Numeroși șoferi apelează la eliminarea filtrului de particule de pe mașini diesel pentru a îmbunătăți performanțele motorului sau evita înlocuirea acestuia din cauza costurilor ridicate.
În astfel de situații, șoferii utilizeaza unele service-uri unde software-ul mașinii este modificat pentru a interpreta că filtrul de particule este în continuare activ.
Indiferent de motiv, această practică are efecte negative asupra mediului, în condițiile în care filtrul de particule blochează o parte dintre emisii. În acest context, Registrul Auto Român a anunțat începerea unei campanii de verificare a service-urilor, iar cele care vor fi identificate că apelează la astfel de metode vor fi amendate cu sume cuprinse între 5.000 și 10.000 de lei.
"Registrul Auto Român a demarat la nivel național o amplă campanie de depistare și sancționare a service-urilor unde se efectuează ilegal lucrări de anulare a filtrului de particule pentru autovehiculele cu motorizare diesel. Atragem atenția asupra faptului că înlăturarea filtrului de particule este o lucrare neautorizată, care are efecte grave asupra calității aerului", menționează oficialii RAR.
De asemenea, RAR atrage atenția că va efectua controale și în trafic, iar mașinile depistate fără filtru de particule vor fi nevoite să repete Inspecția Tehnică Periodică.
"Înlăturarea acestui filtru de particule atrage sancțiuni dacă lipsa lui este constatată la controale tehnice desfășurate în trafic de către RAR și duce la neacordarea vizei de efectuare a inspecției tehnice periodice dacă lipsa filtrului se constată la momentul efectuării ITP", mai precizează oficialii RAR.
Via RAR
catre RAR: va rog demonstrati-mi ca ma insel, pentru ca nu am incredere ca veti face ceva real cu acest demers
Avand in vedere ca nu este o rgeseala ci o actiune voita de incalcare a legii eu as confisca masina daca este prinsa fara DPF. Si atunci va deveni raspunderea fiecaruia sa verifice ca are DPF-ul, nu mai merge cu "nu am stiut".
Daca s-ar vrea, multe lucruri s-ar putea....
oricum, in urmatoare perioada cu siguranta vom asista la o inmultire a masinilor stationate pe marginea drumurilor si in parcari. Dupa ce trece valul liber la afumatoare.
sau vom iesi noaptea ca hotii.... vom trimite mesaje, postam pe facebook...."frate, fii antena, raristii e la bere, in puiii mei. Iesi acu' ca am primit o informare de la tovarashu meu, il stii tu k pina miine pe la 9 e trecerea libera! spunele si la restu. pupik"
In ultimii ani tot mai des patesc sa ma plimb pe strada si sa simt o putoare sinistra de diesel. Eu zic ca tot a 3-a masina mai veche de 10 ani nu mai are filtru.
IGNORANTA NU E O SCUZA!
Dar la noi in tara nu se poate altfel, daca nu furi cumva de la stat sau incalci vreo regula pt ca stii tu mai bine, nu esti roman.
Faptul ca probabil nu se vor aplica strict aceste reguli decat pe cativa mai "ghinionisti" este o cu totul alta poveste...
@ara: avand in vedere ca sant metale rare in catalizatoare, mi se pare normal.de aceea unul nou costa catre 2000 euro.
Şi-ar lua oricând agregat cu euro 6d.
Dar ce să faci? N-are bani! Oare de ce, la 3 decenii de la răscoală?
Vă spun io: pe'n-că niciun "ales" nu vrea ca statu' să investească-n locuri de muncă, pe'n-că promiscuitatea aduce voturi
Mii de oameni treziti din cauza impotentei autoritatiilor in aplicarea legilor.
Sper ca fumigenele nu vor fi doar ...praf in ochi, trebuie sa fim constienti ca cei 2000-3000 de hoti afecteaza sute de mii de oameni, ne afecteaza copiii...
Legea trebuie sa fie LEGE, iar functionarii publici sa nu fie papagalii targului...