba de construcții speciale cu echipamente speciale șamd…. întârzieri enorme!!!
Degeaba toată ziua se blafează cu promovarea electricelor… cifrele sunt cifre!!!
Uită-te la asta prima dată, apoi la toată seria
https://youtu.be/Jr9fxByhaGQ
Aia cu puţin gap sau un şurub lipsă e nimica toată, vrei să vezi tehnologie, design modern (dpdv ingineriei), vezi filmul
Şi restul fac treabă bună! VW, Audi, Mercedes, Porsche... dar Tesla face o treabă foarte bună!
https://www.autoevolution.com/news/tesla-vehicles-made-in-china-also-present-paint-problems-180847.html
https://www.nbcnews.com/news/us-news/tesla-driver-charged-manslaughter-deadly-autopilot-crash-raises-new-le-rcna12987
Tinere, esti praf.
la 06.02.2022, 18:22
Când laşi ura deoparte şi încerci să fii obiectiv, vezi că Tesla avansează întrun an cât alţii în 10 ani.
Sunt extrem de multe exemple, nu sunt ei Dumnezeu pe pământ, dar Tesla dă tonul în schimbare
Companie fără sindicate dar care îşi plăteşte angajaţii mai bine decât toţi restul...
Nu are o ierarhie stufoasă şi de aici posibilitatea de a da salarii mai mari, deci atrag talente mai bune.
Doar el Elon Musk, nefind plătit (are 1$ pe an) ci doar integral în acţiuni (primul CEO care face asta) lasă cash mult pentru angajaţi, iar pe el îl plăteşte piaţa direct. Dacă are rezultate.
Faptul că a ales Nemția pentru construcția noii sale fabrici se va dovedi o greșeală, pentru că acolo ai mari probleme dacă ești antisindicate și, în plus, mai ești și negerman...
Ce a vrut autorul sa spuna in propozitia urmatoare? "Sindicatele sunt ca paraziții, suntem forțați sa trăim cu ei."?
Să nu mai spui niciodată că „sindicatele sunt ca paraziții” că te faci de râs.