Salonul Auto de la Detroit va marca revenirea Cadillac în segmentul sedanurilor mari de performanță, acolo unde activează deja cu succes BMW M5 și Mercedes E63 AMG. Replica americanilor, Cadillac CTS-V, a fost dezvăluită deja oficial și urmează să își facă public apariția luna viitoare.
Infuzie estetică de sportivitate
Modelul beneficiază de o serie de modificări estetice importante, menite să amplifice agresivitatea și să sugereze ceea ce se ascunde sub capotă. Partea frontală a devenit mai agresivă, cu o grilă complet nouă, cu prize de aer mai mari, cu o extensie pentru bara față și cu lumini LED diurne.
Kitul aerodinamic include și ventilație pentru capotă, bosaje mai largi, praguri laterale noi, un eleron posterior, patru țevi de evacuare și jante de 19 inch din aluminiu, încălțate cu pneuri Michelin Pilot Super Sport.
Pentru cei care vor mai mult de atât, există și un alt kit estetic, botezat Carbon Fiber și oferit, după cum o sugerează și numele, cu accesorii mai agresive realizate din fibră de carbon.Instrumentar de bord digital
Pentru interior, americanii au ales să sugereze spiritul sportiv cu o piele specială, foarte fină, cu scaune sport, cu inserții din fibră de carbon, cu un instrumentar de bord de 12.3 inch și cu un sistem care înregistrează parametrii sportivi ai mașinii: Performance Data Recorder. Echiparea generoasă mai include și sistemul multimedia CUE, dar și un sistem audio performant de la Bose.
Motor de 640 de cai putere
Ajungem și la ce interesează mai mult în cazul unei asemenea mașini: resursele. Sub capota noii generații CTS-V, Cadillac a instalat un motor V8 supraalimentat, capabil să producă 640 de cai putere și 855 de Nm. Este cu mult peste ce oferă BMW M5 și Mercedes E63 AMG, motiv pentru care și sprintul de la 0 la aproape 100 de km/h se face în 3.7 secunde.Ajutat de o transmisie automată cu opt rapoarte, motorul V8 beneficiază și de launch-control pentru a putea așeza eficient cei 855 de Nm pe asfalt. Viteza maximă se oprește la 322 de km/h.
Pentru a putea face față bagajului de putere impresionant, noul Cadillac CTS-V a primit o caroserie rigidizată cu 25%, prin adăugarea unor componente noi. Nu lipsesc suspensia sport, o direcție îmbunătățită, un diferențial spate electronic cu alunecare limitată și un sistem Magnetic Ride Control, capabil să ajusteze ținuta de drum în timp real, în funcție de condiția asfaltului. Pentru a putea opri sedanul, Cadillac folosește un set de frâne Brembo.
Noul Cadillac CTS-V este așteptat să își facă apariția pe piață în vara lui 2015.
Singurul concurent serios pentru cts-v este tot un american,Charger Hellcat (707cp).
Îmi urăsc propria intuiţie, fiindcă mi se pare foarte previzibilă şi…obositoare.
La drept vorbind, cine din rromanika ar fi dispus să suporte cheltuielile exorbitante pe care le-ar pricinui CTS-V? Şi – vorba aceea – “pe care străzi de la noi să-l bagi?”…cu acceleraţia lui de supercar. Dacă nu eşti un şofer iscusit, te vei trezi cu acest monstru în (Cadil) lac.
În concluzie, nu sunt impresionat! La cât am repetat, cunoaşteţi pe de rost ce vreau eu de la Caddy. Dacă această ideologie “high-performance” ar viza…Buick, tot nu m-aş înfoia ca un curcan, deoarece aş fi perfect conştient cărei "categorii sociale" ar fi destinat. Prefer parametrii sportivi...decenţi. Întotdeauna trebuie impuse nişte limite, indiferent în ce latură existenţială – “Tot ce este exagerat devine insignifiant” (Talleyrand).
Este foarte aproape ca si performante de E63 AMG S Model. Cred ca doar tractiunea pe spate il face mai lent ca Mercedes-ul.
@inexorabil, daca te consoleaza cu ceva, gandeste-te ca si Mercedes are S63 care in teorie nu prea are sens, dar totusi se vinde destul incat sa-i justifice productia, generatii de-a randul. Nu mai vorbim de BMW si Audi,
Eu personal cred ca nu va urma exemplul Cadillac sa se ajunga la aproape 650 CP
Pana acum Cadillac nu prea i-a facut pe cei de la BMW si Mercedes sa tremure. Sper sa o faca acum. Spectacolul ar fi... placut. :)
Daca masina va fi o reusita, si etalonul actual va avea imaginea afectata, o sa castige toata lumea - este cazul ca si nemtii sa mai primeasca cate un șut in 0o ... ca li se cam urca la cap ca-s buni si incep sa uite ca trebuie sa faca o masina nu un profit cu orice pret.
Noul CTS-V arată agresiv, foarte performant, dar prea mare puterea:). Totuși timpul de 3.7 secunde cred ca va fi batut, ma gândesc ca anul acesta a aparut o versiune specială M5 de 600 de cai care scoate 3.9, versiune dedicată împlinirii a 30 de ani de M5, deci pe viitor nu cred ca e nevoie de peste 600 de cai, cură de slăbire. Decât !
Domnilor redactori, oferiţi cititorilor “mură în gură” (nu glumesc!), că poate unii se limitează la informaţiile servite de voi, fără a se obosi să-şi suplimenteze bagajul de cunoştinţe în alte zări. Nu mă siliţi să mă desprind de acest grup de cititori exclusivişti…
“Cilindree cmc 6.2”…AM, ce-i cu voi?? Reveniţi-vă!
Same, dacă tu consideri că supercharged şi supraalimentat sunt sinonime, atunci te voi întreba direct: te prefaci, ca şi mine, că exact asta crezi, nu?
Apropo, un 4.5 V8 bi-turbo ar fi fost mai apropiat de tipicul german…
ok, cifre impresionante, dar stie sa ia virajele?