În urmă cu numai o săptămână, BMW a revenit oficial în segmentul sedanurilor premium de clasă E, odată cu lansarea celei de-a șaptea generații Seria 5. Modelul germanilor vine cu o serie de tehnologii revoluționare, dar și cu o gamă de motorizări generoase.
Printre ele se va afla și derivatul M550i xDrive, un model așteptat să își facă apariția în luna martie a anului viitor, cel mai probabil cu ocazia Salonului Auto de la Geneva. Oficial, această versiune va fi vârful gamei Seria 5 până la sosirea mult așteptatului M5.
Pentru cei care se gândesc deja la sedanul de performanță, BMW caută să-i liniștească cu o listă a performanțelor de care este capabil noul M550i xDrive. Deși poate părea ciudat la prima vedere, viitoarea versiune este cu mult mai rapidă decât actuala generație BMW M5. Asta deși dispune de mai puține resurse.
Propulsia lui M550i xDrive este asigurată de un motor V8 bi-turbo de 4.4 litri, cunoscut deja printre fanii mărcii. Agregatul va dezvolta 462 de cai putere și 650 de Nm. Chiar dacă este cu 100 de cai mai sărac decât M5, sedanul compensează prin cele câteva kilograme în minus și, bineînțeles, prin faptul că resursele pleacă spre toate cele patru roți prin intermediul tracțiunii integrale xDrive.
Așa se face că sprintul de la 0 la 100 de km/h se realizează în doar 4 secunde, mult mai rapid decât cele 4.4 secunde ale vechiului M5. BMW M550i xDrive promite să impresioneze și când vine vorba de eficiență. Consumul anunțat de BMW în ciclul mediu ar urma să fie de 8.9 litri/100 de kilometri, cu un litru mai scăzut decât cel al versiunii de performanță M5. Emisiile vor fi și ele de 204 g/km, comparativ cu cele 231 g/km cerute de vechiul M5.
- prima e sarcastica la maxim: daca M550i xDrive e mai rapid decat vechiul M5, ce rost ar mai avea un nou M5?
- cea de-a doua e ingrijoratoare si fascinanta: daca noul M550i xDrive face suta in 4 fix, in cat va face noul M5?
În concluzie, cui pasă în cât timp face suta când au ajuns cele mai nefiabile mașini??? :)