Capitanul Nemo te invita la mare
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ce poate fi mai placut decat o excursie la mare cu prietenii in aceste zile toride de vara? Plaja, marea si terasele racoroase sunt ingredientele care te ajuta sa te relaxezi. Pentru toate acestea insa ai nevoie de un prieten devotat, spatios si economic care sa te duca departe de traficul aglomerat din Bucuresti.
Citroen s-a straduit sa ofere publicului un asemenea prieten si a reusit in mare parte. Automarket a avut de a face weekendul trecut cu Citroen Nemo, cel mai nou monovolum al francezilor, lansat de curand si in Romania.
Nu stim daca Jules Verne si-a dat acordul pentru folosirea numelui Nemo sau daca modelul Citroen vrea sa imprumute ceva din personalitatea controversatului capitan de submarin. Am intuit insa ca Nemo s-ar putea simti in largul sau pe malul marii, acolo unde originile il cheama. Trebuie sa va reamintim ca Nemo a luat nastere in luna ianuarie din conceptul cu acelasi nume, prezentat in iarna lui 2007 intr-o forma inedita, pe fundul marii.
Design imprumutat
Versiunea de productie nu a pastrat aspectul viu colorat al caroseriei lui Nemo Concetto insa a preluat tapiseria cu imprimeuri timide si nu atat de vii. Designul a ramas la fel cu cel inaugurat de varianta utilitara in toamna anului trecut, noutatea fiind doar usa culisanta de pe partea stanga si geamurile cu tenta fumurie pentru locurile spate.
In ansamblu, Nemo Combi pastreaza liniile de design iesite din comun ale celor de la Citroen si inspira monovolumului un aer aparte, care scoate din anonimat soferul pe drumurile publice din Romania.
Dimensiuni reduse, spatiu suficient
Dimensiunile noului Nemo nu sunt atat de genroase pe cat ne-am fi asteptat, monovolumul francez masurand 3864 de mm in lungime, 1716 mm in latime si 1721 mm in inaltime. Ampatamentul, in schimb, de 2513 mm, este suficient pentru a impune o tinuta de drum destul de buna pentru Nemo.
Desi nu se poate lauda cu dimensiuni generoase, Nemo ofera un spatiu interior mai mult decat acceptabil, cinci pasageri reusind sa calatoreasca confortabil in interior pe distante lungi.
Portbagajul este si el destul de incapator, usile batante, care inlesnesc incarcarea, adapostind o capacitate de 356 litri in conditii normale de incarcare. Daca va ganditi sa renunti la pasagerii din spate in favoarea bagajelor este bine de stiut ca volumul util creste pana la 884 de litri.
Personal am experimentat placut capacitatea de incarcare, in portbagaj reusind sa incapa lejer bagajele de wekend a cinci persoane.
Interior controversat
Am prefera sa trecem peste aspectul interiorului si monotonia inspirata de acesta insa vom aminti foarte pe scurt ce a impresionat si ce a dezamagit la Nemo. Scaunele destul de confortabile si pozitionarea comenzilor la indemana soferului sunt cele cateva bile albe pe care le-am acordat interiorului.
Calitatea slaba a materialelor folosite la interior dar si aspectul rudimentar si chiar monoton al plansei si instrumentelor de bord sunt primele bile negre. De multe ori laudam modelele care se bucura de o plansa de bord simpla dar de data aceasta nu ne-am putut abtine sa exclamam: "Doar atat?".
Trecand peste banalitatea tuturor elementelor care interactioneaza cu soferul ajungem la micile detalii care sporesc confortul in habitaclu. Buna dispozitie ar trebui sa fie pe primul plan pentru ca sistemul audio nu impresioneaza prin fidelitate iar aerul conditionat manual face fata cu brio doar daca temperatura aerului nu depaseste 35 de grade Celsius. Odata depasit "pragul psihologic", atmosfera va deveni putin mai "incarcata".
Ca sofer ai mereu tendinta de a cauta butoanele de pe volan sau de pe coloana de directie. Te multumesti insa cu radio CD-ul amplasat in partea superioara a bordului, la o distanta minima de volan. Deci comenzile audio vor fi la indemana.
Celelalte dotari de care se va folosi soferul lui Nemo sunt: oglinzile electrice, volanul reglabil si farurile reglabile. In materie de siguranta ar fi bine sa va ganditi de doua ori cand faceti manevre riscante pentru ca nu va vor salva decat doua airbaguri. In caz de nevoie, ABS-ul nu va intarzia sa apara alaturi de ceilalti "prieteni" ai sai, EBD si AFU, care se vor asigura ca franarea dumneavoastra este cat se poate de sigura si de corecta.
Motorizare lenesa dar economica
Atunci cand ne-am suit la volanul lui Nemo trebuie sa recunoastem ca nu aflasem inca motorizarea. Ne asteptam la un motor diesel de 1.6 litri sau macar unul pe benzina. Am dat insa de un HDi "lenes", de doar 1.4 litri si 70 de cai, a carui trasatura cu adevarat multumitoare era cuplul. In primele trepte de viteza cei 160 de Nm si-au facut datoria inca de la 1800 de turatii, plaja cuplului simtindu-se constant pana aproape de 3000 de turatii.
Nu ne-am plans insa prea tare de resursele limitate de putere, pentru ca goala masina nu cantarea decat 1020 de grame. Atunci cand te gandesti insa la prieteni si bagajele lor ar trebui sa stii dinainte ca masina va fi destul de grea si nu atat de "agera" ca atunci cand este incarcata.
Pe scurt, ne-am fi asteptat la un motor mai mare, pe care Citroen vi-l poate pune insa la dispozitie. Daca nu, descurcati-va cu ce aveti: adica cu o acceleratie de la 0 la 100 de km/h care va va "manca" 16.9 secunde din viata si o viteza maxima de doar 152 de km/h, mai mult decat suficienta pentru infrastructura romaneasca.
Motorul are insa o alta calitate, mult trambitata de constructorii francezi: consumul. Desi nu am reusit sub nici o forma sa atingem cifrele fantasmagorice inscrise in fisa tehnica (consum urban 5.7 litri, consum mixt 4.5 litri si consum extraurban 3.8 litri) trebuie sa mentionam ca motorul de 1.4 litri este destul de economic.
Am incercat din rasputeri sa mergem cat mai cuminte si sa nu fortam motorul. Am suportat cu stoicism injuraturile celorlalti participanti la trafic pentru stilul de mers prea lent pentru Romania, dar toate astea pana la un punct. Am renuntat intr-un tarziu la testul de consum, care nu a reusit sa stoarca decat un consum mediu de 5.8-6.0 litri la 100 de km. In mediul urban, mai jos de 6.5 litri la 100 de km nu am reusit sa coboram insa niciodata. Norma de poluare Euro 4 si emisia de doar 119 g/km nu ni s-au mai parut nici ele valori corecte.
Monovolum piperat
In concluzie, putem afirma ca Nemo este o masina corecta din punct de vedere a dotarilor si spatiului, dar poate putin prea scumpa. Versiunea testata de noi, Nemo Combi SX 1.4 Hdi 70 CP a fost evaluata la 13.930 de euro cu TVA (11.706 euro fara TVA), in pret fiind incluse si o serie de optionale ca: faruri de ceata, radio CD, aparatoare noroi fata/spate si vopsea metalizata. Numai publicul va decide daca oferta este supraevaluata sau daca prietenul devotat, gata sa te duca oriunde cu minim de carburant, va face toti banii.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
- Primele imagini cu un nou SUV coupe electric DS: promite autonomie de 750 km
Comentarii (0)