Campionatul Mondial de Raliuri: Sebastien Ogier obține al cincilea titlu de campion la volanul unui Ford Fiesta WRC

de Cornel Șocariciu, Foto: RedBullContentPool
Luni, 30.10.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastien Ogier a obținut pentru a cincea oară consecutiv titlul de campion în cadrul WRC. M-Sport (Ford Fiest WRC) este echipa campioană, iar pilotul român Simone Tempestini încheie evoluția în WRC2 2017 pe poziția a șaptea.

În weekend-ul care tocmai s-a încheiat, lumea motorsportului a încoronat, matematic, doi campioni: Lewis Hamilton (Formula 1) și Sebastien Ogier (Campionatul Mondial de Raliuri). În 2017, Sebastien Ogier alături de copilotul Julien Ingrassia au ales să "alerge" alături de echipa privată M-Sport și de noul Ford Fiesta WRC. Echipajul francez a făcut această mutare ca urmare a deciziei Volkswagen de a părăsi Campionatul Mondial de Raliuri.

Raliul Marii Britanii, etapa desfășurată în weekend și penultima rundă a acestui sezon a fost cea care a decis soarta campionatului. Sebastien Ogier termină etapa din Marea Britanie pe poziția a treia și adună suficiente puncte pentru a încheia a cincea oară consecutiv pe prima poziție a clasamentului dedicat piloților.

Raliul Marii Britanii a fost dominat într-un mod autoritar de Elfyn Evans (M-Sport), localnicul reușind să se impună în fața lui Thierry Neuville (Hyundai). Acesta din urmă a fost adversarul care i-a pus cele mai multe probleme lui Ogier pe tot parcursul sezonului actual.

Victoria din Marea Britanie a reprezentat prima din cariera lui Evans în WRC. Tot în cadrul acestei etape s-a decis și echipa campioană: M-Sport (Ford Fiesta WRC). 

În 2017, România a fost reprezentată în WRC2 de Simone Tempestini. Juniorul Napoca Rally Academy a încheiat stagiunea tot cu etapa din Marea Britanie. După două abandonuri tehnice, Tempestini reușește să termine Raliului Marii Britanii pe poziția a șasea a clasamentului dedicat WRC2.

Pilotul român a punctat în 7 etape din totalul de 13 ale calendarului WRC și a reușit să încheie anul pe poziția a șaptea cu 56 de puncte. De asemenea, Simone Tempestini a fost cel mai rapid pilot care a concurat cu un automobil produs de grupul PSA, motiv pentru care a câștigat trofeul Citroen Ultimate Challenge 2017.

Comentarii (7)

  • inexorabil
    Mă cam enervează chestia asta…O marcă americană (mă rog, globalizată, dar denumirea de-a pururi va fi americană) va domina WRC după retragerea lui VW, iar tâmpiții din RenCen tocmai au renunțat la Opel, singura armă pe care o puteau pregăti (eventual și cu aportul lui OPC) pentru o revenire ȋn competiție…Mai ales că modelul mitic care a dat un campion mondial, ȋn ciuda a două dezavantaje ȋn raliu (motor aspirat și tracțiune spate) – evident, este vorba despre Ascona 400 – nu va fi uitat niciodată…
    2 2
  • someone
    sant multe marci asteptate in wrc....subaru nu are o masina de clasa mica in care sa bage un boxer si awd , dar mitsubishi are deja in cateva campionate mirage-ul R5 , si pe baza lui se poate face un wrc. insa decizia asta apartine lui ghosn acum, asa ca e mult de asteptat.
    e frumoas ca macar toyota a revenit, si chiar daca e primul anu, deja au avut prestatii bune si arata ca e la nivelul celorlalti.
    3 1
  • Pilotul roman Simone Tempestini:)),Anul viitor schiorul italian Grigore Ureche va castiga campionatul mondial...
    3 2
  • Claudiu
    Ogier este un pilot senzational care stie sa scoata untul din orice masina ii dai dar in acelasi timp gestioneaza extraordinar de bine uzura pneurilor. A limitat perfect dezavantajul de a pleca primul si sa curete drumul pentru ceilalti. Este un sezon frumos cu foarte multe dueluri stranse pentru victorie si foarte multi invingatori diferiti si e prima data dupa foarte multi ani cand fiecare echipa inscrisa a castigat cel putin o etapa.

    @inexorabil
    Ce nu este precizat in articol este ca Ford nu este echipa oficiala, ci doar echipa de client cu un buget mai mic decat echipele oficiale Hyundai, Citroen si Toyota. Marele perdant al sezonului este Hyundai care este la al 4-lea sezon si care are pe hartie cea mai buna si competitiva masina, dar cu multe probleme de fiabilitate. Tot respectul pentru cum s-a prezentat Toyota la revenirea in WRC, putin dezamagitor Citroen stiind experienta din anii 2000 cand dominau cu Sebastian Leob.

    @eu
    Simone Tempestini are dubla cetatenie, romana si italiana. A fost campionul din 2016 la clasa JWRC si s-a prezentat decent anul acesta la clasa WRC2. Poate anul viitor il vom vedea luptandu-se regulat la podiumuri sau poate chiar la o victorie :)
    5 1
  • someone
    @ claudiu....daca neuville nu pierdea pe mana lui in monte carlo si suedia, si in germania pe mana nici nu stiu a cui, altul era clasamentul final la aceasta ora....si poate neuville si hyundai erau deja campioni mondiali .
    leob care nu mai are contract in wtcc a testat in aceasta toamna noul c3 wrc, si intrebat de o revenire, a raspuns clasic, cum ca nimik nu se stie. daca revine, alaturi de chriss meke, citroen va avea o echipa f puternica.
    neuville si hyundai au nevoie de un pilot puternic pe toate suprafetele gen nou adoptattul mikelsen, si atunci vor fi mai puternici ca echipa per general.
    ford e noua campioana, si cu ogier si tanak piloti, plus malcon wilson manager de cand se stie, sta foarte bine pentru anul ce vine
    3 1
  • someone
    @ inexorabil : cauta pe iutub opel corsa r5. poate ca nu e imposibil ce ziceai tu , si anume revenirea in wrc.....dar de cand opel e cumparat de psa, si ei au deja citroen c3 wrc si peugeot 208 r5, cred ca e greu.
    5 1
  • inexorabil
    @someone, mersi de sugestie. Cică Corsa R5 va concura începând cu ediţia de anul viitor a WRC-2. Văzusem ceva în sensul ăsta şi pe site-ul oficial WRC. Clasa asta, R5, limitează regulamentar puterea la 280 CP.

    Oricum, chiar dacă va participa de la anul, într-adevăr va fi (foarte) greu să le facă faţă echipelor deja implicate.

    Nemulţumirea mea este că fostul proprietar al Blitz-ului ori n-a fost interesat, ori a tratat superficial problema raliului mondial. N-a avut bani? Sau o fi prevăzut că n-ar fi o investiţie rentabilă? Dar în cazul lui Ford World Rally Team (aproape 40 de ani de activitate neîntreruptă) putem să ne punem asemenea întrebări?
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru