Campionatul Mondial de Raliuri: Ott Tanak câștigă etapa din Marea Britanie. Petter Solberg se impune în categoria WRC 2

de Cornel Șocariciu, Foto: RedBull
Luni, 07.10.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Estonianul Ott Tanak a câștigat etapa din Mondialul de Raliuri desfășurată în Marea Britanie. Petter Solberg, campion mondial în 2003, a concurat pentru ultima oară într-o etapă de WRC și s-a impus în categoria WRC 2. Totodată, Kalle Rovanpera se impune în cadrul WRC 2 Pro și câștigă campionatul cu două etape înainte de finalul sezonului.

Weekend-ul care tocmai s-a încheiat a fost unul plin pentru pasionații de motorsport. Aceștia au putut urmări etapa de WRC (Campionatul Mondial de Raliuri) din Marea Britanie. Anul acesta, concurenții au avut de parcurs 313 kilometri de probe speciale.

La finalul celor 22 de teste cronometrate, estonianul Ott Tanak (Toyota) a avut cel mai bun timp, reușind să își treacă în cont a șasea victorie a sezonului. Pe locul secund al întrecerii din Marea Britanie s-a clasat Thierry Neuville (Hyundai), în timp ce podiumul a fost completat de Sebastien Ogier (Citroen), actualul campion mondial.

Thierry Neuville (Hyundai).
Sebastien Ogier (Citroen).
Kris Meeke (Toyota) a încheiat pe poziția a patra și a reușit să obțină puncte importante în lupta pentru clasamentul general pe echipe. Elfyn Evans (M-Sport Ford) a revenit după o absență de trei etape și a reușit să încheie "raliul de casă" pe poziția a cincea.
Elfyn Evans (M-Sport Ford).

În clasamentul general, Ott Tanak are un avans de 28 de puncte în fața lui Sebastien Ogier, estonianul fiind foarte aproape de câștigarea primului titlu de campion mondial.

La finalul lunii curente, echipele angrenate în Campionatul Mondial de Raliuri vor concura în etapa din Spania (asfalt și macadam), iar la jumătatea lunii noiembrie se încheie actualul sezon cu etapa din Australia.

În clasamentul pe echipe, Hyundai se află pe prima poziție și are un avans "firav" de doar 8 puncte față de Toyota.

Etapa din Marea Britanie a marcat un alt moment special pentru fanii raliurilor: Petter Solberg, campion mondial în 2003, a participat pentru ultima dată la o etapă de WRC. Momentul a fost unul extrem de important pentru norvegian întrucât Raliul Marii Britanii a reprezentat prima etapă de WRC pentru Oliver Solberg, fiul acestuia. Iar finalul a fost unul spectaculos, în condițiile în care Petter Solberg a câștigat categoria WRC 2.

Petter și Oliver Solberg.

Categoria WRC 2 Pro a fost câștigată de Kalle Rovanpera, pilotul finlandez în vârstă de 19 ani devenind campion mondial alături de Skoda.

Kalle Rovanpera (Skoda, WRC2 Pro).

Campionatul Mondial de Raliuri: clasament general piloți

Loc Pilot Echipă Puncte
1 Ott Tanak Toyota 240
2 Sebastien Ogier Citroen 212
3 Thierry Neuville Hyundai 199
4 Andreas Mikkelsen Hyundai 102
5 Kris Meeke Toyota 98
6 Elfyn Evans M-Sport Ford 90
7 Jari-Matti Latvala Toyota 84
8 Esapekka Lappi Citroen 83
9 Teemu Suninen M-Sport Ford 83
10 Dani Sordo Hyundai 72

Campionatul Mondial de Raliuri: clasament general pe echipe

Loc Echipă Puncte
1 Hyundai 340
2 Toyota  332
3 Citroen 278
4 M-Sport Ford 200

Comentarii (2)

  • inexorabil
    În ciuda celor două etape rămase, numele campionului mondial din acest sezon nu comportă îndoieli. În schimb, lupta dintre cei doi constructori asiatici pentru dobândirea coroanei supreme rămâne deschisă până la capăt. Apropo, mi se pare un pic (mai mult) dezolant să constat cum, treptat, implicarea europeană în WRC s-a diminuat...Sau aș numi-o euroatlantică, dacă luăm în considerare și aportul lui Ford. Unde or fi dispărut teribilele Lancia Delta Integrale și Audi Sport Quattro?...Mă rog, în condițiile actuale, cele două mărci ar fi fost obligate să mizeze pe subcompacte, dar sigur ar fi găsit ele soluții.

    Cât despre MSF, s-au conturat dimensiunile dezastrului. Dacă nici locul 4 la piloți n-a putut să-l obțină, atunci problema poate fi socotită profundă. Și doar pentru ediția curentă se acceptă invocarea plecării vedetelor din echipă. Dacă situația s-ar repeta în 2020 sau și mai rău, atunci patronul Wilson va trebui să compună niște scuze sofisticate, mă tem însă că fragile și iluzorii în substanța lor, din orice unghi al bunăvoinței le-ai analiza.
    12 0
  • someone
    solberg pleaca, solberg vine....la revedere campion blond, il vomurmari pe fiul tau cel putin la fel de talentat
    @inexo: sper ca noul regulament electrificat ce va intra in cativa ani sa mai atraga cel putin 2 constructori, ar fi super. la cum arata probele speciale azi cu acesti fratiori ai uriasilor din grupa B, inca cateva masini ar fi excelent. lancia nu mai exista, insa mitsu sub umbrela renault/nissan ar putea reveni mai ales ca mirage-ul are versiune R5. opel cu noul corsa ar fi o varianta ( ce exceptia celei electrice ) si de ce nu mini , suzuki, care au fost cateva sezoane in wrc mai ales in noul format cu motorul de 1.6
    12 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru