Dacia şi Ford traversează momente mai puţin prielnice în acest debut de an din punct de vedere al producţiei efective de maşini. Potrivit datelor transmise de APIA, producţia de maşini a României a fost de 134.344 de unităţi pe parcursul primelor 4 luni ale anului, în scădere cu 6.4% comparativ cu luna predecenţă.
Cel mai produs model a fost, din nou, Dacia Duster (66.941 de unităţi, în creştere cu 17%), care a fost urmat de Dacia Sandero (19.821 unităţi, -7,2%, Ford B-Max (17.970 unităţi, -4,5%) şi Dacia Logan MCV (15.137 unităţi, +2,7%), în timp ce Dacia Logan a înregistrat cel mai mare declin: 14.464 unităţi, în scădere cu 53,9%. Ford, celălalt producător auto prezent pe piaţa din România, a produs 17.970 unităţi B-Max.
Chiar şi aşa, Dacia Logan rămâne cel mai bine vândut model de pe piaţa autohtonă, cu 2.869 de unităţi pe parcursul primelor 4 luni, urmat de Dacia Sandero (1.826 de unităţi), Dacia Duster (1.538 de unităţi), Skoda Octavia (1.264 de unităţi) şi Dacia Logan MCV (862 unităţi).Producţia în scădere vine ca urmare a unei reduceri a cererii de pe plan extern, în condiţiile în care România a exportat doar 121.597 de unităţi, în scădere cu 4.9% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Dacia Duster rămâne cel mai de succes model vândut în afara graniţelor, cu 64.617 unităţi, în timp ce întreaga producţie B-Max a mers în afara ţării.
Singura veste bună este că exporturile de maşini ale României din luna aprilie au crescut cu 4.3% comparativ cu lună martie.
Via Agerpres
Draga Daniel, nu inteleg ce ai vrut sa spui cu asta.
Ce e sigur e ca nu ai proprietatea termenilor.
Incearca sa nu mai folosesti cuvinte prea pretentioase daca nu le cunosti sensul.
1. 5-6% e cădere liberă?
2. în condițiile în care ponderea Dusterului crește constant în producția Dacia, ne lamentăm că scade ușor numărul de bucăți?
Evoluția valorii exporturilor Dacia e trecută cu vederea, contează doar titlurile de ca(n)can.
Sau poate se doresc cititori ca ”antenistul” de mai sus...