General Motors vrea să facă din marca sa premium Cadillac o marcă globală. Pentru a reuși acest lucru, GM trebuie să introducă în gama Cadillac și modele pe placul europenilor. Noul CEO Cadillac, Johan de Nysschen a admis că marca Cadillac are nevoie de motoare diesel în gamă pentru a reuși pe alte piețe globale și în special în Europa.
"Cadillac își dorește să devină o marcă globală și mai puțin centrată pe piața nord-americană. Pentru a reuși acest lucru, motorizarea diesel este absolut necesară. Vom introduce un nou motor diesel dezvoltat special pentru Cadillac în 2019", a spus de Nysschen în cadrul unui interviu acordat publicației americane Car&Driver. Planul Cadillac include motorizări diesel cu patru și șase cilindri ce vor fi oferite inclusiv pe piața americană.
De asemenea, Cadillac plănuiește și un model sportiv, un posibil rival pentru Porsche 911, dar acest lucru nu se va întâmpla prea curând. Cel mai curând, Cadillac ar putea introduce un asemenea model în gama sa peste o decadă. "Dacă vom construi acest model, acest lucru se va întâmpla după 2020."Johan de Nysschen a mai dat de înțeles că Cadillac ar putea construi un SUV performant care să rivalizeze cu BMW X5 M.
Via carscoops, car&driver
@dan_grc
Dar nu-i o noutate. In Europa sau vandut Caldillacuri diesel, e adevarat, cu motoare de imprumut. Modelul BLS avea un motor de 1.9 de provenienta FIAT - OPEL. Vestea care ar putea sa-l faca si mai inexorabil pe inexorabil, consta poate in aceea ca, de data aceasta motorul ar putea fi dezvoltat intern, desi ma indoiesc sincer.
Momentan, eu raman la benzina doar pt ca nu-mi permit o electrica, dar supletea platformei tehnice a lui Tesla Model S m-a naucit pur si simplu. Imposibil sa n-o admiri, e o masina venita din viitor.
Nu-i inteleg pe GM. Cu tot stocul de cercetare pt hibride si electrice in spate, ei se gandesc la diesel...("pfff", ca sa citez din clasici).
Cat despre subiect, am prevazut mai demult (arhiva AM sta marturie!) ca va veni si vremea cand fosta marca de superlux Cadillac se va tavali in balta de motorina...Ma surprinde doar inversunarea americanilor de a "lua fata" Triadei si unde acest "miracol" ? tocmai pe taramul unde Reich-ul auto face legea: Europa!!! Culmea tampeniei este faptul absolut bizar ca pseudo-GM vrea sa doboare fiarele germane...imitandu-le intrutotul !? Sau poate ca "simptomul" corect este obsesie, cu valente de disperare...Evident ca anticipez un esec de proportii, adica un fiasco. La acelasi deznodamant va ajunge si "prima femeie CEO din istoria automobilului".
Nu pot sa ma abtin de la o imputare imperioasa, care ii vizeaza pe redactorii AM: cum adica "GM si marca sa premium, Cadillac" ? La prima vedere, asa ar parea, deoarece Oldsmobile a disparut, iar Buick a devenit o umbra palida, dar ma deranjeaza modul in care ati construit fraza, de parca ati aproba situatia de fapt, in sensul ca subliniati o normalitate sau sugerati un adevar indiscutabil. Mie, unul, nu mi se pare ca "noul Caddy" ar fi premium. In primul rand fiindca arhitectura, atat exterioara, cat si interioara, o calific drept...jalnica. Sinonima cu lipsa (hiperstandardizata) de imaginatie. In definitiv, o percep doar ca o rescriere neinspirata a stilului german.