Cadillac montează pe viitorul său sedan de lux o cameră care ia locul oglinzii retrovizoare clasice

de Mircea Meșter
Vineri, 19.12.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cadillac vrea să iasă în evidenţă în lupta dintre viitorul său CT6 şi S-Klasse sau Seria 7, astfel că inovează la nivel tehnologic. Iar display-ul care ia locul oglinzii centrale retrovizoare este doar una dintre noutăţi.

Cadillac a anunţat oficial că viitorul CT6, vârful de gamă al mărcii americane premium şi rival direct al lui trioului german S-Klasse, Seria 7 şi A8, va primi în dotarea de serie un ecran retrovizor care înlocuieşte clasica oglindă retrovizoare centrală. Display-ul va prelua imagini HD de la o cameră aflată în spatele maşinii şi le va transmite pe ecranul care oferă, spun cei de la Cadillac, o mulţime de avantaje în raport cu o oglindă clasică.

Conform oficialilor brandului de peste Ocean, raza de acţiune a camerei va oferi un câmp vizual de patru ori mai larg decât oglinzile clasice, vizibilitatea fiind asemănătoare cu cea oferită de un cabriolet cu plafonul coborât. De asemenea, unghiul nu va mai fi obturat de montanţi, scaune sau tetiere, aşa cum se întâmplă în orice maşină. Mai mult, unghiul mort este şi el eliminat astfel.

Evdient, cei de la Cadillac au rezolvat şi marea problemă a camerelor montate în spatele maşinii, murdărirea lentilei, prin aplicarea unui strat hidrofob care împiedică apa şi murdăria să se aşeze pe sticla specială care acoperă camera.

"Această nouă cameră reduce reflexiile neplăcute şi se ajustează mult mai repede la condiţiile de vizibilitate redusă de noapte, de exemplu. iar dacă cel de la volan nu este mulţumit de calitatea imaginii, poate opri transmisiunea video oricând printr-un buton aflat în spatele oglinzii, moment în care oglinda clasică îşi ia rolul în primire", spune Travis Hester, inginerul-şef al proiectului CT6.

Printre celelalte noutăţi tehnologice implementate pe Cadillac CT6 se vor număra un sistem audio Bose cu difuzoare înglobate inteligent în podeaua maşinii pentru o experienţă multi-dimensională perfectă şi un pachet multimedia şi de conectivitate dedicat scaunelor posterioare care se regăseşte în premieră absolută pe o maşină de serie.

via Automotive News (înreg.)

Comentarii (4)

  • inexorabil
    Mamă, ce mai “inovaţie” ! O grămadă de maşini actuale se laudă cu această banalitate – “camera marşarier” – păstrând oglinda retrovizoare la locul ei. Dar vin alde Barra & comp. cu “descoperirea epocală” de a scoate "retrovizoarea" pentru a miza pe avantajul (care o fi, concret??) ecranului alimentat de cameră. Fleoşc!

    Dar, mă rog, nu aceasta este problema, ci…CT6. Incredibil! Această obsesie MLC-istă de a contracara ofensiva Triadei devine grotescă…Deci să înţeleg că proiectul XTS s-a frânt cu brio? Păi XTS era destinat meciului de categoria “grea” cu S, 7 şi A8, parcă aşa se anunţase, nu? “Full-size luxury sedan”.

    Din “imaginile-spion” cu CT6, întrevăd un “grăsun”, o carcasă dezvoltată cu “steroizi”. Iar dacă interiorul (mai ales bordul) se va prezenta la fel de sărman (culmea ironiei: hiperstandardizat) ca în cazul lui XTS, atunci tot ce-i posibil să aruncaţi la coş şi acest plan, dragă Măriuca! În Europa vă veţi lovi de un zid de netrecut, pricepeţi odată! Nu mai risipiţi banii pe visuri deşarte!! Acceptaţi realitatea, nu încercaţi s-o fentaţi şi cu atât mai puţin s-o doborâţi!

    Vai de mămăliga voastră: din liberă iniţiativă nu puteţi să întreprindeţi nimic în acest secol; mereu trebuie să vă împingă de la spate o situaţie stringentă sau alta, astfel încât n-aveţi de ales decât să imitaţi ceea ce vi se pare că este “pe val”, adică promiţător, “cu potenţial comercial” (de fapt, să maimuţăriţi, fiindcă bagajul voastru intelectual este înţepenit precar!), ca să nu rămâneţi “de căruţă” (ceea ce vă provoacă panică autentică, pe care degeaba vă străduiţi s-o camuflaţi; dovada care vă trădează limpede starea psihică impacientată rezultă tocmai din…aspectul şi calitatea produselor pe care le lansaţi cu sens de “replică”), dar oho! evident că nu acesta este spiritul clasic al lui GM, care nu numai că a dominat industria auto mondială decenii la rând, dar a şi călăuzit-o prin multe inovaţii şi reguli, majoritatea capitale, a căror lipsă sau omitere este de neconceput astăzi!

    Cum am subliniat deunăzi, până la urmă veţi ridica ştacheta lui Caddy, ca să joace acolo unde îi este locul menit, adică în “liga selectă” coordonată de Bentley şi RR. Explozia dorinţelor populare din China vă va sili să recurgeţi la acest gest firesc şi…involuntar, nu contează când anume. Noroc că eu mă bucur de o răbdare nativă şi infinită…Însă timpul ar trebui să însemne un sfetnic bun pentru voi, nu pentru fani.
    4 1
  • Ivanoff
    @Inexorabil, ai perfecta dreptate . Din pacate Cadillac joaca prost in Europa, cu toate ca turuie pe jos cu rahateii precum Bhemve, Haudi si Marsadas la capitolul fiabilitate . Uite la Lexus, si-au ales un design revolutionar care cu greu poate fi depasit de oricine. Bafta ! Un an nou fericit si multa odihna de Sfintele sarbatori !
    3 10
  • inexorabil
    Mulţumesc la fel! Dar, te rog, renunţă la puzderia ta de identităţi şi rămâi doar…Mafia. În primul rând, loghează-te, apoi nu te mai “război” cu nimeni de pe AM sau de pe alte site-uri şi temperează-ţi (nu zic s-o înăbuşi) aversiunea prea îndârjită faţă de “ghermane”. Ştii de ce? Fiindcă masa de seară este de preferat s-o laşi duşmanului. Poate nu mă crezi, dar, în mod intenţionat, eu am cochetat cu creaţii ale lui VAG (acelea mai deosebite, nu “pleava”) mai abitir decât cu cele ale lui GM! Numai cu ajutorul comparaţiei ajungi să înţelegi care sunt punctele slabe ale producătorului pe care îl iubeşti (să nu ne ferim de cuvinte expresive).

    Ce zici, vrei să-mi satisfaci aceste hatâruri?

    Asumă-ţi răspunderea în mod nemijlocit, clar, personal! Uită-te la mine: uneori mă flatează “plusurile”, alteori nu-mi mai zăresc textele la orizont, fiind “îngropate” în “minusuri”. Nu comentez dacă le merit sau nu. Asta-i viaţa! Una peste alta, sunt eu, inexorabil; altul mai bun n-a turnat mama şi nici supus la “tuning” nu pot fi schimbat.

    Fă-o pentru propria ta persoană, în definitiv. Dacă te vei “naşte din nou”, să nu te temi că vei fi muştruluit în continuare! Dacă tu vei începe să te comporţi exemplar, aş vrea să-l văd pe acela care ar cuteza să-ţi reproşeze metehnele trecutului. Îl mănânc cu fulgi cu tot, de n-o să-i mai ardă de Automarket câte zile o avea! De fapt, morala creştină afirmă limpede că, dacă cineva se pocăieşte, dar tu continui sau te apuci să-i scoţi ochii pentru faptele de dinainte, atunci iad scrie pe tine!

    Recâştigă-te pe tine însuţi - doar asta contează! Vezi, mi-am călcat pe inimă şi mi-am anulat hotărârea de a nu-ţi mai arăta niciodată bunăvoinţă. Să ştii că nu pentru oricine sunt dispus la o asemenea atitudine…

    Aşadar, nu mă dezamăgi!
    4 0
  • inexorabil
    Ca să isprăvesc subiectul: dacă locatarii din RC chiar au de gând să obţină profit de pe urma lui Cadillac, riscând taman în Europa, atunci soluţia ar fi foarte simplă, numai că dumnealor efectiv n-o văd ACUM: să reintegreze Caddy în clasa superlux, indiferent câte investiţii şi eforturi ar necesita un asemenea obiectiv pretenţios, astfel încât să provoace la întrecere consacratele RR şi Bentley, la un nivel de calitate cel puţin comparabil sau chiar mai înalt, dar – atenţie! urmează partea interesantă – preţurile de vânzare propuse de Caddy să fie musai mai scăzute decât cele ale concurenţei!!! Evident, în atare condiţii, profitul net per unitate n-ar fi deloc grozav, dar efectul psihologic de masă ar fi devastator tocmai datorită preţurilor atractive, ceea ce ar duce automat la înmulţirea cererilor, implicit la intensificarea vânzărilor, deşi, în final, profitul total tot n-ar fi impresionant, conform aşteptărilor. Totuşi, ar fi un plus muncit, meritat, dublat de respect, ingredientul-minune care s-a “pierdut pe drum” (-ul globalizării) şi pe care cică doar “japii” îl mai oferă (dar mă îndoiesc că absolut toate firmele lor mor de grija clienţilor şi nu caută decât satisfacţia lor vădită). Şi, dacă tot am pomenit de reluarea menirii tradiţionale, ar fi un gest şi firesc, şi de bonton (în speranţa că mai există pe Glob o aristocraţie elevată, cu scrupule, cumpătată, de bun gust şi rafinament, nu doar gloate de parveniţi inculţi, parşivi, grobieni, ridicoli şi nesăţioşi), ca americanii să reabiliteze caroseriile de tip Brougham pentru Cadillac, exact în formele originale, pe care să “implementeze”, desigur, gadget-urile actuale.

    Poate cineva să garanteze că ideea mea ar fi falimentară “din faşă” ? Sunt sigur că s-ar găsi destui sceptici care să mă mustre fără menajamente: “Măi, nene, dacă te-ar avea pe tine CEO, GM s-ar prăbuşi în hău încă din prima zi în care te-ai instala în funcţie, fiindcă habar n-ai ce înseamnă rentabilitatea!”.

    Credeţi că n-ar avea cine să cumpere limuzine Cadillac? Păi de ce să dai o juma’ de million de euro pe un Rolls Royce “full option”, când te poţi mulţumi cu un Caddy complet, să zicem de 300.000 de euro, ba încă să-ţi mai rămână şi de un Porsche 991 Turbo. Aşa însă, dacă tu, GM, te ambiţionezi prosteşte să te înţepeneşti în şablonul “scoatem posibili rivali pentru Triadă” (culmea tupeului inconştient – inclusiv pe latura pe care “duduie” Triada: Diesel), atunci, mai mult ca sigur, te vei alege cu praful de pe tobă, fiindcă zarurile au fost deja aruncate atât la categoria lux-sport (reprezentant autoritar la scară mondială: BMW), cât şi la lux “pentru tot omul” (cu iz de motorină – etalonul este TDI). Altfel spus, ce rost ar avea să-ţi faci loc cu coatele pentru a pătrunde în acele segmente în privinţa cărora piaţa este suprasaturată?

    În concluzie, din lacul pe malul căruia există puzderie de pescari nu te amăgi că-ţi vei umple plasele cu peşte, mai ales dacă aceştia sunt mai experimentaţi decât tine…

    Un Crăciun luminat şi cumpătat pentru toţi redactorii şi utilizatorii AM! Un An Nou rodnic, plin de înţelepciune şi dragoste!
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru