Șefii Cadillac se gândesc la diverse modalități prin care brandul american să fie revitalizat nu doar în Statele Unite, ci și în restul regiunilor.
Președintele Johan de Nysschen a vorbit despre procesul de transformare radicală a constructorului, astfel încât Cadillac să devină unul dintre jucătorii de luat în calcul în industria auto. Proiectul este însă unul pe termen lung și foarte lung, cu orizontul 2035.
Totuși, americanii au și planuri pentru viitorul mai puțin îndepărtat și se gândesc la moduri în care să atace piața europeană în următorii ani.
Cadillac vrea să lanseze în Europa mai multe modele electrice, fără să specifice când se va întâmpla acest lucru.
“Dacă vrem să mergem în Europa, trebuie să ne asigurăm că avem produsele potrivite. Strategia va include modele electrice, fără diesel. Va fi o bătălie dură și trebuie să ne pregătim,” a declarat Johan de Nysschen.
Anul trecut, Cadillac a avut vânzări globale de circa 356.000 de unități, cu 16% mai mari decât în 2016.
Însă, dacă ne uităm pe statistici, lucrurile nu stau prea bine pentru americani. Cea mai bună performanță a a fost atinsă în urmă cu 40 de ani, respectiv 360.000 de mașini vândute.China a fost cea mai importantă piață în 2017 pentru vânzările Cadillac, cu o creștere de 51%. În schimb, livrările din SUA au scăzut cu 8%, la circa 156.000 de unități.
Via Autonews
Aceste 3 marci americane sunt obosite, de conceptii invechite, care pe vremuri au insemnat ceva (dar epocile alea au apus demult, hai sa deschidem ochii in prezent), acum doar toaca degeaba bugete si mai misca cat de cat in China si putin in SUA/Canada din inertia bosorogilor melancolici, gen Inexo, ca doar aia se mai uita la ele. Au incercat ei sa atraga cumparatori mai tineri cu Cadillac, facandu-le mai sportive, insa nu prea le-a iesit manevra, ca inca mai exista BMW si Infiniti pe acolo.
Imaginea pe piata in State a celor 3 e praf, mult sub Tesla, Lexus, Infiniti, trio-ul german + Porsche, Acura si Volvo, nu neaparat in ordinea asta. Iar sa vina in Europa....nu stiu ce sa zic, ar avea vreo sansa doar daca se reinventeaza si mizeaza exclusiv pe electric, lux si calitate serioasa, nu chedere de autobuz cum faceau pana mai recent si interioare cu ebonita aia a lor gri ordinara care o pun si pe utilitare.
Ce ebonita visezi baiatule??!! Tu ai privit cu atentie interioarele din Navigator si Escalade?? Sunt la acelasi nivel sau chiar mai sus decat modelele europene. Tu traiesti in trecut....
Da, este drept că, ȋn zilele noastre, Buick nu mai ȋmpărtășește personalitatea de altădată (și cum altfel, din moment ce realitatea economică – deci nu neapărat GM! – ȋl silește să accepte “corporate engines” și “badge engineering”), dar să se hazardeze un neica x să emită “axiome” negative despre…cea mai fiabilă marcă americană din prezent (iar Opel…cel mai fiabil dintre ghermancele ultimilor ani) ȋnseamnă un gest cel puțin bizar…
Cadillac, chiar și așa “germanizat” cum a vrut el ȋnsuși să devină, călcându-și ȋn picioare propria-i tradiție (de ce? – nu-mi pot explica, deoarece n-am nici cea mai vagă idee despre resorturile gândirii manageriale tipice GM-ului…o enigmă din anii ’70 ȋncoace), reprezintă un adversar redutabil pentru sedanurile de ȋnaltă performanță ale Triadei. Dar nu-mi dau seama dacă RenCen a ȋnvățat lecția drastică a tentativelor ridicole de “conversie europeană” numite BLS și Catera. Mai mult ca sigur, “americanele” (inclusiv cele de lux) vor sugera mereu doar o prezență de senzație, de culoare, pentru percepția europenilor (precizez: mă refer la aceia dintre ei care ȋnțeleg chintesența). Ȋn schimb, “a te arunca ȋn mulțime” din postura de aceeași Mărie, dar cu altă pălărie (gen Cadillac ȋn haine de Opel/Saab sau Chrysler “rebranduit” ca Lancia), te condamnă, inevitabil, nu numai la eșec, ci și la…oprobriu. Un alt fiasco, de data asta de proporții globale – DaimlerChrysler – s-a produs tot din cauza unei dorințe nechibzuite de “simbioză” a diferențelor culturale flagrante, ireconciliabile. Acum ȋnsă asemenea obstacole par a fi mai ușor de abordat/depășit, deoarece nimeni nu mai admite riscul de dragul experimentului “promițător” – acum “idealul comun” (precum “electricele” și “autonomele”) netezește orice drum, oricât de dificil teoretic.
Așadar, ca să “acroșez” subiectul, Cadillac poate explora cu curaj piața europeană (oricum nu mă interesează altceva ȋn afară de motoare poluante…vianu, sic!), dar entuziasmul afișat eu, unul, ȋl calific drept pueril; nu le-ar strica yankeilor un minim grad de realism și de pragmatism (având ca model recenta convenție Daimler-BMW), mai ales că propteaua Opel/Saab nu mai poate fi folosită…
PS. Salutările mele cordiale pentru Arogantul.
PPS. Joacă-te cu cuvintele, Vienezule. Cândva vei auzi (nici nu mă ȋndoiesc ȋn acest sens) : “Stop joc!”. Crezi că ȋn fața mea vei da socoteală pentru tot ce scoți pe trompă după ce ȋți anesteziezi conștiința? Nicidecum, fiindcă nu eu am creat Universul și nu eu ți-am dat suflare de viață…
buahahaha....
Din păcate, așa cum se ȋntâmplă, de obicei, cu orice minune umană, “refresh”-ul (care se aplică mai mult de dragul de a evolua – chiar și când n-ar fi nevoie – sau de a auzi aprecieri cum că evoluezi) din 2015 și apoi noua generație a Navigatorului nu mai exercită aceeași putere de hipnotizare asupra mea, dar evident că libertatea de opțiune a producătorului nu poate fi contestată și nici nu eclipsează meritele sale pe fir istoric. De altfel, iubirea și drama se ȋmpletesc ȋntr-o epopee a relevanței.
https://www.youtube.com/watch?v=0WlghEzeb9U
https://www.youtube.com/watch?v=2Q8oPartKa4