Unul dintre cele mai importante evenimente europene dedicate designului din toate industriile, Milan Design Week, va găzdui pentru prima dată în istoria un stand al constructorului japonez Toyota. Iar pentru a celebra cum se cuvinte acest moment, niponii au dezvoltat un concept inedit dedicat evenimentului: o mașină construită din lemn de diferite texturi și esențe care se numește oficial Toyota Setsuna.
Conceptul dezvoltat de Toyota iese în evidență, în singura fotografie publicată până acum, atât prin caroseria sa neobișnuită, cât și prin soluțiile pe care designerii și inginerii niponi le-au pus cap la cap pentru dezvoltarea sa. Toyota renunță la "clasicele" materiale precum aluminiul, oțelul, plasticul sau fibra de carbon în favoarea lemnului, o soluție naturală extrem de rezistentă dacă este întreținută corect și prezentă în diferite formule în șasiul și caroseria lui Toyota Setsuna.
Aflăm, astfel, că panourile de caroserie sunt produse din lemn de cedru japonez, în timp ce șasiul mizează pe lemn de mesteacăn. Cel mai interesant aspect legat de noul concept este faptul că elementele din lemn se îmbină perfect cu ajutorul Okuriari, o tehnică japoneză străveche utilizată de meșterii niponi specializați în prelucrarea lemnului.
Întreaga idee a conceptului nipon se bazează pe trecerea timpului și pe modul în care o mașină poate fi legătura dintre generații.
Astfel, Toyota susține că un program de întreținere corect va duce la întărirea rezistenței materialelor utilizate, chiar dacă patina timpului va fi vizibilă pe lemnul de pe caroserie. Pentru a sublinia asta, Toyota a montat în habitaclu un ceas gradat pentru fiecare secol care trece peste mașină, iar însuși numele conceptului Setsuna se traduce direct prin "Moment".Conceptul Toyota Setsuna va putea fi admirat la standul Toyota de la Săptămâna Designului din Milano, între 12 și 17 aprilie 2016.
si nici n-are airbag-uri....
Dar cum ''iarna nu este ca vara'' nici ''Toyota nu este ca Morgan''
Sasiurile Morgan sunt din otel sau, mai nou din aluminiu, doar structura caroseriei este de lem.
Deci frame. Deci probabil sasiu.
So:
- http://www.thesmokingtire.com/wp-content/uploads/2013/06/IMG_1463.jpg
- http://4.bp.blogspot.com/-frx2yZS8Sak/VYmcp_y4_OI/AAAAAAAACR4/7nFBkrDbuM4/s1600/DSC_0057.JPG
sa folosesti lemn la sasiu e cel putin indraznet, dar "scheletul" pe care stau panourile e cat se poate de firesc sa fie construit din lemn. "Tehnologia" e preluata direct din aviatie doar ca la masina mai avem si suportul rotilor, motorului si transmisiei care eu zic ca trebuie sa fie din otel.
http://www.electrifly.com/discontinued/gpma1142-frame-b.jpg
Îți garantez este din lemn de frasin te mai las sa cauți. Am văzut in 2 locuri:
1. muzeul de la Mulhouse Franta
2. muzeul Morgan din Malvern, in comitatul Worcestershire, regiunea West Midlands, Anglia
Aici daca aveți șansa sa ajungeți nu este de ratat
Adica se vede ca urasti marca asta si ti-ai ticluit bine textul. Dar dincolo de scuipat probabil ca n-ai inteles ce inseamna Milan Design Week.
Nu confunda sasiul cu structura caroseriei. Uite aici ca sa intelegi mai bine despre ce este vorba.
https://www.classicdriver.com/en/article/cars/myth-busting-morgan-chassis-are-made-wood-true-or-false
@Vianu
Nu v-am inclus in categoria ignorantilor...pur si simplu mi s-a parut ca aveti aceeasi opinie. Scuze daca am intele gresit....