Guvernul de la Sofia a decis să stopeze valul de înmatriculări venit din România prin două măsuri simple şi corecte: schimbarea regimului procurilor şi restricţionarea înmatriculării pentru şoferii cu domiciliu în alte ţări.
Parlamentul de la Sofia va adopta o serie de măsuri pentru a face imposibilă înmatricularea unei maşini în Bulgaria dacă proprietarul are domiciliul în altă ţară, informează Hotnews. Astfel, atât reglementările privind procurile, cât şi reglementările legate de înmatricularea unui automobil vor fi schimbate. Pe scurt, dacă nu aveţi domiciliul în Bulgaria, nu veţi putea înmatricula un automobil în ţara respectivă şi nu veţi putea conduce unul în baza unei procuri, deoarece aceste acte nu vor mai fi furnizate la fel ca până acum. În cazul în care cumpăraţi un automobil din Bulgaria şi nu-l înmatriculaţi în ţara de domiciliu în termen de 14 zile, acesta va fi radiat automat din circulaţie, spun noile legi ale bulgarilor.
PICĂTURA CARE A UMPLUT PAHARUL PENTRU BULGARI
În ciuda veniturilor deosebite înregistrate prin înmatriculările de automobile din România, bulgarii au întâmpinat alte probleme care i-au făcut să ia această decizie. Fondul de garantare al asigurărilor din Bulgaria va trebui să plătească despăgubiri de peste 33 de milioane de euro. Respectivul fond asigură despăgubirea victimelor accidentelor rutiere în cazul în care şoferul unui autoturism înmatriculat în Bulgaria este vinovat de producerea unui accident rutier şi nu are o poliţă RCA valabilă.
Supăraţi că 33 de milioane de euro din vistieria naţională se vor scurge peste Dunăre, bulgarii au decis să ia măsuri serioase. Noile decizii au fost luate în urma unei întruniri a reprezentanţilor sectoarelor de asigurări din România şi din Bulgaria în cadrul conferinţei "Asigurările auto în Sud-Estul Europei: Soluţii pentru probleme transfrontaliere".
O altă problemă întâmpinată de bulgari este media primelor de despăgubire din România, mai mare faţă de cea din ţara lor, ca să nu mai luăm în considerare preţul unei poliţe RCA în Bulgaria faţă de o poliţă echivalentă în ţara noastră. Asiguratorii din Bulgaria nici n-au cum să facă o evaluare a riscului pentru fiecare şofer, pentru că nu ştiu cine conduce fiecare automobil în parte, iar organele fiscale se trezesc cu sute de autovehicule care nu îşi plătesc impozitele, deşi se află în circulaţie – situaţie întâmpinată de ambele părţi ale graniţei.
CUM SE FĂCEA FRAUDA FISCALĂ ŞI CUM PIERDEAU BANI AMBELE STATE
Contractul de vanzare-cumparare încheiat între un cetăţean bulgar şi un cetăţean român este sursa problemei fiscale. Acest contract rămâne secret pentru autorităţile române, deoarece este folosit doar în Bulgaria pentru sustragerea de la plata impozitului, pe motiv că vehiculul a fost vândut.
Între timp, cetăţeanul român conduce autovehiculul pe baza unei procuri, potrivit căreia proprietarul autoturismului ar fi cetăţeanul bulgar.
Practic, vehiculul se află "în aer" din punct de vedere fiscal, nefiind înregistrat în nicio ţară. De vină sunt notarii bulgari, care emit procuri de acest gen în ciuda faptului că sunt conştienţi că vehiculul îşi schimbă proprietarul odată cu semnarea acelei procuri. Această găselniţă le permite infractorilor să circule cu automobile înmatriculate în Bulgaria fără ca identitatea lor să fie deconspirată, ceea ce duce la sustragerea de la amenzile de radar sau de rovinietă din România şi nu numai.
Poliţia bulgară estimează că sunt circa 4.000 de vehicule achiziţionate de români, dintre care 3.500 sunt încă sunt în circulaţie. Restul de 500 de automobile nu mai au numere de înmatriculare din Bulgaria, din diferite motive. Bulgarii sunt consternaţi de faptul că poliţiştii din România nu reacţionează în niciun fel la automobilele înmatriculate în ţara vecină, deşi au informaţii clare care spun că acestea nu sunt deţinute de cetăţeni bulgari. Numărul de accidente cu automobile înmatriculate în Bulgaria a crescut de 15 ori din 2006 până în 2010, alertează asiguratorii români citaţi de HotNews.
Via | Hotnews
ADIO SMECHERII din cartier cu BMW-uri smechere... adios liniutze.... adios accidente.... adios muzica de prost gust !!! Sa va vad, cu cate o Super Nova acuma =)))))))))))
Ce se va intampla cu masinile asigurate pe BG pana in acest moment ?
Multumesc.
Iar parerea mea ramane aceeasi din topicul la care am postat link-ul.
Exista metode de a inmatricula masina in BG fara procura de mult, perfect legal. PFA + contract de prestari servicii cu un SRL bulgaresc, si ai si adresa de BG si masina pe numele tau ;-)
daca ai facut poza aia de la avatar gandindu-te ca esti smecher ca jay-z si nestiind ca jay-z face semnul ala pentru ca este al iluminatilor atunci chiar ai o problema si chiar faci parte din masele indoctrinate...
cauta demascarea industriei muzicale pe youtube si scoate avatarul ala, mai bine sa afli mai tarziu decat niciodata...
sau : Cum sa nu platesti HOTILOR de romani taxe auto/de poluare/prima inmatriculare-dra*cii sa le ia, in valoare de ~40 de salarii medii sa zicem de 800ron(( adica 4 ani in care sa traiesti cu aer(sau din banii sotiei,saraca) doar pentru ca tot hotii aia te-au facut sa iei un nu euro5-6 ci un euro3 parlit de 4-6000euro bineinteles datorita salariilor alora de 800ron......)).
nu Ztele? e bine ca pe astia tocmai legalitatea ii omoara ;)
Oricum e de apreciat ca tot bulgarii s-au miscat mai repede.
@Marian: Da, in acest caz masina este inmatriculata pe numele tau, si platesti impozit si asigurare la fel cum o faci in Romania, doar ca-s decente.
@@ztele: e chiar simpla metoda, si se practica de vreo 2-3 ani, tocmai pentru a oferi mai multa siguranta proprietarului real al masinii (romanului), si pentru ca toata lumea sa fie in legalitate. Mai mult, documentatia pt PFA costa vreo 200 de ron, daca bine tin minte, si sunt intermediari care se ocupa de toate actele pentru tine, in 7 zile primesti tot ce trebuie.
PS. Nu ma intereseaza nici demascarea industriei muzicale, nici Illuminati. Repet a "n"-a oara: semnul meu nu are legatura cu astea.
Exemplu: Aseara la mine in oras un grup de 4 fatalai se plimbau la ora 10 seara, la aprox 12-15 grade intr-un BMW an 199X cabrio, descoperit, cu geci de iarna pe ei si urlau si treceau pe rosu si sicanau in trafic pe altii... traiasca cretinii, avem multi din astia ... lasa sa se intoarca la 1310 si sa mearga cu alea ca sa fim si noi restul mai siguri...deci M...E bai retarzilor
Singura problema cu masinile bulgaresti este ca ... in caz de accident, daca nu ai CASCO...ai mari sanse sa iti repari singur masina.
in rest...nu ma intereseaza.
Prefer o bulgareasca E2 decat o dacie 1300 pe strada!!!!
Atata timp cat taxele sunt aberante in comparatie cu salariul mediu pe economie si atata timp cat se duc in buzunarele lui videanu cocos, sau mai stiu eu cine, o sa caut mereu alternative de a ''fenta '' statul.
ce ne mai bucuram noi cand moare capra vecinului ....
Pentru a stoba acest val de masini inmatriculate in bulgaria, legal sau mai putin legal, statu roman ar trebui sa micsoreze taxa pana cel putin la o valoare apropiata celei din bulgaria, si aici ma refer la o valoare undeva intre 500-1000 euro. si atunci cred ca romanii vor prefera sa le inmatriculeze la noi in tara.
De ex. colega de servici opel corsa 1.2, a costat 1000euro masina, din 1998 taxa 310Eur, fratele meu, fiat punto din 1997, motor 1.2,masina costat 1100Euro, iar taxa 320 Euro.
Dar cand ai figuri in cap si ai prea multi bani de dat pe combustibil iti iei masina cu motor de la 3000cmc in sus care polueaza cat 3-4 d-astea mici.
Eu unul abia astept sa dea o lege prin care cei cu masini de Bg sa nu mai circule in RO. punct.
Concluzie: se poate inmatricula si in Ro cu taxa mica, dar prostii nu stie!!!
Unde e dreptatea in tara asta? E la Basescu! Si pt toti astia de mai sus, care suferiti la aia cu BMW-uri inmatriculate in BG(cum ca sunt cocalari si asculta nu stiu ce muzica si merg cu masinile decapotate) Treziti-va, daca luam prin comparatie, cred ca sunt mai dese cazurile de cocolarie in randul celor cu masini inscrise in RO.
P.S. EDDY3570 ai mare dreptate!
P.S. Daca nu ar mai exista TAXA DE PRIMA INMATRICULARE cu siguranta mi-as aduce un EURO2 din Germanica, si nu ca sa va poluez voua aerul asta prea scump dragii mei, sau pt a face racing, ci pur si simplu pentru placerea de a conduce.
Cei care au masini inmatricluate in bulgaria sunt cei mai periculosi soferi.Am patit un mic accident(aveam masina parcata) ,iar "bulgarul" mi-a intins razand asigurarea.Numai ca firma avea sediu la 300 km distanta,iar avaria era de 200 ron.
Noroc cu casco.
Iar despre Legea astora, decat sa dau bani mai multi la ai nostri, care nu se mai satura, mai bine la BG. Mi se par mai cinstiti hotii lor decat ai nostrii.Punct
P.S. Pacat de o tara cum e Romania, ca e populata de asemena specimene de oameni care se cred superiori doar pentru ca ei gandesc la fel ca majoritatea.
Ce ar fi daca baietii ar modifica aceste masinute si le-ar face electrice sau hibride ?
Oricum,nu va mai certati atat,traim intr-o tara libera in care fiecare are dreptul la parerea lui!
ma costa in romania 4600 de lei taxa de prima inmatriculare masina este in perfecta regula am cumparat-o dintr-un parc auto cu factura etc ....nu plec cu scart ...nu ascult manele etc am copii care care ii duc la scoala si merg cu mine in masina ........daca ma vedeti sa semafor o sa imi spuneti ca sunt cocalar sau mai stiu eu ce ????
si 2 nu asi da masina aia pe nici un logan de-al nostru din romania saumai stiu eu ce .
bai nu este vorba de nr de inmatriculare ca este de bg sau it sau ro este vorba de eroarea umana de pe strada .
in prezent masinamea sta pe dreapta pt ca statul roman pune niste taxe de-a dreptul aberante eu ce trebuie sa fac .
poate nu imi permit sa dau 1000 de euro numai pe o taxa ......eu ce ar trebui sa fac ??????
da cred ca o sa imi inmatriculez masina in BG pentru ca este mai rentabil .
dati o replica si la discursul asta ...daca averi ce replica sa dati.....va reamintescc sunt roman ....nu asccult manele ...nu plecc cu scart am o anumita varsta ....