Noua generație Ford Focus RS este o mașină primită cu brațele deschisă de jurnaliști și de fani pentru că Hot Hatch-ul mărcii americane a reușit să demonstreze că o marcă de volum poate să ducă sportivitatea din segmentul compact în zone nebănuite. Cu 350 de cai putere ajutați de un sistem inteligent de tracțiune integrală, cu un timp 0-100 km/h de 4.7 secunde care le dă bătăi de cap concurenților și cu o ținută de drum excelentă, Focus RS a pus celelalte mărci în gardă.
Dar nu doar mărcile concurente sunt în gardă, ci și companiile de tuning, care folosesc prilejul lansării lui Focus RS pentru a-și demonstra capacitatea de a transforma o mașină deja dezirabilă într-una cu adevărat fabuloasă. Mountune este una dintre acestea, iar rezultatul este extrem de interesant.
În versiune Mountune, Ford Focus RS dezvoltă 370 de cai putere, cu 20 mai mulți decât versiunea de bază, iar cuplul maxim urcă de la 470 la 510 Nm. Condițiile dinamice se schimbă și ele, iar Focus RS Mountune reușește acum să parcurgă segmentul 0-100 km/h în doar 4.5 secunde.
La nivel estetic, tunerul oferă un set de sigle speciale care-i va face pe trecători să observe că nu vorbim despre un RS normal.
Partea interesantă este că toate aceste modificări sunt realizate cu acceptul și chiar cu ajutorul echipei Ford Performance, ceea ce înseamnă că posesorii lui RS care vor apela la serviciile Mountune nu vor pierde garanția și celelalte drepturi pe care le au după achiziție.
Costul total al modificărilor: 1000 de euro.
Hennessey a scos deja 500 cp din motorul asta