Bulgarii opresc "metoda salvatoare": înmatricularea unei maşini este imposibilă fără reşedinţă stabilă în Bulgaria

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 27.09.2011
Guvernul de la Sofia a decis să stopeze valul de înmatriculări venit din România prin două măsuri simple şi corecte: schimbarea regimului procurilor şi restricţionarea înmatriculării pentru şoferii cu domiciliu în alte ţări.

Esential

3.500 de automobile înmatriculate în Bulgaria sunt conduse de români, estimează poliţiştii din ţara vecină.
33 de milioane de euro le datorează Fondul de garantare din Bulgaria cetăţenilor care au fost acroşaţi de o maşină înmatriculată în ţara respectivă, dar care nu are asigurare valabilă.

Parlamentul de la Sofia va adopta o serie de măsuri pentru a face imposibilă înmatricularea unei maşini în Bulgaria dacă proprietarul are domiciliul în altă ţară, informează Hotnews. Astfel, atât reglementările privind procurile, cât şi reglementările legate de înmatricularea unui automobil vor fi schimbate. Pe scurt, dacă nu aveţi domiciliul în Bulgaria, nu veţi putea înmatricula un automobil în ţara respectivă şi nu veţi putea conduce unul în baza unei procuri, deoarece aceste acte nu vor mai fi furnizate la fel ca până acum. În cazul în care cumpăraţi un automobil din Bulgaria şi nu-l înmatriculaţi în ţara de domiciliu în termen de 14 zile, acesta va fi radiat automat din circulaţie, spun noile legi ale bulgarilor.

PICĂTURA CARE A UMPLUT PAHARUL PENTRU BULGARI

 

În ciuda veniturilor deosebite înregistrate prin înmatriculările de automobile din România, bulgarii au întâmpinat alte probleme care i-au făcut să ia această decizie. Fondul de garantare al asigurărilor din Bulgaria va trebui să plătească despăgubiri de peste 33 de milioane de euro. Respectivul fond asigură despăgubirea victimelor accidentelor rutiere în cazul în care şoferul unui autoturism înmatriculat în Bulgaria este vinovat de producerea unui accident rutier şi nu are o poliţă RCA valabilă.

Supăraţi că 33 de milioane de euro din vistieria naţională se vor scurge peste Dunăre, bulgarii au decis să ia măsuri serioase. Noile decizii au fost luate în urma unei întruniri a reprezentanţilor sectoarelor de asigurări din România şi din Bulgaria în cadrul conferinţei "Asigurările auto în Sud-Estul Europei: Soluţii pentru probleme transfrontaliere".

O altă problemă întâmpinată de bulgari este media primelor de despăgubire din România, mai mare faţă de cea din ţara lor, ca să nu mai luăm în considerare preţul unei poliţe RCA în Bulgaria faţă de o poliţă echivalentă în ţara noastră. Asiguratorii din Bulgaria nici n-au cum să facă o evaluare a riscului pentru fiecare şofer, pentru că nu ştiu cine conduce fiecare automobil în parte, iar organele fiscale se trezesc cu sute de autovehicule care nu îşi plătesc impozitele, deşi se află în circulaţie – situaţie întâmpinată de ambele părţi ale graniţei.

CUM SE FĂCEA FRAUDA FISCALĂ ŞI CUM PIERDEAU BANI AMBELE STATE

 

Contractul de vanzare-cumparare încheiat între un cetăţean bulgar şi un cetăţean român este sursa problemei fiscale. Acest contract rămâne secret pentru autorităţile române, deoarece este folosit doar în Bulgaria pentru sustragerea de la plata impozitului, pe motiv că vehiculul a fost vândut.

Între timp, cetăţeanul român conduce autovehiculul pe baza unei procuri, potrivit căreia proprietarul autoturismului ar fi cetăţeanul bulgar. Practic, vehiculul se află "în aer" din punct de vedere fiscal, nefiind înregistrat în nicio ţară. De vină sunt notarii bulgari, care emit procuri de acest gen în ciuda faptului că sunt conştienţi că vehiculul îşi schimbă proprietarul odată cu semnarea acelei procuri. Această găselniţă le permite infractorilor să circule cu automobile înmatriculate în Bulgaria fără ca identitatea lor să fie deconspirată, ceea ce duce la sustragerea de la amenzile de radar sau de rovinietă din România şi nu numai.

Poliţia bulgară estimează că sunt circa 4.000 de vehicule achiziţionate de români, dintre care 3.500 sunt încă sunt în circulaţie. Restul de 500 de automobile nu mai au numere de înmatriculare din Bulgaria, din diferite motive. Bulgarii sunt consternaţi de faptul că poliţiştii din România nu reacţionează în niciun fel la automobilele înmatriculate în ţara vecină, deşi au informaţii clare care spun că acestea nu sunt deţinute de cetăţeni bulgari. Numărul de accidente cu automobile înmatriculate în Bulgaria a crescut de 15 ori din 2006 până în 2010, alertează asiguratorii români citaţi de HotNews.

Via | Hotnews

Comentarii (44)

  • Defapt vina nu o au proprietarii care isi inmatriculeaza masinile in alte tari, cat o are Guvernul si masurile ce ii imping sa recurga la astfel de "manevre".
    59 40
  • @
    HAAAAAHAAAAAAAAHAAAAAAAAAA =))))))))))))))))))))))))))0
    ADIO SMECHERII din cartier cu BMW-uri smechere... adios liniutze.... adios accidente.... adios muzica de prost gust !!! Sa va vad, cu cate o Super Nova acuma =)))))))))))
    105 27
  • @
    @Automarket:
    Ce se va intampla cu masinile asigurate pe BG pana in acest moment ?
    Multumesc.
    19 10
  • Marc_ro
    ramane o solutie
    masinile inscrise pe firme bulgaresti si care sunt platitoare de impozite
    12 9
  • DOAMNE AJUTA!!!!!!!!!!!
    Excelenta veste. Bani mai multi la buget. Janghine mai putine pe drumurile patrirei. Mai putin muritori de foame deveniti peste noapte 'piloti' de BMWeu.
    72 24
  • ricone
    saracii tarani
    mare tristete printre tarani...adio inmatriculari, adio masini "straine". O sa ramana loserii cu dacii 1310 :)))))...super castravechki
    45 15
  • 4000 de masini?
    Cred ca e o gluma, poate sunt 400.000 de masini bulgaresti care circula in Romania.
    51 1
  • Hunter
    Bine ca au luat-o bulgarii inaintea astora din Guvern cu propunerea asemanatoare, care s-a discutat aici: http://www.automarket.ro/stiri/proiect-de-lege-automobilele-inmatriculate-in-strainatate-pot-circula-40019.html

    Iar parerea mea ramane aceeasi din topicul la care am postat link-ul.
    19 5
  • :))
    Nici bulgarii nu-s tare isteti.
    Exista metode de a inmatricula masina in BG fara procura de mult, perfect legal. PFA + contract de prestari servicii cu un SRL bulgaresc, si ai si adresa de BG si masina pe numele tau ;-)
    28 16
  • Alex Radoi
    @ztele
    Problema nu e inmatricularea in BG in sine, ci faptul ca majoritatea soferilor acestor masini au prea mult tupeu (a se citi nesimtire) tocmai fiindca identitatea le ramanea pana acum ascunsa. Daca inmatricularea este facuta legal, masina are RCA si se cunoaste proprietarul, nici respectivii nu se vor mai comporta ca la raliu pe sosele.
    39 2
  • @Stele pe sistem turbo
    Samsarul stie. Cand mai aduci niste euro1 de la "Nemtia"?
    17 3
  • @ztele
    metoda e prea complicata

    daca ai facut poza aia de la avatar gandindu-te ca esti smecher ca jay-z si nestiind ca jay-z face semnul ala pentru ca este al iluminatilor atunci chiar ai o problema si chiar faci parte din masele indoctrinate...

    cauta demascarea industriei muzicale pe youtube si scoate avatarul ala, mai bine sa afli mai tarziu decat niciodata...
    18 3
  • --Diesel-Power---ANDREI--
    OOOOUUPPSSS!
    @ Ztele ai pus punctul pe i*nteligenta.....

    sau : Cum sa nu platesti HOTILOR de romani taxe auto/de poluare/prima inmatriculare-dra*cii sa le ia, in valoare de ~40 de salarii medii sa zicem de 800ron(( adica 4 ani in care sa traiesti cu aer(sau din banii sotiei,saraca) doar pentru ca tot hotii aia te-au facut sa iei un nu euro5-6 ci un euro3 parlit de 4-6000euro bineinteles datorita salariilor alora de 800ron......)).


    nu Ztele? e bine ca pe astia tocmai legalitatea ii omoara ;)
    20 9
  • Marian
    @ztele dar in cazul asta de il zici tu masina e inmatriculata in BG, adica trebuie sa platesti taxe pe ea si asigurari ? Cu procura era cam in aer si nu mai platea nimeni nimic din cate inteleg.
    Oricum e de apreciat ca tot bulgarii s-au miscat mai repede.
    20 2
  • :)
    @Andrei: Ironia e ca, daca nu exista taxa asta, 95% din rebuturile astea de masini dinainte de 2000 nu existau la noi, pentru ca erau bani mai multi si fiecare isi doreste o masina cat mai noua si cat mai buna.

    @Marian: Da, in acest caz masina este inmatriculata pe numele tau, si platesti impozit si asigurare la fel cum o faci in Romania, doar ca-s decente.

    @@ztele: e chiar simpla metoda, si se practica de vreo 2-3 ani, tocmai pentru a oferi mai multa siguranta proprietarului real al masinii (romanului), si pentru ca toata lumea sa fie in legalitate. Mai mult, documentatia pt PFA costa vreo 200 de ron, daca bine tin minte, si sunt intermediari care se ocupa de toate actele pentru tine, in 7 zile primesti tot ce trebuie.

    PS. Nu ma intereseaza nici demascarea industriei muzicale, nici Illuminati. Repet a "n"-a oara: semnul meu nu are legatura cu astea.
    8 7
  • :D
    URAAAAAAAAAAAAAAA !!!! In sfarsit se intampla ceva...scapam de jafuri... toti cretinii care se cred soferi si-au luat coji cu motoare de 200de cai si fac pe jmekerii...
    Exemplu: Aseara la mine in oras un grup de 4 fatalai se plimbau la ora 10 seara, la aprox 12-15 grade intr-un BMW an 199X cabrio, descoperit, cu geci de iarna pe ei si urlau si treceau pe rosu si sicanau in trafic pe altii... traiasca cretinii, avem multi din astia ... lasa sa se intoarca la 1310 si sa mearga cu alea ca sa fim si noi restul mai siguri...deci M...E bai retarzilor
    33 6
  • masini bulgari
    buna ziua eu am o masina inmatriculata in bulgaria si ma intereseaza daca este lege data sau este doar un proiect de lege?si daca legea este si pentru masinile care sunt deja inmatriculate sau pentru masinile ce se inmatriculeaza dupa ce se da legea?si pentru aceea ce spun k noi cu masini de bulgaria ne dam"jmecheri"nu cred k e valabil pentru toti k sunt si jmecheri cu masini inmatriculate in ro si sunt KAMIKAZE pe sosele. eu sunt femeie trecuta de 30 ani si cred k nu jmecheria ne-a indemnat sa inmatriculam in alta tara ci taxele prea mari de la noi va multumesc si astep un raspuns
    18 20
  • detalii
    detalii pe politiarutiera.ro
    7 1
  • bulgaria
    Masina este inmatriculata si in proprietatea cetateanului bulgar, eu ii platesc si impozitu anual si itp si asigurarea. Eu conduc in baza unei procuri iar contractul de vanzare - cumparare este doar ca masura de siguranta ca masina este a mea. Politia nu vede niciodata contractul ci doar procura prin care bulgaru ma lasa sa ma plimb cu masina lui. Problema din ce apare scrie in "noile legi" este atunci cand bulgaru se retrage de la plata impozitului in baza contractului, atat timp cat masina plateste fiscal tot in bulgaria, nimeni nu poate interzice ca bulgarul sa nu poate "imprumuta " masina cuiva
    12 3
  • anonim
    Bulgarski
    EU are perfecta dreptate, contractul nu il arati niciodata pentru ca bulgarii au acum obicieiul sa refuze plata daunelor daca afla de acest contract insa este ilegal ce fac ei, contractul nu este facut public la autoritati deci masina nu apare ca radiata de la vechiul proprietar, avand o asigurare la data accidentului ei sunt obligati sa plateasca. Se vorbeste foarte mult despre aceste masini cu asigurare nevalabila, eu lucrez la daune externe si va pot spune ca din dosarele pe care le-am instrumentan pana acum maxim 10% au avut asigurare nevalabila.
    7 1
  • dagwod
    ScopyonVAG....esti prea frustrat.....
    vezi ca sunt cocalari si cu VW nu numai cu BMW....
    Singura problema cu masinile bulgaresti este ca ... in caz de accident, daca nu ai CASCO...ai mari sanse sa iti repari singur masina.
    in rest...nu ma intereseaza.
    Prefer o bulgareasca E2 decat o dacie 1300 pe strada!!!!
    16 11
  • asigurari
    Bun.....intrebarea este cum poate un roman sa verifice daca asigurarea pe care o are este valabila ?
    Atata timp cat taxele sunt aberante in comparatie cu salariul mediu pe economie si atata timp cat se duc in buzunarele lui videanu cocos, sau mai stiu eu cine, o sa caut mereu alternative de a ''fenta '' statul.
    8 6
  • Informatie partial eronata
    Nu e adevarat ca printr-o procura se schimba proprietarul masinii. Procura e o imputernicire ca masina sa fie scoasa din tara de catre alta persoana decat prorpetarul din documente. Si eu ca sa scot din tara masina lui tata am nevoie de procura de la el, nu inseamna ca am devenit proprietar. E drept ca procura da drepturi multe utilizatorului, dar el devine proprietar doar daca si-o transcrie pe numele lui.
    7 1
  • fara rost
    Foarte bine....
    Da ce bine e ca se mai duna niste bani la buget .... Oare astia de ne conduc ce-o sa-si mai cumpere de banii acestia..... ce-or sa mai faca si cu banisorii acestia....

    ce ne mai bucuram noi cand moare capra vecinului ....
    7 2
  • Adio pe naiba!
    Deja sunt persoane care ofera inmatriculari pe bulgaria mult mai serioase decat cele facute pana acum , si aici ma refer, fara procura, act de vanzare cumparare si alte nimicuri birocratice, cu doar 370-400 euro nu doar iti inmatriculezi masina in bulgaria ci devii si cetatean bulgar cu acte in regula, si aici ma refer la BULETIN de Bulgaria, si asta in doar 48 de ore. Credeti ca atat romanii cat si bulgarii care traiesc de pe urma acestor inmatriculari au stat cu mainile in san??
    Pentru a stoba acest val de masini inmatriculate in bulgaria, legal sau mai putin legal, statu roman ar trebui sa micsoreze taxa pana cel putin la o valoare apropiata celei din bulgaria, si aici ma refer la o valoare undeva intre 500-1000 euro. si atunci cred ca romanii vor prefera sa le inmatriculeze la noi in tara.
    16 1
  • EDDY3570
    pt. tzarani cocliti cu punga pe scaune..dar cu masini luate din tara....
    cainele moare de drum lung..si prostul de grija altuia
    16 7
  • bai prostilor care sunteti, poti sa-ti inamtriculezi cu 300-400 Eur in RO.

    De ex. colega de servici opel corsa 1.2, a costat 1000euro masina, din 1998 taxa 310Eur, fratele meu, fiat punto din 1997, motor 1.2,masina costat 1100Euro, iar taxa 320 Euro.

    Dar cand ai figuri in cap si ai prea multi bani de dat pe combustibil iti iei masina cu motor de la 3000cmc in sus care polueaza cat 3-4 d-astea mici.

    Eu unul abia astept sa dea o lege prin care cei cu masini de Bg sa nu mai circule in RO. punct.

    Concluzie: se poate inmatricula si in Ro cu taxa mica, dar prostii nu stie!!!
    18 11
  • Pt toti loganistii/supernovarii/ticalosii si matizistii !!
    Tre sa recunoasteti ca preferati orice altceva fata de jegul pe care il conduceti acum, un Opel astra 2002-2006 are costuri de intretinere sub Logan, si costa la nemtzalai cat un Tico SH in RO!!!

    Unde e dreptatea in tara asta? E la Basescu! Si pt toti astia de mai sus, care suferiti la aia cu BMW-uri inmatriculate in BG(cum ca sunt cocalari si asculta nu stiu ce muzica si merg cu masinile decapotate) Treziti-va, daca luam prin comparatie, cred ca sunt mai dese cazurile de cocolarie in randul celor cu masini inscrise in RO.

    P.S. EDDY3570 ai mare dreptate!
    P.S. Daca nu ar mai exista TAXA DE PRIMA INMATRICULARE cu siguranta mi-as aduce un EURO2 din Germanica, si nu ca sa va poluez voua aerul asta prea scump dragii mei, sau pt a face racing, ci pur si simplu pentru placerea de a conduce.
    23 14
  • vax
    frectie , vrajeala , iar din vara viitoare turismul numai pt. bulgarii , voi chiar credeti ca bulgarii vor refuza banii romanilor asa de dragul de a ce ???
    10 7
  • Legea
    Este foarte simplu sa se stopeze circulatia masinilor inmatriculate in bulgaria.O metoda--Baza de date ,obligarea platii rovinetei,dar eliberarea pe maxim 3 luni din an pentru fiecare masina.Si gata,pentru ca amenda pentru lipsa rovinetei implica sume ce depasesc valorea capcanelor care circula pe strazi !
    Cei care au masini inmatricluate in bulgaria sunt cei mai periculosi soferi.Am patit un mic accident(aveam masina parcata) ,iar "bulgarul" mi-a intins razand asigurarea.Numai ca firma avea sediu la 300 km distanta,iar avaria era de 200 ron.
    Noroc cu casco.
    10 3
  • ha ha ha
    hai gata
    Pentru cei care inca nu s-au lamurit: la nemti, Opelul, este exact ca Loganul la noi.Din toate punctele de vedere, mai ales din punct de vedere al caroseriei: are tabla exact cum este cea din Logan, adica netratata deloc. Majoritatea Opelurilor aduse de dincolo, avind peste 3 ani vechime, au rugina in ele.Iar cu taxele la Opel Corsa sau Fiat, de 300 de Euro, poate pentru o masina cheala, adica motor si atit, fara optiuni. Un vecin de-al meu a dat taxa pentru Fiat Bravo, in 2 usi, 12 milioane de lei vechi, dar si-a scos airbagurile, si-a dat jos A/C-ul, si-a pus manere la usi de forma, si-a pus bara fara proiectoare, etc.
    Iar despre Legea astora, decat sa dau bani mai multi la ai nostri, care nu se mai satura, mai bine la BG. Mi se par mai cinstiti hotii lor decat ai nostrii.Punct
    9 10
  • @kolegu
    Masura asta e buna pentru prosti ca tine. Eu unul nu am nimic cu cei care isi aduc sh-uri de 7-10 mii de euro, pentru ca stiu ca de banii astia iti iei masina. Un euro doi nu este altceva decat un cazan cu patru roti, pe care unul ca tine il ridicati la rangul de masina, doar pentru ca e adus din "germanica". Aia nu stiu cum sa scape mai repede de gunoaiele alea si vin prosti ca voi care le iau si mai dau si bani pe ele. Sunteti penibili. Ati devenit gunoierii europei, aruncand mereu aceeasi scuza penibila in fata - salariile voastre de kkt de catva sute de euro. Stimate gunoier, daca salariul nu iti permite, atunci poate ca e un semn ca nici masina nu iti e chiar necesara, de vreme ce o masina consuma bani. Pacat de o tara asa de frumoasa cum e romania, ca e populata in mare parte de nevertebrate cu un singur neuron, asemeni tie.
    5 13
  • @Dan din partea nevertebratei cu un singur neuron.
    Dar, daca eu prefer sa fiu gunoier, la fel cum sunt si polonezii si cehii si croatii si lista poate continua, de ce nu as putea sa o fac? De ce ai impresia ca eu as conduce un gunoi? Doar ca este o masina veche? Tind sa cred ca masini ca in perioada 1980-2003 nu se mai fabrica.... Asa gunoier cum ma numesti tu, domnule Dan, posesor a mai mult de un neuron, am dreptul sa imi expun opinia. Prefer sa conduc un EURO2 decat un cacat de Tico sau Matiz, si daca salariul nu imi permite sa imi iau EURO5, ce solutie mi-ati oferi d-voastra domnule Dan, posesor a mai mult de un neuron.

    P.S. Pacat de o tara cum e Romania, ca e populata de asemena specimene de oameni care se cred superiori doar pentru ca ei gandesc la fel ca majoritatea.
    16 5
  • ha,ha
    Yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! Duvijdane uvajaieli priatelno!
    2 3
  • raduku
    Exista o explicatie
    Trebuie sa trecem pe electrice.
    Ce ar fi daca baietii ar modifica aceste masinute si le-ar face electrice sau hibride ?
    5 1
  • re.re.re
    Fratilor,io ii dau dreptate lu Kolegu,masini ca celle din anii mentionati de tine nu se mai fabrica,o sa va ca dau exemplu ce am patit cu ultimele 2 masini.Am cumparat un seat altea 2.0 tdi full noua(luata in 2009) deoarece am un copil si nevoie de spatiu.....tin sa va spun ca deja intra greu in viteza si are deabia 135 000,a 2a masina care o am e un fiat tempra pe metan din 1992,am cumparat-o la 40 000km iar acum are aproape 400 000,nu a avut niciodata nici o problema in afara de materiale consumabile adica cauciucuri,ulei si bineinteles gaz...deci trageti voi concluziile......vb ca o persoana care shimba masinile la fiecare 3-4 ani


    Oricum,nu va mai certati atat,traim intr-o tara libera in care fiecare are dreptul la parerea lui!
    8 0
  • VECINUL BULGAR
    JOS LOGANUL, JOS TAXA DE PRIMA INMATRICULARE, JOS CEI CARE VOR VOTA O ASEMAENEA LEGE!!!
    INMULTITI VA ROG CU 4 SAU 5 MEMBRII AI FAMILIILOR DETINATOARE DE ASEMENEA MASINI SI VEDETI CE ELECTORAT VA DA! O SA VEDEM ROMANI REZIDENTI IN BULGARIA CAT IN CELELALTA STATE LA UN LOC!! OR SA FIE ROMANI CU FIRME IN BULGARIA MAI MULTI DECAT IN TARA!! (fie vorba intre noi: in bulgaria chiar poti face afaceri bune!), IAR ACESTIA LA RANDUL LOR VOR INSCRIE MII DE MASINI!!. CHIAR CREDETI CA CEI CARE AU MASINI BG OR SA DEA IAMA LA INMATRICULARI IN ROMANIA??? HAAHAA!! SAU OR SA-SI CUMPERE ABERATII DE LOGANURI EXTREM DE GREU DE INTRETINUT SI URATE CA DRAKU?? O SA VEDEM CINE RADE LA URMA!!!
    6 0
  • bogdanbulgaru
    JOS LOGANUL
    eu am un logan din 2009 si l.am inmatriculat pe bg pt ca in bg lucrez(petrec mai mult timp)
    1 1
  • wrayth63
    masini bulgaria
    mergeti in bg,luati-va masini sau aduceti-le voi din germany inmatriculati-le in bg,odata pe an cand mergeti sa faceti revizia platiti toate darile si nu aveti vreo problema cu nimeni,cand treceti podul la ruse sa luati rovigneta ,sa nu aiba cu ce sa va agate si gata,care este problema,este chiar asa de greu sa platesti toate cele daca tot beneficiezi de aceasta oportunitate,(de a nu da banii aiurea saraciilor de guvernanti din romania )si in primul rand nu le mai inmatriculati la samsari,mergeti la firme santem acoperiti legal mai bine,multumesc !
    1 0
  • comentariu
    ce sa facem sa inmatriculam in romania o masina cu 2000£ pe care am cumparato cu 2500£ , de ce ca asa vor hotiii romani ce sint la putere? cine nu ar vrea sa aiba toate actele in tara lui ? numai ca la noi nu se poate ca sint preturi mult sarite fata de celelalte tari in care salariile nu sint ca la noi.sa le fie rusine celor care ne conduc la ruina
    2 0
  • COMENTARIU
    Voi toti care va bucurati despre legea cu masini bulgaresti trebuie sa stiti ca nu toti au avut posibilitatea sa fure ca altii sa-si cumpere masini de fite si vedeti ca prosti sunt pe toate drumurile asa e natia asta spurcata de romani curve am fost si curve vom ramane daca eram patrioti ieseam cu totii in strada si ne aparam drepturile .
    3 0
  • .ce vor ei defapt este sa opreasaca imtradevar cocalarii care deesi conduc masini bune sau bunicele nu nau bani nici macar de combustibil dar mitemi de amenda taxe si asigurari......sunteti prosti ...???? doar asta ii deranjeaza ..avem guverne de cacat care voi toti ii sustineti si i ati votata.....sunteti praf natie de mieiii sau mielusiei...vad ca exista si or sa existe masini inmatriculate peste tot in ue ca daia nu avem granite....si existau si inainte ...ca deee uni nu doar vb si cauta si isi fac solutii....
    0 0
  • robert
    bai .....sunteti jalnici....bai da ce se intampla cand un roman care a lucrat pe afara ca sa trimita bai in romania ........eu unul sunt scarbit ca ma intorc dupa ani si tot hotia si prostia foarte mare este prezenta....de exempu sa va dau un exemplu: eu am cumparat din italia un fiat punto elx motor 1910 cmc JTD cu un consum in oras de 5 l si extra de 3-4 din 2002 euro 3.

    ma costa in romania 4600 de lei taxa de prima inmatriculare masina este in perfecta regula am cumparat-o dintr-un parc auto cu factura etc ....nu plec cu scart ...nu ascult manele etc am copii care care ii duc la scoala si merg cu mine in masina ........daca ma vedeti sa semafor o sa imi spuneti ca sunt cocalar sau mai stiu eu ce ????

    si 2 nu asi da masina aia pe nici un logan de-al nostru din romania saumai stiu eu ce .

    bai nu este vorba de nr de inmatriculare ca este de bg sau it sau ro este vorba de eroarea umana de pe strada .

    in prezent masinamea sta pe dreapta pt ca statul roman pune niste taxe de-a dreptul aberante eu ce trebuie sa fac .
    poate nu imi permit sa dau 1000 de euro numai pe o taxa ......eu ce ar trebui sa fac ??????

    da cred ca o sa imi inmatriculez masina in BG pentru ca este mai rentabil .

    dati o replica si la discursul asta ...daca averi ce replica sa dati.....va reamintescc sunt roman ....nu asccult manele ...nu plecc cu scart am o anumita varsta ....
    0 0
  • haide-ti sa ne intelegem , nu inteleg pentru ce catalogati voi in felul acesta , de ce insinuati ca gata , daca ai masina pe BG , trebuie sa fi tigan , manelar , cocalar , sau ca daca ai masina pe bulgaria nu esti in regula , bun Ok cu voi ,dar cei care au masinile inmatriculate pe : U.K , Fr. It si alte tari cat de legalii credeti ca sunt ? credeti ca au asigurarii pe bune ? si nu sunt facaturi ? tineti voi minte ca acum 8 9 ani cand vedeati o masina pe strada de franta primu lucru care il ziceati era : a , cioarda de franta... haideti sa fim seriosi sa nu mai catalogam , multi prefera sa isi inmatriculeze masinile la bulgaria din cauza tari noastre de 2 lei , din cauza neajusurilor , pentru ca nu cred ca toti sunt de bani gata , si ganditi-va ca sunt oameni care muncesc de ii ia mama dracu si isi ia si ei o rabla de masina abia la 500 - 1000 Euro , si surpriza sa o treaca pe romania sa o inmatriculeze se pomenesc ca li se cere 3000 Euro , atunci ca oricare oameni aleg varianta ceea mai ieftina , ca na .. asta e tara noastra , o tara de oameni necajiti .... dar tot odata o tara de rasisti , inganfati cu bani de la masa si de la tasu ,, s.m.d... Respect tuturor Numai bine , SI M-AS BUCURA DIN SUFLET SA INTELEGETI CUM TREBUIE CEEA CE AM VRUT EU SA SUBLINIEZ IN ACEST COMENTARIU . NUMAI BINE RESPECT SI DRUMURI BUNE...
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru