“Goana” după mașinile electrice este punctul de atracție în industria auto, la ora actuală, mai toți producătorii fiind preocupați de lansarea a cât mai multe modele cu emisii zero. Costurile cu dezvoltarea mașinile electrice reprezintă însă o provocare majoră în contextul de piață actual, iar constructorii caută soluții cât mai eficiente pentru a rămâne competitivi.
O propunere care se vrea un sprijin pentru producătorii auto a venit din partea cancelarului german Angela Merkel. Stabilirea unui preț pe emisiile de CO2 ar stimula inovația în dezvoltarea mașinilor electrice, susține Merkel, care vrea să sprijine producătorii germani “în direcția corectă”.
“Prețul pe CO2 este calea corectă prin care stabilim că toate inovațiile trebuie să aibă ca scop reducerea emisiilor. Dacă facem acest lucru pe termen lung, vom avea un punct de plecare pentru inovații în direcția potrivită,” a explicat Merkel.
Cancelarul stabilise un obiectiv de un million de mașini electrice pe drumurile Germaniei până în 2020, însă vânzările de anul trecut au totalizat doar 55.000 de vehicule cu emisii zero, respectiv 1.6% din totalul pieței.
Via Automotive News
Am văzut acolo cum industria germană (cea europeană practic, dacă ne gândim că toată Europa produce pentru nemți) a căzut victimă propriului succes. În loc să investească masiv în cercetare, au pus presiune pe politicieni și au amenințat cu concedieri dacă se vor impune masuri ecologice. În tot acest timp, concurența le-a luat-o înainte.
Foarte interesant și grav în același timp este faptul că inginerul care a dezvoltat BMW i8 a plecat în China cu toată echipa lui (ca el sunt mulți alții, zic eu). A spus că în China se face totul pe repede înainte, spre deosebire de Europa unde birocrația UE încetinește totul.
În fine, ideea e că asta mi se pare în sfârșit o măsură bună. Coloșii nemți se gândesc doar la profit și poate așa vor băga mai mulți bani în cercetare. Dacă rămân în urmă la acest capitol poate fi un dezastru pentru toată Europa.
Asta e mama ipocriziei si cei care accepta asa ceva (germanii) isi merita soarta exact la fel cum noi ne meritam soarta acceptand cireada de pesedisti din parlament care ne conduc de 30 de ani.
cui i-a luat-o concurenta inainte? Lu' VW care e nr.1 mondial?!
Lu' MB, BMW care ocupa podiumul mondial la premium?
Renault, Peugeot Citroen care si ei sunt in top 10 mondial?
Esti sigur ca ai dreptate cand afirmi asta?
Iar de China ce sa zic? Or face ei repede cu specialisti europeni care se duc acolo pentru bani o perioada (nu permanent) pentru ca partidul unic da directive si nimeni nu i se opune. Ma crezi cand iti spun ca in China poluarea e inzecita daca nu insutita fata de Europa cu tot "avansul" lor.
Crezi ca scopul oricarei fime este altul decat de a face profit cat mai mare?
Ai administrat vreodata un buget? ca afacere sunt sigur ca nu.
Apoi ce curent le dai, din termocentrale pe carbune, ca Germania si Polonia au cele mai multe din EU..
chair ca noaptea mintii.. cum spunea cineva mai sus.
Franţa stă excelent cu multe centrale nucleare.
Nu degeaba Franţa are Zoe şi Leaf dar germanii nu aveau nimic.
Dar oamenii vor masiv electrice chiar şi în Germania, unde mania de panouri solare este generalizată (ceea ce este foarte bine)
dar producătorii germani au căzut victima propriului succes, cum arată foarte bine şi documentarul.
Nu are treabă cu birocraţia UE ci lăcomia producătorilor germani.
Nu există.
da, la un cutremur de 8 grade tsunami-ul va darama si Empire State Building care e langa Allianz Arena, pe langa toate centralele atomoelectrice din Bavaria.