Cadillac va lansa în 2019 o gamă nouă de motoare diesel, cu patru și cu șase cilindri, anunță Johan de Nysschen, Președintele mărcii. Vestea este strâns legată de revenirea mărcii americane pe piața din Europa, de unde s-a retras pe fondul vânzărilor slabe și se va relansa abia în 2020. Noua gamă de motorizări diesel de la Cadillac, așteptată să fie oferită pe mai multe modele din ofertă, marchează o adaptare a companiei americane la cerințele europenilor, dar și un pas important pe piața din SUA pentru acest brand, care a avut câteva experimente cu modele diesel în anii '70 și '80 pe piața indigenă, care au eșuat din diferite cauze.
În lumina tehnologiilor actuale existente în industria auto pentru motorizările diesel, dar și în baza viitoarelor inovații, cei de la Cadillac sunt de părere că vor putea să ofere un portofoliu de propulsoare alimentate cu motorină care să fie acceptate și de clienții lor tradiționali. Mai mult decât atât, noile motoare diesel de la Cadillac ar trebui să-i aducă mărcii vânzările mult așteptate pe piața de pe Bătrânul Continent, locul unde puține mărci au îndrăznit să nu ofere prea multe diesel-uri în portofoliu.
Pe lângă diesel-urile cu patru și cu șase cilindri, Cadillac ar putea să urmeze și tendința globală de downsizing și să lanseze o motorizare cu trei cilindri în linie pentru modelele mai mici din oferta sa. Decizia ar duce la lansarea celui mai mic motor oferit vreodată de această marcă în istoria sa modernă, dar oficialii companiei au mărturisit în trecut că vor aborda această strategie doar dacă restricțiile globale de emisii îi vor constrânge în această situație. În ceea ce privește modelele hibride și mașinile electrice, reprezentanții Cadillac nu au venit cu declarații noi cu privire la planurile de viitor. Compania oferă câteva variante hibride pe piața din SUA ale unor modele din ofertă și are și un model hibrid în paralel, ELR, bazat pe platforma lui Chevrolet Volt, care nu s-a dovedit a fi un succes în materie de vânzări.Via Automotive News (înreg.) | Car&Driver
Mai întâi, gagiii din RC trebuie să se preocupe să-l facă pe Cadillac dezirabil la intensitatea la care este venerată Triada. În al doilea rând, locul motorinei este în rezervoarele vehiculelor grele. În al treilea rând, alăturarea cuvintelor "premium" şi "Diesel" mi se pare o blasfemie care perpetuează de prea multă vreme, plus că au dreptate şi cei care susţin că, din moment ce poţi să suporţi costul de achiziţie al unei limuzine, ar trebui să te descurci şi cu consumul de benzină şi celelalte cheltuieli inerente.
Mă rog, stimabilii din Detroit au dreptul să procedeze exact cum îi taie capul. Eu sunt un fan oarecare de care evident că nu vor ţine cont niciodată şi care habar n-are de "strategii eficiente de piaţă". Cine ştie? poate vor ajunge iarăşi în vârful piramidei şi, în paralel cu SRT-ul lui Chrysler, vor fi capabili să scoată modele cu 750-800 CP "din fabrică" sau chiar mai mult, care să le "dea peste bot" lui AMG, lui M şi lui quattro GmbH, dar cu siguranţă le va lipsi ceva fundamental, care le-ar fi conferit personalitate: strălucirea GM-ului clasic...
"Fumegi, nu fumegi, vremea trece".
Doar dacă nu cumva se gândesc și ei la un diesel hibrid.