După ce am mediatizat o mulţime de campanii de siguranţă create în ţările civilizate ale Europei, în încercarea de a sensibiliza câtuşi de puţin şoferii din România, revenim astăzi cu o iniţiativă autohtonă.
Deşi pare greu de crezut, Automobil Clubul Român a realizat într-un final că trebuie să susţină iniţiative inteligente de sensibilizare a conducătorilor auto din ţara noastră. Începutul este promiţător, având în vedere că prima campanie de siguranţă creată în România vizează purtarea centurii de siguranţă, un adevărat moft în rândul şoferilor cu minimă cultură auto şi comportament inadecvat la volan.
Cu toate acestea, proiectul românesc nu mizează pe conştientizarea pericolelor care apar atunci când nu purtăm centura de siguranţă. Pentru a se asigura că impactul este unul uşor şi nu şocant, ba mai mult, că ea va atrage atenţia publicului masculin, reclama de promovare creată a fost una seducătoare.
Botezată sugestiv "seatbeltb00bing", campania copiază un trend occidental, care îndeamnă şoferiţele să îşi facă fotografii cu centura de siguranţă.Desfăşurat în mediul online, proiectul caută să arate că centura de siguranţă poate fi atrăgătoare.
În acest sens, s-au alăturat iniţiativei şi vedete locale precum Nicoleta Luciu, Jojo şi Gina Pistol.Lăsând la o parte latura exotică a mesajului, trebuie să reţinem că şase din zece conducători auto nu poartă centura de siguranţă. Cifra este cu atât mai îngrijorătoare cu cât bărbaţii, cei vizaţi de această campanie, au 77% mai multe şanse de a-şi pierde viaţa într-un accident auto decât femeile. În România statistica este neagră: de trei ori mai mulţi bărbaţi îşi pierd viaţa în accidente rutiere.
Nu ştim dacă mesajul campaniei seatbeltb00bing, aşa îndrăzneţ cum este, va putea schimba mentalitatea şoferilor din România. Este însă îmbucurător să vedem că în România există iniţiative de sensibilizare în această direcţie.
deci hai centura de siguranta, hai romania! :)
Pentru o schimbare mai rapida de mentalitate.