Cadillac ELR, hibridul plug-in inspirat de conceptul Converj, va debuta în producţia de serie la finele anului viitor. Modelul va avea o configuraţie cu tracţiune faţă, preluată odată cu platforma de la Chevrolet Volt. Deşi sunt şanse ca motorul cu ardere internă să fie schimbat faţă de ceea ce ne oferă Chevrolet Volt, cei de la Cadillac nu au dat detalii în acest sens, preferând să nu prezinte prea multe detalii privind trenul de propulsie. După cum a clarificat David Cadwell, purtătorul de cuvânt al celor de la Cadillac, modelul ELR va avea tracţiune faţă datorită eficienţei oferite de această configuraţie de propulsie.
"Converj este o extensie logică a planului nostru de a reinventa automobilul. Arată clar cum ar putea să arate un vehicul electric şi indică faptul că toţi clienţii industriei de lux globale pot să dispună de o maşină care leagă designul puternic de propulsia electrică" a declarat Bob Lutz, vicepreşedintele GM la vremea respectivă, în cadrul conferintei de presă de la Salonul Auto de Detroit din 2009.
Cadillac Converj, coupe-ul hibrid al americanilor, era echipat cu un motor electric de 370 Nm care îl putea propulsa până la 160 km/h. Iniţial, versiunea de serie a lui Converj a fost anulată, ca apoi să fie confirmată din nou pentru producţie. Analiştii din industrie au discutat aceste schimbări la momentul respectiv, justificând indecizia pe fondul situaţiei economice dificile prin care trecuse corporaţia americană.Via Carscoop
Iar faptul ca acest Cadillac va folosi platforma tehnica a lui Volt (varful tehnologic al GM dpmdv) este o garantie ca va fi pregatit pt viitor. Ii doresc succes comercial, deoarece are toate atuurile: tehnica, design, imagine de marca.
Daca i-ar mari putin autonomia in modul electric cred ca tot mai multa lume va inclina spre hibride sau full electrice.
@zarnasteanu
Nu sunt chiar mofturi cu tractiunea fata/spate, pai asa si dorinta ca o electrica sa arate bine e tot un moft, si ca simpatizezi cu anumite marci si cu altele e tot un moft, toate sunt masini si restul conteaza prea putin. Aici nu prea ai dreptate.
@zarnesteanu, lucrurile nu sunt atat de simple cum ti se par tie la prima vedere; aici vorbim de chestiuni sensibile, de suflet......De "adaptat vremurilor" sa se adapteze cine are chef si mizeaza mai putin pe scrupule, OK? Poate ma consideri vreun retro-perimat sau sociopat, dar nu ma deranjeaza, stiu ce sunt si ce trebuie sa fac......
Ce am vrut sa spun este ca la o masina mica, in unele cazuri chiar si medie, cea mai potrivita mi se pare totusi tractiunea pe fata. Chiar daca te limiteaza cumva la nr ce cai putere pe care poti sa-i pui pe masina.
BMW ca si Mercedes au fost traditionali cu tractiunea pe spate datorita segmentului de piata in care jucau. Dinamica pietei in ziua de astazi nu mai da voie sa te axezi pe un singur domeniu. Sunt venituri enorme care pot fi pierdute daca nu activezi intr-un segment sau altul. Clasa compacta, SUV sau nise specializate. Din cauza asta cele doua firme au trebuit sa se adapteze sau daca nu, pe termen lung sa se condamne la stagnare sau disparitie. Daca taiota, honda, nissan samd isi baga nasul in segmentul lor, de ce sa nu ia si ele din clientii cu venituri mai mici.
Populatia creste in fiecare minut si copii odata ajunsi la maturitate au gusturi tot mai diversificate. De ce sa nu le ofere ceea ce vor?
PS. Am inceput sa scriu honda, nissan samd fara sa le "stalcesc" sa nu mai atrag supararea tovarasului calingura. :) Mai mult de atat deocamdata nu pot sa fac.
Faptul ca se adapteaza si ca dinamica pietei presupune sa te misti repede pe anumite segmente, altfel dispari, este o realitate, nimeni nu contesta asta, e clar ca nimeni nu poate supravietui doar cu cateva modele, doar daca nu are in spate un mare concern, dar si acolo se impune de la "centru" sa cresti, eu ma refeream ca-n unele cazuri parca se grabesc , adica ex Cadillac, face parte din GM, nu ca gasesc circumstante atenuante la Bmw ca nu fac parte dintr-un mare concern, dar asa mare economie obtin daca fac un model mai mic electric sau hibrid cu tractiune spate sau integrala macar? Adica e singura lor marca de lux, nu au mai multe, nu au suficiente marci si modele cu tractiune fata? Zic eu ca puteau sa evite asta, nu ca e o tragedie.
Sa vedem ce ne rezerva viitorul. Parerea mea este ca si pentru o marca de lux e ok sa fie cu tractiune pe fata atata timp cat confortul nu e sacrificat, automobil este de dimensiuni reduse si pretul pentru electrice/hibride e unul decent.
Oricum de abia astept sa vad acest model pe strazi ca e altceva decat doar poze.