Byton M-Byte: SUV-ul electric cu autonomie de 520 de kilometri va avea un ecran central de 48 inch controlat prin alte două ecrane

de Daniel Popescu
Marti, 08.01.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
SUV-ul electric Byton M-Byte va intra în producție de serie la sfârșitul acestui an și va utiliza un ecran cu diagonala de 48 inch care va fi controlat prin intermediul altor două ecrane, dintre care unul poziționat pe volan.

Constructorul chinez Byton a prezentat la târgul de tenologie Consumer Electronics Show (CES) de la Las Vegas câteva detalii interersante despre M-Byte, primul său model de serie.

SUV-ul electric va intra în producție de serie la sfârșitul acestui an și va fi comercializat pe piața europeană începând din 2020. Pentru moment, chinezii au oferit doar detalii sumare despre SUV, despre care știm că va sosi în două versiuni: una cu tracțiune spate și baterie de 71 kWh care va oferi o autonomie de 400 de kilometri și una cu tracțiune integrală și acumulator de 95 kWh care va asigura o autonomie oficială de 520 de kilometri.

În schimb, productorul a fost mult mai generos în privința interiorului, mai ales că M-Byte va avea un ecran cu diagonală de 48 inch care acoperă practic întreaga lățime a interiorului și echivalează cu 7 tablete sau 24 de smartphone-uri puse unul lângă altul.

Pe acest ecran, șoferul și pasagerii vor avea acces la o serie de informații cu privire la viteza de rulare, gradul de încărcare al bateriei sau autonomia estimate, precum și la hărți de navigație.

În plus, ecranul va afișa conținut multimedia și va fi util inclusiv pentru aplicații de productivitate, însă mai multe detalii concrete vor fi oferite mai aproape de lansarea comercială.

În ciuda dimensiunii generoase, producătorul insistă că ecranul nu va distrage atenția șoferului de la drum. "Poziția ecranului a fost dezvoltată și testată cu atenție pentru a nu afecta șoferul, iar luminozitatea se ajustează automat în funcție de lumina ambientală pentru a evita distragerea atenției", menționează producătorul.

Ecranul principal nu este touchscreen și, în absența unor butoane de control tradiționale, informațiile afișate vor fi stabilite prin intermediul altor două ecrane. Primul dintre ele este poziționat în centrul volanului și are forma unei tablete cu diagonală de 7 inch, în timp ce al doilea este disponibil între scaunul șoferului și cel al pasagerului din dreapta și are o diagonală de 8 inch.

Deloc surprinzător, pasagerii din spate se vor bucura la rândul lor de ecrane ampalsate pe spătarul scaunelor din față.

În contextul unui "festin" al ecranelor, M-Byte va oferi șoferului și pasagerilor suport pentru tehnologia 5G, aflată în prezent în plină dezvoltare. Pe termen lung, după apariția lui M-Byte în 2020, Byton intenționează să lanseze un sedan în 2021 și un model cu 7 locuri în 2022.

Via Byton

Comentarii (11)

  • Corocsenie Adrian
    Cam asta e viitorul nu avem ce face. High Tech. Personal cand vom fi obligati sa mergem numai pe electrice si automat interioarele vor arata asa, prefer sa renunt la masina personala. O sa aleg variante de transport in comun la drum lung si bicicleta in oras. Urasc plasticariile astea din materiale reciclate. Poate daca ma lovesc la cap grav sa ajung sa imi dau banii pe o porcarie din asta.
    10 8
  • @Corocsenie Adrian - subscriu. Oricum, toate indiciile (migrație necontrolată, ”diversitate”, schimbările extrem de rapide din industrie, tehnologie băgată cu forța pe gât etc.) arată spre un haos mare în viitor. Iar eu preconizez chiar și violențe, războaie civile chiar dacă pare absurd. Și probabil că asta se și urmărește.
    11 10
  • Ecranul pe volan era fix ceea ce lipsea, urmează ecranele pe tetiera, dar nu în spate, la ceafă, nu în ultimul rând în portbagaj.
    11 5
  • Mare tziganie mi se par ecranele alea.
    Inteleg ca sunt un exercitiu de design, o incercare de a genera ceva diferit, dar mi se par hidoase si inutile (in special din cauza dimensiunilor si a pozitiei).
    Nu sunt total impotriva ecranelor in masini, dar spre deosebire debutoane, care pot fi pipaite in mers, ecranele solicita privirea conducatorului. Ori ideea instrumentelor de control pe volan era fix de a distrage cat mai putin soferul....de aici problema.

    Om vedea cum o sa arate cand va fi lansata, dar eu nu cred ca se va pastra layout-ul asta.
    10 3
  • mircea badea
    eu astept un laser/holograma care iti va bate si afisa direct pe retina.
    3 2
  • Și hapticu', unde e hapticu'? 3D-ul?

    Eu am ultimul răcnet tehnologic în mașina mea de 14 ani. Am taste 3D (uauuu!) cu funcție haptică! Îmi trebuie numai 100 milisecunde să dau o comandă (uauuu!) și nu trebuie să-mi iau ochii de la drum.
    7 1
  • Ceva de vis...doar ca e un cosmar !!! 'Mnezeule Mare ! Deci nu avem voie sa vorbim la telefon dar am putea sa privim la un ecran de 48 inch in timp ce-l controlam prin alte ecrane !!!
    12 1
  • calm down guys, parca sunteti niste babe care au vazut pentru prima data o plasma si vad sfarsitul lumii cu ocazia asta

    interioare/exterioare din anii '70-'80

    https://i.imgur.com/5QW9UND.jpg
    https://i.imgur.com/5NDZNs8.jpg
    http://blog.consumerguide.com/wp-content/uploads/sites/2/2016/03/Pontiac-1024x683.png
    https://www.wowamazing.com/wp-content/uploads/2015/06/Futuristic-Concept-Cars-of-the-1970-80s.jpg
    https://www.wowamazing.com/wp-content/uploads/2015/07/rerhwegegwgewg.jpg


    ...chinezii numai au pe ce sparge banii, Posibil sa fie si asta o spalare de bani prin intermediul unui start-up care iti ia ochii si iti promite tehnologie la degetul mic totul disparand in ceata chiar inainte de punerea in vanzare a produsului.

    PS ma mira a cata oara? scandalizarea voastra. Parca v-ati nascut ieri dar cu pretentii de cunoscatori.
    PS2 si chiar daca se va putea cumpara asa ceva...va fi in serie extrem de mica si niste preturi pe masura. Deci puteti sta linistiti, nu va trece nici macar de samanta o masina de asta pe la noi prin urbea carpato-danubiano-pontica.
    2 5
  • Ecranul se va controla prin puterea minții. Vom avea electrozi pe cap :-))))
    7 0
  • Edikkk
    Calm down people este un concept, iar ideea este făcută de specialişti în UX care ştiu mai bine ca tine ce îţi este bine !!


    Când au inventat mouse ul unii ziceau că este o prostie, până l-au încercat

    Apoi rotiţa de la mouse... după ce te obisnuiesti nu mai vrei înapoi

    Apoi Apple cu touch şi multi touch

    Apoi gesture

    Şi exemple sunt multe de UX făcut de specialişti inovatori care odată dată ce le încerci şi îţi intră în mână, nu mai vrei înapoi !!


    PS 90% din drum la drum lung ai volanul ţinut drept
    3 4
  • inseamna ca avem nevoie doar de 10% din volan
    3 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru