Când 1500 de cai nu ajung: Bugatti vrea o versiune hibridă a lui Chiron "pentru performanțe mai bune, nu pentru a conduce electric în oraș"

de Mircea Meşter
Vineri, 26.08.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Deși sistemele de propulsie hibride sunt privite ca alternative eco mai curate la modelele cu propulsie clasică diesel sau pe benzină, cei de la Bugatti privesc problema complet diferit. În stil Porsche, dacă vreți.

Dacă Bugatti Veyron a bătut la ușile fizicii atunci când s-a lansat pe piață împreună cu cei 1001 de cai putere ai săi care de-a lungul timpului au devenit 1200 de cai, Bugatti Chiron - urmașul direct al lui Veyron - oferă 1500 de cai putere storși din același motor W16. Evident, cifrele sunt mai mult decât impresionante, iar acestea vor primi un sens nou în 2018, atunci când Bugatti are de gând să bată oficial recordul de viteză de top deținut de Veyron.

Până atunci, însă, aflăm că oficialii Bugatti intenționează să nu se oprească la 1500 de cai și să ofere versiuni ulterioare chiar și mai potente. Acestea nu vor putea fi însă dezvoltate decât prin modificarea sistemului de propulsie într-unul hibrid în care actualul motor al lui Chiron va fi ajutat de unul electric adițional să bată noi recorduri.

"Am desenat acest motor acum 13 ani pentru a avea 1001 cai putere. Apoi l-am urcat la 1200 de cai, iar acum a ajuns la 1500 de cai. Nu prea poți să scoți 500 CP în plus utilizând aceleași componente, deci procesul de dezvoltare a fost unul apăsat, iar 95% dintre componente sunt noi.

Calculele noastre au arătat că dacă putem să scoatem puterea de care avem nevoie din acest motor, nu avem nevoie de un sistem de propulsie hibrid", spune Wolfgang Dürheimer, directorul companiei franco-italiene, citat de publicația Autocar.

Conform declarațiillor oficialului Bugatti, o posibilă hibridizare a lui Chiron va fi realizat exclusiv pentru a-i îmbunătăți performanțele, și nu pentru a dezvolta un caracter "eco" al mașinii: "Dacă am dezvolta componente hibride, nu am face asta pentru a conduce mașina în modul electric prin oraș. Ci pentru a suplimenta oferta la capitolul performanță. E un detaliu pe care îl analizăm în această perioadă. Vom vedea ce ne va aduce viitorul", încheie Dürheimer.

Precedentul Porsche 918 Spyder

Logica celor de la Bugatti a fost utilizată și de Porsche în dezvoltarea supercarului hibrid 918 Spyder. Modelul german este motorizat de un sistem hibrid format dintr-un motor V8 de 4.6 litri care dezvoltă 608 cai putere și două motoare electrice care produc în total un maxim de 286 de cai.

În momentul său de vârf, sistemul hibrid de pe Porsche 918 Spyder dezvoltă 887 de cai putere, valoare care-i permite o accelerație 0-100 km/h de 2.6 secunde, 0-200 km/h în 7.3 secunde și 0-300 km/h în 20.9 secunde.

Atât timp când bateria este încărcată, consumul mediu mixt oficial anunțat de Porsche este de doar 3.1 litri/100 km, iar autonomia full-electrică variază între 16 și 31 de kilometri, în funcție de ritmul de pilotaj.

Comentarii (8)

  • Ce vreme faina este afara!
    6 2
  • Ne-am luat cu prostia lui @mascarescu si am uitat de fapt rostul comentariilor la un articol cu adevarat interesant. Eu ma bucur ca ni s-au sters comentariile. De fapt care este noutatea la stirea asta?

    Dupa mine, faptul ca motorul electric la Bugatti primeste alta misiune decat sa reduca noxele la nivel de corporatie, sa reduca consumul, samd. Este o schimbare de directie. In cazul asta are rolul de a imbunatati performantele. Toate celelalte vin ca bonus.

    De aici putem deduce faptul ca volens-nolens motorul electric are calitati pe care motorul cu ardere interna nu le poate oferi. Este o idee care prinde contur tot mai puternic si incepe sa fie pusa in practica. Faptul ca sunt constructori consacrati de automobile sport si de performanta care au inceput implementarea motoarelor electrice, eu cred ca spune multe. Ma refer la Ferrari, Porsche si BMW. Mercedes a incercat apele cu SLS complet electric iar noul val de masini care vor apare de-acum incolo vor schimba multe. Inceputul a fost facut iar rezultatele vor veni cu siguranta.

    De asemenea mi se pare remarcabil sa pot scoate 50% mai multa putere folosind aceleasi componente de la motor. Vorbim de 500 CP
    si un motor vechi de 15 ani. Poate devine mai clar pentru unii ce tehnonogie spatiala avea VW acum 15-20 de ani iar altii nici nu miroseau conceptele de baza. Ce sa vorbim de solutii viabile si de siguranta care sa faca posibil condusul pe sosea la peste 400 km/h?

    Remarcabil mi se pare efortul disperat al lui honda cu nsx sa copieze tehnologiile de pe Veyron si abia dupa 15 ani sa mai scoata capul pe piata. Pana la urma i-au dat drumul in productie sau tot mai vin cu poze si postere? In fine ... sa mai zic ceva si de lecsus? Nu-are rost.

    Dar cel mai amuzant este cum vin tot felul de mitici si vodculite si-si dau cu parerea cand de fapt ei stiu cuvantul "cercetare" doar din auzite. Dar el promite sa "studieze" firma X si Y si sa demaste cu ardoare toate incercarile lor de a pacali clientii. Asta in timp ce altii mor improscati de schije de air-bag.

    Week end placut :) Cateodata viata bate filmul. De departe :):):)
    4 6
  • zarnesteanu,
    Am recitit textul. Acolo spune că au folosit același motor W16, dar 95% din componentele acestuia sunt noi.
    Iar apropourile cu NSX și Lexus nu fac decât să-l stârnească pe măscărici. Ce legătură au astea cu articolul?
    3 2
  • si zarnasteanu are obsesiile lui, e aiurea sa vezi un profesionist incapabil sa recunoasca meritele celeilalte parti.
    3 4
  • @LR, ai dreptate, mea culpa cu privire la componente !!!

    Cat despre starnitul lui mascarescu, probabil ca n-ai apucat sa citesti primele postari la articolul asta (si la altele). Tipul n-are nevoie de nimeni, se starneste singur, indiferent daca are sau nu ceva de spus.

    Cat despre nsx si lecsus, unul din primele exemplare de Veyron a ajuns la honda si a fost studiat ca o nava spatiala. Probabil ca nu prea le-a ramas multa piele pe scalp de la scarpinatul in cap ca sa-si dea seama cu ce se mananca masina aia. Oricum, din 2005 si pana acum actualul nsx e cam tot ce-au putut scoate. Atunci cand nu te duce mintea sa inovezi, ci doar copiezi idei la second hand, nu prea ai cum sa rupi gura targului.

    japo s-a ridicat in principal pe spionaj economic, mana de lucru ieftina si vieti dedicate pana la epizare firmei idolatrizate. In ultimii ani, de cand au inceput sa scoata capul la salarii si drepturi sociale, s-au ingropat in datorii la 2 metri deasupra capului. japonia de astazi e extrem de vulnerabila fluctuatiilor bursiere si valutare. Mai e tinuta la linia de plutire doar din interese strategice.
    4 5
  • @zarnesteanu
    E timpul sa-ti iei bagajele si sa vii acasa; este singura ta sansa sa te faci bine.
    2 5
  • @ @LR, ce sa-i faci, ai cateva greseli in comentariu. In primul rand NU sunt profesionist. Nu inteleg ce vrei sa spui prin asta.

    In al doilea rand nu toata lumea are chef sa fie politically correct. Cu din astia s-a umplut Europa de musulmani, negri si maronii, in Romania bastinasii fac curat in palatetele tiganesti iar dintre tot mai putinii care muncesc, tin pe ajutor social tot paduchele care a navalit in ultimii ani in civilizatie cu apucaturile de la mama lui de-acasa.

    @ @zarnesteanu, e uimitor ca cineva ca tine imi poate fi atat de apropiat. Nici macar mama nu-mi doreste sa ma intorc "acasa". Tu se pare ca-mi esti mai apropiat ca ea. Pacat de sentimentele tale.
    0 1
  • Nimic interesant sa scoti 1.500 CP dintr-un astfel de motor. GT-R Alpha are 1.700 CP dintr-un V6 nu w16.

    @pamflesteanu

    Ai dreptate ficioras. Eu cred ca Bugatti, ops adica Foltzfaghen ar trebui sa mai studieze putin era transmisiilor pt Chiron, tocmai au aflat ca s-a lansat transmisia cu triplu ambreiaj si 11 trepte, apoi au mai aflat ca s-a lansat si G -Vectoring, apoi si motorul cu compresie variabila , acum inca studiaza , cred ca singura seansa este tot -softul manipulator . Dar intr-un final au vazut ca sunt varza la motoare otto ecologice ( poluand cat toate masinile din UK ) si s-au gandit sa monteze pe Chiron si niste baterii . Interesant.
    1 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru