Cădere liberă: producţia şi exporturile de maşini ale României au scăzut în primele 4 luni ale anului

de Daniel Popescu
Joi, 19.05.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Producţia de maşini a României a scăzut cu peste 6% în primele 4 luni, în timp ce exporturile au înregistrat un declin de aproape 5% în aceeaşi perioadă de timp.

Dacia şi Ford traversează momente mai puţin prielnice în acest debut de an din punct de vedere al producţiei efective de maşini. Potrivit datelor transmise de APIA, producţia de maşini a României a fost de 134.344 de unităţi pe parcursul primelor 4 luni ale anului, în scădere cu 6.4% comparativ cu luna predecenţă.

Cel mai produs model a fost, din nou, Dacia Duster (66.941 de unităţi, în creştere cu 17%), care a fost urmat de Dacia Sandero (19.821 unităţi, -7,2%, Ford B-Max (17.970 unităţi, -4,5%) şi Dacia Logan MCV (15.137 unităţi, +2,7%), în timp ce Dacia Logan a înregistrat cel mai mare declin: 14.464 unităţi, în scădere cu 53,9%. Ford, celălalt producător auto prezent pe piaţa din România, a produs 17.970 unităţi B-Max.

Urmareste Automarket
Chiar şi aşa, Dacia Logan rămâne cel mai bine vândut model de pe piaţa autohtonă, cu 2.869 de unităţi pe parcursul primelor 4 luni, urmat de Dacia Sandero (1.826 de unităţi), Dacia Duster (1.538 de unităţi), Skoda Octavia (1.264 de unităţi) şi Dacia Logan MCV (862 unităţi).

Producţia în scădere vine ca urmare a unei reduceri a cererii de pe plan extern, în condiţiile în care România a exportat doar 121.597 de unităţi, în scădere cu 4.9% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Dacia Duster rămâne cel mai de succes model vândut în afara graniţelor, cu 64.617 unităţi, în timp ce întreaga producţie B-Max a mers în afara ţării.

Singura veste bună este că exporturile de maşini ale României din luna aprilie au crescut cu 4.3% comparativ cu lună martie.

Via Agerpres

Comentarii (10)

  • Ati specificat de doua ori de b-max in paragraful 2
    4 1
  • Sandu al-III-lea
    Si va mai scadea daca nu se grabesc sa vina cu noile generatii de modele.
    7 2
  • Scrooge
    Productia nu poate creste la nesfarsti. Mai sunt si perioade de regres, normale de altfel, perioade care ii fac pe producatori sa gandeasca noi strategii. Grava mi se pare scaderea Loganului clasic. Generatia a 2 a din 2012 se pare ca a cam aratat tot ce poate, probabil e timpul pentru ceva nou.
    16 1
  • Toate modelele enumerate mai sus au nevoie de o noua generatie. Scaderea e normala in acest context.
    7 0
  • basisti
    daca la guvern sunt iar basistii e si normal sa fie totul in picaj.
    4 9
  • "momente mai putin prolifice"...

    Draga Daniel, nu inteleg ce ai vrut sa spui cu asta.
    Ce e sigur e ca nu ai proprietatea termenilor.
    Incearca sa nu mai folosesti cuvinte prea pretentioase daca nu le cunosti sensul.
    6 0
  • Nu pot să mă abțin să nu remarc două mari tâmpenii:
    1. 5-6% e cădere liberă?
    2. în condițiile în care ponderea Dusterului crește constant în producția Dacia, ne lamentăm că scade ușor numărul de bucăți?
    Evoluția valorii exporturilor Dacia e trecută cu vederea, contează doar titlurile de ca(n)can.
    Sau poate se doresc cititori ca ”antenistul” de mai sus...
    8 0
  • Dacă una din țintele conducerii este să nu aibă mai mult de 3 stele la euroncap(declarație recentă de mahăr cu diplomă) iar politica farfuză (pardon franțuză) este ca modelele Dacia să fie mult în urma renaulturilor (design, dotări, siguranță, calitatea fabricației) sensul va fi cel actual. Dacă se vor uita un pic peste gard la cehi care fabrică de 10 ori mai mult ca Dacia poate că o să avem și un viitor în auto.
    2 5
  • cum zicea si kap, scaderea de 5-6% nu e nici pe departe o cadere libera, mai ales cand unele modele au aproape 4 ani vechime (sandero si logan). in plus, tinand cont ca s-au amortizat deja cheltuielile de dezvoltare a generatiei actuale, probabil ca anul acesta va fi cel mai profitabil pentru dacia, desi productia a scazut un pic.
    4 0
  • @r Diferenta e ca Dacia e low-cost (singura de pe piata), in timp ce Skoda e de volum-buget la fel ca Renault, Ford sau Kia. Skoda poate face asa ceva pentru ca VW are modele din partea superioara a segmentului de volum. Renault putea sa faca si ceva gen "Mercedes" din Dacia, insa care era folosul? Ideea e ca atata timp cat Renault ramane de volum-buget, Dacia va continua sa fie low-cost. Pana la urma nu ne obliga nimeni sa achizitionam Dacia, nu?
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru