Când Seria 7 nu ajunge: BMW vrea o limuzină în zona de preț dintre Seria 7 și gama Rolls-Royce

de Mircea Meşter
Luni, 21.03.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După ce Mercedes a "inventat" versiuni de lux Maybach ale actualului Clasa S și le vinde cu succes pe piețele care cer așa ceva, BMW contraatacă și plănuiește un model superior actualului Seria 7.

În momentul în care Mercedes a anunțat oficial că renunță la Maybach ca marcă de sine stătătoare, nu puține au fost vocile care i-au criticat pe nemți pentru că "ucid" un brand de lux și renunță astfel la lupta cu rivalii de la Rolls-Royce și Bentley, care rămâneau singuri în zona limuzinelor ultraluxoase. Startegia Daimler s-a dovedit peste timp una excelentă, pentru că Maybach a devenit numele versiunile superioare ale lui Clasa S, iar numărul de modele vândute astfel de companie germană s-a înmulțit mai ales pe piețele pe care aceste modele sunt la mare căutare, cum este China. 

De altfel, strategia Mercedes a fost una atât de inspirată, încât rivalii de la BMW plănuiesc o mișcare asemănătoare și vor să lanseze o mașină de status care să se poziționeze în gamă între actualul Seria 7 și gama Rolls-Royce. Informația vine pe cale oficială de la Klaus Frölich, directorul de dezvoltare al mărcii bavareze, care susține că acest tip de mașină ar avea o zonă de confort excelentă în zona de preț superioară bornei de 150.000 de euro, acolo unde BMW nu oferă în acest moment niciun model.

O abordare diferită

Cel mai scump BMW Seria 7 oferit astăzi în Europa este versiunea 750i (disponibilă la un preț care gravitează în jur de 120.000 de euro), însă aceasta va fi dublată de apariția noului 760 Li, versiune de 610 CP care a văzut lumina zilei la recent încheiatul Salonul Auto de la Geneva.

Totuși, un viitor model superior se va așeza în gama peste aceste versiuni ale lui Seria 7, fără ca BMW să meargă pe drumul bătătorit de rivalii de la Mercedes. 

"Unii pur și simplu lungesc mașina și oferă alternative cu 4-5 ampatamente și adaugă pachete cu elemente cromate suplimentare. Nu aceasta va fi abordarea BMW", susține Klaus Frölich, citat de Automotive News. 

Deși nu vom ști exact care va fi abordarea BMW până în momentul în care mașina va ieși pe piață, unele voci autorizate din presa internațională mizează pe lansarea unui model superior care va fi botezat Seria 8 sau Seria 9 și care le va oferi clienților elemente suplimentare față de noua generație Seria 7, care a fost lansată la nivel mondial în cursul anului 2015. O posibilă inspirație estetică pentru noul model este Vision Luxury Concept (foto), prototip pe care BMW l-a prezentat în premieră la Salonul Auto de la Beijing de anul trecut.

Comentarii (9)

  • Foarte bine fac.Vor avea de castigat. S class Maybach se vinde foarte bine si nu vad de ce BMW nu ar reusi aceeasi perfromanta. Sunt buni si ei. Sunt curios ce denumire o sa ii dea. BMW 760Li Rolls Royce ?
    7 3
  • La ce bani este Maybach, nu vad rostul sa nu cumperi un RR. Sunt curios cum o sa arate. Maybach arata ca un S mai mare, sper sa aiba imaginatie la design.
    5 5
  • @Scorpion

    Uite așa viitorul X7 nu va fi cel mai scump Bmw din gamă, iar numele foarte posibil va fi seria 9.
    10 2
  • Deci BMW nu va pune mai mult crom in acest model, si nici nu-l va face in 3-4 variante de ampatament, ci doar .... Ce? Monteaza dusuri?
    Ce chestie vor aduce ei si Mercedes nu are un echivalent?!!!
    Parerea mea ca nimic, ci doar un alt design si o alta mapa de presa.
    P.S. vechiul Maybach, cu tot aspectul sau de S, a batut RR in orice comparativ referitor la confort, motorizari etc. Multi au preferat RR doar din snobism, pt ca arata diferit de orice alta masina, mai putin camioanele MAN.
    7 11
  • Hai so numim o strategie de a face bani cu galeata si sa ne ingropam istoria......exact.....
    Sunt de parere ca seria 7 e tot ce e nevoie pt. un model de lux produs de BMW.
    Pt mine si multi alti....BMW ar trebui sa ramana un brand de masini sport....de masini sport oameni buni.....luxul ar trebui pus doar pe masini ca seria 5 si seria 7 atat......
    si acum se vrea un seria 8 sau 9 sau cum so numi.......adica la vreme seria 7 nu mai e de ajuns??
    S-o spunem pe fata.....BMW la lux si confort nu e mai bun nici ca S-klasse nici ca A8 si nici ca XJ.......doar ca e mai sportiv ca unele dintre ele.......deja cand vrei sa fi bun la toate incepi sa nu mai fi bun de nimica:))))))
    Imi plac actualele modele BMW insa la ce modele vor sa scoata.....e prea de tot.....X7....model peste seria 7.......bine ca trag de Rolls Phantom de 13 ani ca doar prosti cumpara ca e facuta din piele de vaca de la mare altitudine.....
    Bune erau vremurile de acum 20-25 de ani cand 80% din veniturile BMW se realizau prin seria 3,5 si 7......
    9 3
  • Cand o sa urci intr-un Maybach, atunci sa vorbesti.

    Pana atunci, ciocu' mic!
    10 5
  • @tzenu_bmw
    Adevarul e ca trebuie sa iti placa prea mult sa mai cumperi azi un Phantom. E din 2003 neschimbat frate ! Nu se merita sa mai dai sute de mii de euro pe o masina care e putin depasita. Se spunea ca viitoarea generatie de Phantom o sa fie inspirata din stilul art deco. Ala da. Adevarul e ca Phantom a fost foarte reusit mai ales in versiunea EWB si nu prea au avut ce sa schimbe la ea. Dar gata. Ajunge. Oricum Phantom se vinde bine si in ziua de azi asa batran cum e. De aia nici nu se grabesc cu o noua generatie. Nu le pasa ca vand ceva expirat. Dar si asa expirat cum e, poate ca tehnologic nu e ca S Maybach dar sigur are materiale mai bune si arata mai bine ca el. Nici Mulsane nu a reusit sa il bata ... deci.....e bun.
    12 3
  • @Scorpionul.negru
    Sa spui ca closetul de Maybach este superior unui Phantom inseamna sa ai un IQ sub media unui prescolar . Un mare om a zis asa : '' Simplitatea este sofisticarea extrema'' , citat din Leonardo Da Vinci. Rolls Royce Pahantom pe cat este o masina atat de simpla pe atat e de sofisticata.

    Nu vad rostul unui Seria 9 . Pentru asta exista Ghost. Un BMW seria 7 mai bine finisat. Oricum sub Maserati Quatroporte Seria 7. Vorbesc din experianta unui posesor actual de BMW 740i based. Masina m-a costat 86.000 euro in oferta dealerului Otopeni. Dupa parerea mea cel mai bun pret din clasa, dar sub toata concurenta la multe capitle ( sau poate acest handicap il are doar varianta based ) . Piele de pe scaunul soferului este deja creata si are urme de albastru de pe blugi ( fiind de culoare cream ) . Masina are 5.678 km parcursi. Pana acum nu a intervenit nici o problema. Doar un led ars la interior. S-a schimbat pe garantie cu 345euro ( suportat de catre ei ). Stergatoarele s-au uzat deja, desi a trecut de prima iarna cu temperaturi extreme in ianuarie ( -20 grade ) .Lichidul de parbriz incalzit era ineficient ( cred ca e mai mult marketing ). Atat de ''eficient'' incat a trebuit sa dau stergatoarele si dezaburirea pe viteza maxima ca gheata de pe parbriz groasa de aproape 1cm sa se duca. Diuzele era deja inghetate bocna ....... halal lichid incalzit..... Noroc ca totusi nu-s pozitionate pe capota cum fac nemtii de multe ori, nu s-ar mai fi dezghetat nici la toamna. Noul lor motor adaptat la 326CP toarce ca o pisicuta in modul Sport , depasirile le execut fara emotie. Sprintul de la 0-60km/h este foarte lent, pana ce turbina intra in turtaie..... aici recunosc : am fost terfelit de o Honda Accord 2.4i benzina.
    3 6
  • @@Scorpionul.negru
    Citeste cu atentie taune si apoi comenteaza aiurea ! Eu nu am spus ca Maybach e peste Rolls. Dimpotriva. Am spus doar ca noul S class Maybach are niste optionale pe care Phantom nu le are. Iar asta e evident ! Dar ca masina tot Rolls-ul e mai elegant si mai bun.
    5 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru