Dacă Opel va ieşi din probleme financiare cu care se confruntă, este posibil ca în viitor oficialii mărcii să ia în considerare şi un model de clasă superioară mai mare decât actualul Opel Insignia. Conform unor articole din presa germană, Opel ar fi lucrat la un asemenea model navă-admiral chiar înainte ca criza să lovească Europa în 2008.
Pe vremea când General Motors deţinea în portofoliu marca suedeză Saab, se pare că a înregistrat numele de model 9-8, ce ar fi trebuit să fie folosit pentru un sedan de clasă mare. Ar fi fost modelul de top Saab şi ar fi folosit aceiaşi platfomă Epsilon II mărită care este utilizată şi de modelul Cadillac XTS. Tot presa germană spune acum că Opel va împărţi această platformă cu Cadillac pentru un viitor model de top, la fel cum în acest moment platforma Epsilon II normală este împărţită de trei modele GM: Saab 9-5, Opel Insignia şi Buick Regal. Este posibil ca viitorul model de clasă mare Opel să poarte numele Omega, o denumire care nu a mai fost folosit de Opel din 2003.
Dacă acest proiect va vedea lumina zilei, cel mai probabil viitorul Opel Omega va fi oferit cu motorul V6 de 3.6 litri ce este folosit de modelul Cadillac XTS, dar pentru piaţa europeană vor fi adăugate şi motoare diesel. Este însă puţin probabil ca Opel să facă o prioritate din crearea unui model de clasă mare în actualul climat economic.
Via Motorauthority
@dan_grc, 9-5 actual face parte din segmentul lux, dar la clasa mediu-mare, tip E Klasee, A6 sau Seria 5. Un eventual 9-8 (sau 9-7, după cum fabulaseră cei de la Youngman) ar fi sărit direct în ograda lui S Klasse, A8 sau Seria 7.
Doamne, câte prostii a putut săvârşi GM în privinţa lui SAAB…Mai bine nu-şi vârau coada în bucătăria lui Saab-Scania în ’89. Sau americanii ar fi fost mai inspiraţi să fi renunţat la Opel când s-a ivit ocazia, dar…hm, treaba cu “prost, dar mult” (bănet), v-am zis-o de curând…Şi, totuşi, Chewoo urcă vertiginos actualmente pe scara evoluţiei comerciale (însă d.p.d.v. calitativ n-ar fi nici o şansă de revigorare…de exemplu, Lacetti sau Aveo sedan par doar nişte Dacii mai suple :)), aşa că ideea cu dispensarea de beleaua germană n-ar fi chiar inoportună, la o adică. Stupid people, de! Dacă ar fi investit cât şi cum trebuie în maşini superioare lui Opel precum SAAB, Pontiac sau Oldsmobile, colosul din Detroit nu s-ar fi confruntat astăzi cu pocinogul acesta de Opel contemporan, care nu împarte nimic glorios cu Opel-ul postbelic! Însă, după 83 de ani de coabitare, atât cu lumini, cât mai ales cu umbre, poate ar fi vremea nimerită pentru o schimbare radicală, dar şi pentru o reflecţie profundă: GM Europe a aplicat oare strategia justă defavorizând marca suedeză?
Da, @Omega, sunt doar zvonuri, deocamdată, dar eu cred că americanii şi-ar da singuri foc la valiză dacă ar poci asul lor din mânecă, Cadillac, încrucişându-l cu Opel...Sper să nu se dovedească iarăşi nişte dump-heads…
Sunt destule exemple de esecuri ale unor marci populare care s-au fript cu clasa mare: Renault (cu modelele 25, Safrane, Vel Satis si vad ca se incapataneaza in continuare cu Latitude), Peugeot (cu 605, care mi-a placut si cu 607, care nu mi-a placut), Citroen (cu CX, XM si acum cu C6 - astea toate mi s-au parut speciale, in sensul bun, dar n-as cumpara niciuna), Opel (cu Omega), VW (cu Phaeton, desi asta e o clasa mai sus), Ford (cu Scorpio), Lancia (cu Thema, Kappa, Thesis si iar Thema copie Chrysler 300). Deci ce rost are sa te bagi undeva unde stii sigur ca nu vei reusi??
Cadillac-ul sa-si vada de treaba lui si sa-si puna la punct o gama de modele cu care sa aiba curaj apoi sa se prezinte in Europa (ATS-ok, urmatorul CTS si XTS-ok).
Si ca tot vorbeam de desfiintari la articolul cu Leon (Seat trebuie suprimat din VAG, trebuie lasat sa moara) am si pt altii cateva idei de curatenie/lichidare a unor marci pe care le gasesc "in plus":
La GM, consolidarea Chevrolet si Cadillac si renuntarea la:
- Buick, o marca pe care doar chinezii "new money" o mai cer, in State nu o mai vrea nimeni
- GMC, unde toate utilitarele s-ar vinde la fel de bine cu sigla Chevrolet, asa cum sigla Mercedes apare pe toata gama cuprinsa intre Smart si Actros
- Opel, care tot pe minus este si merge din ce in ce mai prost. Concomitent, patrunderea mai puternica a Chevroletului in Europa. Excluzand perioada interbelica, in care Opel avea o imagine de marca buna, actualul Chevrolet este ceea ce ar trebui sa fie Opel, ceea ce era Opel pana de curand, adica in perioada in care inca mergea bine. Cand au inceput sa devina "luxosi" nu i-a mai cumparat nimeni.
La Fiat/Chrysler:
- Lancia, o marca ce nu-si mai gaseste locul si rostul pe piata, nu se mai vede pe nicaieri, nu o mai are nimeni pe short-list, paleta de modele este greu digerabila, design suferind, productie in picaj (sorry Delta Integrale)
- RAM, o marca de utilitare/SUV creata in pauza de cafea din plictiseala, cand aveau la dispozitie o super marca pe care o puteau folosi: Jeep
- Dodge: Viper s-ar vinde si sub brand Chrysler la fel de bine, cum s-a mai intamplat cu prima generatie. Un muscle car accesibil gen Challenger, idem. Restul de Dodge-uri: gogosi. In compensatie, as consolida bine Chrysler si Jeep pe de-o parte si Fiat si Alfa Romeo pe de alta parte.
La Ford:
- Lincoln, care se zbate ca pestele pe uscat dar oricat se agita tot nu ajunge spre apa. Ford, in schimb, (marca Ford) merge spre bine pe toate pietele unde este prezenta si lucreaza la consolidarea increderii in marca. E de apreciat efortul lor.
La PSA, care o duce rau de tot. In plus a si gasit cu cine sa se alieze, cu Opel: tusea si junghiul.
- gama DS: ce rost are? Zau ca nu-l vad...
- as limpezi bine de tot gama Citroen (acum doar canibalizeaza Peugeot-ul), care sa se axeze pe un model mic si accesibil urmas al lui 2CV si un model gen C6 vitrina tehnologica, care sa puna in valoare tehnologia suspensiilor Citroen.
La asiatici, poate alta data. Aici nu vad marci care sa fie "in plus". Multumiri celor care m-au urmarit.
Interesanta analiza, sunt de acord si eu ca anumite marci ar cam trebui sa traga pe dreapta, dar unele mai pot fi salvate, de ex :
Opel, care nu este mic, are o gama destul de maricica de modele si se vinde inca bine, ca merge pe pierdere este altceva, poate ca stie GM-ul mai bine dc are inca pierderi pt ca in ultimii ani chiar au vandut bine. Cu niste taieri in carne vie si renuntarea la unele modele, eu cred ca Opel poate supravietui.
PSA o duce rau de tot pt ca s-au axat exclusiv pe Europa, dar au destule fabrici si deci au de unde sa mai taie, au 5 unitati de productie in europa daca nu ma insel, daca raman cu maxim 3. Gama DS eu o vad destul de logica, adica nu mai mult nu mai putin decat zona premium si cel putin DS5 cred ca exact acolo este, acum ca e o conjunctura f dificila economic este altceva si e posibil sa renunte la DS-uri. Dar eu in acest grup vad mai bine pozitionat pe Citroen decat Peugeot, care in afara de clasa mica si compacta nu prea mai exista la modul serios, 508 nu este nici in clasa medie nici in mare si nu prea mai arata ca un Peugeot, cel putin la interior, in schimb C5 este altceva, problema la Citroen este la clasa mica si compacta, nu pt ca C3 si C4 nu sunt bune, chiar arata f bine si au materiale mai bune decat fratele Peugeot, dar sunt scumpe . Dar aceste 2 marci consider ca au potential si vor supravietui, au sanse mai mari decat Opel care depinde f mult de GM.
Lancia...din pacate nu mai exista decat cu modelul Delta si atat, cu modele de Chrysler si sigla de Lancia...aia nu mai e Lancia. Din pacate vad ca si la Alfa se preconizeaza o perioada destul de neagra, pana anul trecut se vorbea mai mult de un succesor pt 159, Giulia, in perioada 2012-2013, si acum nu se mai aude nimic, in clasa mare nu mai exista de ani buni, a mai ramas clasa mica cu Mito si compacta cu Giulietta, iar la medie cu frumoasa 159, care nu stiu ce vanzari mai face pt ca este depasita, dar si peste 10 ani tot frumoasa va ramane.
La americani nu ma bag pt ca nu stiu cat mai vand si cum stau unele marci, probabil ai dreptate cu Buick si Lincoln, totusi cu Dodge ar fi cam prea mult, cel putin ca nume.
La asiatici nu prea ai ce analiza sa faci, sud-coreene sunt doua, sunt pe val, iar japoneze Toyota sta f bine, Nissan si el destul de bine, Mazda cred ca binisor, cred ca Honda sta cel mai rau, nu cred ca vor mai rezista f mult singuri, de Suzuki habar n-am ce vand si ce nu
toti laudam marcile care merg pe profit dar ce ar mai fi industria auto fara marcile pe care le-ati enumerat mai sus?
am ajunge toti niste oi (nu ca nu suntem) cu niste cutii precum skoda rapid cu 4 suruburi un ecran touchscreen si un volan...unde mai pui ca maine poimaine se vor conduce si singure....
dincolo de vanzari, strategii de marketing si alte chestii disparitia unei marci e chestie de timp daca cineva doreste intr-adevar asta.
@ mtnsn, da, sunt de acord cu eliminarea unor mărci să le zicem prea adecvate “timpurilor” şi care nu (mai) impresionează cu nimic…Dar, totuşi, parcă Buick şi GMC înseamnă ceva istorie rezonantă…Fiecare se mândreşte cu câte 110 ani în spate! De exemplu, un model precum Buick Riviera generaţia ’87-’93 m-a lăsat cu gura căscată de mult timp…Un asemenea bord, conceput în cel mai frapant stil “aero”, îţi dă impresia că ai pătruns într-o carlingă autentică de avion (cred că cei de la SAAB au fost şocaţi atunci), deşi, paradoxal, maşina n-a rupt gura târgului la capitolul vânzări. Plus că era primul model din lume prevăzut cu touchscreen, o tehnologie foarte avansată pentru acea vreme. Sau vehiculele grele de la GMC (camioane şi autobuze) mi s-au părut întotdeauna foarte reuşite estetic, başca dotarea cu Diesel-uri puternice. Tâmpenia grangurilor GM s-a manifestat, în cazul Buick, prin întârzierea adaptării la exigenţele premium după 2000, pierzând oarecum trena lui Cadillac şi chiar şi a lui SAAB, dar corectându-se odată cu reevaluarea generală a cărei prioritizare a fost forţată de colapsul din 2009 (faza cu “plantarea” în China ţine tot de scopuri comerciale stringente, dar Buick-urile locale, din SUA, epatează acum prin bun gust şi rafinament, deci americanii de rând ar fi chiar idioţi să nu le cumpere…), iar în cazul GMC a reliefat interferenţa profesională cu Chevrolet-comerciale, ceea ce s-a petrecut mai demult, dar nu trebuia stricat rostul diviziei GMC…Aşa au rezultat de-a valma multe variante comune, departajate doar prin grilă şi siglă, de SUV-uri, camionete şi van-uri, iar lumea preferă Chevrolet în dauna lui GMC, pe aceleaşi segmente, din raţiuni de trend, imagine, sonoritate şi…obişnuinţă. Este logic să fie aşa.
Soluţii ipotetice: ori GMC ar trebui să se axeze din nou pe “grele”, la nivel competitiv, în patria unde camionul se bucură de reputaţie sfântă prin vocaţie, şi astfel să lase sectorul light/medium-duty lui Chevy, ori GMC să preia sarcina a tot ce înseamnă “comerciale” în cadrul GM şi astfel Chevy să se rezume la sedane, muscle- şi supercars. Totul poate fi realizabil, mai ales că ar fi penibil ca boşii din Renaissance Center să invoce lipsa fondurilor necesare pentru aceste posibile investiţii câştigătoare!
Pe de altă parte, tare mă tem însă că , dintr-un copac falnic ca odinioară, General Motors Corporation ar putea degenera treptat într-un buştean putred, care să cadă inevitabil la pământ, pradă uşoară pentru termite transoceanice care acum îşi fac simţită prezenţa pe tărâm yankeu în mod mai mult decât…vag :D Adică strălucirea “extra” care învăluie câteva maşini GM actuale s-ar putea să nu însemne decât liniştea dinaintea furtunii…Dar să nu mă mai dedau la profeţii amare, aşa am promis, nu? Una peste alta, Hitler este mort, dar spiritul său funest de a cuceri “spaţiu vital” a rămas valid şi s-a transmis unor urmaşi “nevinovaţi”, iar Dumnezeu S-a lepădat de SUA…Părerea mea!
@. : nu sunt de acord. Toate marcile care apartin de un concern mare sunt cutii aproape identice cu aceleasi 4 suruburi. Sa nu crezi ca Lancia Delta actuala difera cu ceva de Bravo. Vrei sa fii original si sa diferi de turma, conducand o masina cu "suflet": se poate, dar pt asta iti trebuie bani ca lumea. Gasesti un Wiesmann, un Morgan, un Bristol.
Lancia, Seat, Opel, Buick, Dodge sau PSA nu sunt masini facute cu sufletul. Doar marketing reambalat.
@Cuantic: ar fi intr-adevar o solutie care ar limpezi apele in State: Chevy sa nu se mai amestece peste gama GMC si sa produca doar "civile" iar GMC sa ramana pe "grele". Buick-ul, ca si alte marci care acum nu mai exista (Oldsmobile, Pontiac) au avut masini superbe odata, dar ce produce acum este doar badge engineering. Nu zic ca Insignia (Regal) nu este buna, dar s-o faca doar sub marca de baza (Chevrolet) si apoi s-o vanda global. Ce rost are sa o vanda sub 3 marci: Opel, Vauxhall, Buick?? Mai transparent e cum face Ford cu Mondeo/Fusion: are pe bot marca Ford orinde o vinde.
la unele pozitia la volan e foarte joasa si simti cum masina e facuta in jurul tau, si nu din prisma bordului orientat spre tine ci pur si simplu asta e senzatia, sunt foarte legate, nu zic si fiabile
la altele, cand te sui totul e moale, fin, elegant, rafinat, motorul nu se aude chiar daca e diesel si din nou ma simt nevoit sa explic ca nu e vorba ca e common-rail si de-asta....ci pentru ca particularitatile acelei marci sunt confort, silentiozitate maxima, rafinament...
altele te linistesc si te imbie sa mergi foarte incet chiar daca au sute de cp sub capota...
altele te fac sa le adori chiar daca sunt zgomotoase, nu au treaba cu ergonomia, nu totul functioneaza cum trebuie....dar pur si simplu o iubesti....
altele arata nemaipomenit....
si tot asa...
e vorba de identitatea marcii si de particularitatile ei....la masinile numite cutii ele nu exista, te urci, pornesti opresti...e ca o masina de spalat...iti faci treaba si atat....
cam la asta ma refeream... ca in rest stim si noi ca sunt aceleasi motoare, sasiuri la multe masini etc.