Cadillac ATS Coupe - cel mai nou rival pentru BMW Seria 4 şi Audi A5

de Bogdan Mirică
Marti, 14.01.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cadillac ATS Coupe este cel mai nou rival pentru BMW Seria 4 şi Audi A5. Modelul a fost dezvăluit oficial la Detroit şi soseşte în vară.

Cadillac a dezvăluit în cadrul Salonului Auto de la Detroit prima variantă de caroserie a modelului de clasă medie ATS. Extensia gamei se face cu noul ATS Coupe, rival pentru BMW Seria 4, Mercedes C-Klasse Coupe, Audi A5 şi chiar pentru noul Lexus RC, dezvăluit în toamna anului trecut la Frankfurt.

Lexus RC - imagini oficiale cu rivalul lui BMW Seria 4

Cu un ampatament similar sedanului, măsurat la 2775 mm, ATS Coupe propune o siluetă ceva mai alungită, portiere noi, un acoperiş distinct, aripi spate înlocuite şi un portbagaj redesenat. Partea forntală a primit un spoiler nou şi o grilă revizuită, în mijlocul căreia stă prins noul logo al companiei. Un logo pe care cei de la Cadillac ni-l oferă în premieră, odată cu debutul lui ATS Coupe.

Sistem audio care redă sunetele motorului

Esential 272 de cai putere oferă motorul entry-level instalat pe Cadillac ATS Coupe.
400 de Nm garantează motorul supraalimentat de 2.0 litri.
5.6 secunde este estimarea pentru sprintul de la 0 la 100 de km/h în cazul lui Cadillac ATS Coupe 2.0 Turbo.
Interiorul va oferi elemente premium noi, cum ar fi tapiţerie din piele fină, cusături decorative, inserţii de aluminiu şi lemn, precum şi fibră de carbon. Toate în funcţie de opţiunea clienţilor.
Pentru melomani, Cadillac a instalat şi un sistem audio dezvoltat împreună cu Bose, capabil să redea mai multe sunete de motor prin intermediul celor 12 difuzoare pentru a „da o nouă dimensiune experienţei la volan”.

Planşa de bord poate fi decorată cu un ecran de 8 inch, dedicat sistemului multimedia CUE, disponibil alături de un hotspot Wi-Fi, navigaţie şi alte funcţii de ultimă generaţie. Şi lista de echipamente de siguranţă este una generoasă, incluzând Forward Collision Alert, Lane Departure Warning, Lane Keep Assist şi Adaptive Cruise Control.

Distribuţie egală a masei: 50/50

Sub capotă vor fi disponibile două motoare pe benzină, ambele extrem de potente. Primul este un propulsor de 2.0 litri, supraalimentat, dispus să livreze 272 de cai putere şi 400 de Nm. Suficient pentru a putea sprinta de la 0 la 100 de km/h în aproximativ 5.6 secunde. Pentru cei cu pretenţii mai mari la acest capitol, Cadillac pune la dispoziţie şi un V6 de 3.6 litri, capabil să livreze 326 de cai putere şi 373 de Nm. Clienţii primesc în standard o cutie automată cu şase rapoarte, dar pot opta şi pentru una manuală în cazul versiunii entry-level.

Urmareste Automarket
Pentru a aşeza cât mai bine performanţele celor două motoare pe şosea, Cadillac a reuşit o distrubuţie aproape perfectă pe ambele axe, 50/50, şi a echipat maşina cu frâne Brembo şi panouri aerodinamice sub caroserie.
Opţional, clienţii pot comanda şi o suspensie ajustabilă, Magnetic Ride Control, un diferenţial cu alunecare limitată şi chiar un sistem de răcire performant.

Noul Cadillac ATS Coupe va fi lansat în vara acestui an, preţurile sale şi disponibilitatea pentru piaţa din Europa fiind încă învăluite în mister.

Cadillac ATS Coupe 2.0 turbo vs. CONCURENŢA DIRECTĂ

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CUPLU
MOTOR (NM)
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Cadillac ATS Coupe
2.0 turbo
272 400 5.6 n/a
BMW Seria 4
2.0i xDrive
245 350 5.8 46.128
Audi A5 facelift
3.0 TFSI quattro S-Tronic
272 400 5.8 53.859
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Comentarii (14)

  • Asta e tare...americanii au cel mai mic motor (2000 cm3) fata de concurenta :))
    27 3
  • Nici o sansa in fata seriei 4. Si cu A5 o sa le fie greu. Mie imi place masina oricum. Sa vedem si ce pret va avea....daca o sa coste cu 5000 de euro mai putin, atunci poate merita compromisul. Altfel NU !
    10 28
  • mihnea
    Asa e, nu merita..doar daca ar costa cam cat o solenza, ar merita. Eu zic sa ne luam toti masini de valutisi/patroni de saormerie gen seria 4/a5, ca suntem rafinati si nu putem merge decat cu masini germane, diesel, sa consume putin.
    19 10
  • La fel si eu cred ca nici macar o sansa in fata seriei 4 dizel si xdraiv , adica are motor turbo mai bun e nemtesc chiar daca platesti mai mult la impozit. Si cu A5 o sa le fie greu, eu cred ca si cu 2.0 TEDEI de pe Passat le va fi foarte greu. Sa vedem si ce pret va avea....daca o sa coste un Passat cu FORMOUSAN, atunci poate merita compromisul. Altfel NU ! Adica TEDEI-ul cu FORMOUSAN e mai rentabil. Parerea mea, asta pt cunoscatori.....
    13 15
  • E un coupe premium in toata regula,frumos si elegant.
    Am vazut tabelul de mai sus si am ramas uimit,ATS are cel mai mic motor si este si cel mai rapid.Si fratele mai mare CTS e superior concurentei la multe aspecte.
    Se pare ca marca americana Cadillac a cam depasit ''triada'',fara suparare,stiu ca sunt multi ''cunoscatori'' mioritici care nu inghit marcile americane.
    Pace!
    17 5
  • Ok...vanzarile vor confirma ce am spus eu (ma refer in Europa). Nu cred ca vor fura macar 5 % din clientii lui A5 si seria 4.
    8 10
  • Seria 4 (428i) are motor tot de 2.0l.
    13 1
  • inexorabil
    Excelentă maşină (mi-a plăcut evaluarea lui @fox), dar cu amendamentul că pâinea care ar fi trebuit - teoretic - să fie a lui Buick o mănâncă acum Cadillac...Astfel, sensurile fireşti ale ambelor mărci au fost denaturate/deturnate. Mai bine ar fi fost modificat un Verano, care este tot un "luxury compact sedan" şi poate tolera foarte bine un motor turbo de 2L (n-are importanţă că platforma lui Verano diferă de cea a lui ATS). Dar nu se vrea, pur şi simplu nu se vrea nici să fie potenţat, nici să fie promovat, la nivel global, statutul premium incontestabil al mărcii fondatoare GM! Vedeţi altfel adevărul?? Sau oi fi eu prea obsedat de emblema Trishield?...Oricum, lucrurile par departe de a suferi vreo variaţie care să mă determine să tresar, ceea ce va înrădăcina şi mai profund principiul care defineşte arealul valah: "Las-o-aşa, că merge-aşa, ne-am obişnuit cu ea!"...Deci, în mod clar, acest "balcanism" face ravagii şi în alte părţi, din afara spaţiului predestinat.
    4 3
  • atata vreme cat masina n-o cumparam noi ci piticul, e foarte greu sa furi ceva de la triada si asta indiferent de specificatiile afisate, intotdeauna piticul va avea grija sa gaseasca contraargumente.
    1 3
  • frumoasa
    4 0
  • @hahahaha
    Mai baieti,voi nu intelegeti ca degeaba are motorul de Cadillac performante,ca va ceda mult mai repede in timp decat cel de Audi si mai ales fata de Bmw.
    1 1
  • maserati
    Ca si tinuta de drum,care e cea mai importanta,Bmw si Audi sunt mult peste Cadillac.Si interiorul e urat la Cadillac specific grosolan cu iz american.
    1 1
  • Doar in mintea voastra. Infectați de bemve și audi.
    Asta e parerea voastra subiectiva. Continuați sa o susțineți. Nu schimbați nimic.
    0 1
  • @Blower0
    Sunt sigur ca mintea ta e infectata de Taiota,asa ca nu jigni fara argumente.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru