În weekend-ul care tocmai s-a încheiat, lumea motorsportului a încoronat, matematic, doi campioni: Lewis Hamilton (Formula 1) și Sebastien Ogier (Campionatul Mondial de Raliuri). În 2017, Sebastien Ogier alături de copilotul Julien Ingrassia au ales să "alerge" alături de echipa privată M-Sport și de noul Ford Fiesta WRC. Echipajul francez a făcut această mutare ca urmare a deciziei Volkswagen de a părăsi Campionatul Mondial de Raliuri.
Raliul Marii Britanii, etapa desfășurată în weekend și penultima rundă a acestui sezon a fost cea care a decis soarta campionatului. Sebastien Ogier termină etapa din Marea Britanie pe poziția a treia și adună suficiente puncte pentru a încheia a cincea oară consecutiv pe prima poziție a clasamentului dedicat piloților.
Raliul Marii Britanii a fost dominat într-un mod autoritar de Elfyn Evans (M-Sport), localnicul reușind să se impună în fața lui Thierry Neuville (Hyundai). Acesta din urmă a fost adversarul care i-a pus cele mai multe probleme lui Ogier pe tot parcursul sezonului actual.
Victoria din Marea Britanie a reprezentat prima din cariera lui Evans în WRC. Tot în cadrul acestei etape s-a decis și echipa campioană: M-Sport (Ford Fiesta WRC).În 2017, România a fost reprezentată în WRC2 de Simone Tempestini. Juniorul Napoca Rally Academy a încheiat stagiunea tot cu etapa din Marea Britanie. După două abandonuri tehnice, Tempestini reușește să termine Raliului Marii Britanii pe poziția a șasea a clasamentului dedicat WRC2.
Pilotul român a punctat în 7 etape din totalul de 13 ale calendarului WRC și a reușit să încheie anul pe poziția a șaptea cu 56 de puncte. De asemenea, Simone Tempestini a fost cel mai rapid pilot care a concurat cu un automobil produs de grupul PSA, motiv pentru care a câștigat trofeul Citroen Ultimate Challenge 2017.
e frumoas ca macar toyota a revenit, si chiar daca e primul anu, deja au avut prestatii bune si arata ca e la nivelul celorlalti.
@inexorabil
Ce nu este precizat in articol este ca Ford nu este echipa oficiala, ci doar echipa de client cu un buget mai mic decat echipele oficiale Hyundai, Citroen si Toyota. Marele perdant al sezonului este Hyundai care este la al 4-lea sezon si care are pe hartie cea mai buna si competitiva masina, dar cu multe probleme de fiabilitate. Tot respectul pentru cum s-a prezentat Toyota la revenirea in WRC, putin dezamagitor Citroen stiind experienta din anii 2000 cand dominau cu Sebastian Leob.
@eu
Simone Tempestini are dubla cetatenie, romana si italiana. A fost campionul din 2016 la clasa JWRC si s-a prezentat decent anul acesta la clasa WRC2. Poate anul viitor il vom vedea luptandu-se regulat la podiumuri sau poate chiar la o victorie :)
leob care nu mai are contract in wtcc a testat in aceasta toamna noul c3 wrc, si intrebat de o revenire, a raspuns clasic, cum ca nimik nu se stie. daca revine, alaturi de chriss meke, citroen va avea o echipa f puternica.
neuville si hyundai au nevoie de un pilot puternic pe toate suprafetele gen nou adoptattul mikelsen, si atunci vor fi mai puternici ca echipa per general.
ford e noua campioana, si cu ogier si tanak piloti, plus malcon wilson manager de cand se stie, sta foarte bine pentru anul ce vine
Oricum, chiar dacă va participa de la anul, într-adevăr va fi (foarte) greu să le facă faţă echipelor deja implicate.
Nemulţumirea mea este că fostul proprietar al Blitz-ului ori n-a fost interesat, ori a tratat superficial problema raliului mondial. N-a avut bani? Sau o fi prevăzut că n-ar fi o investiţie rentabilă? Dar în cazul lui Ford World Rally Team (aproape 40 de ani de activitate neîntreruptă) putem să ne punem asemenea întrebări?